Officieel: Groente en fruit kweken

Hey iedereen! Ik dacht er is nog geen topic over groente en fruit kweken dus laat ik het maar doen.
Hier kunnen we praten over groentes en fruit planten/kweken.
Ik heb bij de action een setje gekocht met zaadjes, daar zat in:
-Aardetablet (Moet je in water doen en dan krijg je 0,5 L. aarde.
-2 potjes
-Aardbeizaadjes (ong. 25)
-Tomaatzaadjes
Ik heb ze gister in het aarde gezet en nu afwachten! Iemand ervaring?
Ohja! Je kan ook andere zaadjes kopen bv: Basilicum en klavertje vier

Wij hebben ook aardbeien! En die zijn echt lekker.

Wat leuk!! Van de action?

Die van de action heb ik laatst weggegooid,
1 van de 2 kwam helemaal niet uit, en de ander is in de vakantie helaas dood gegaan…

Ik wil binnenkort bij de Praxis even kijken voor nieuwe zaadjes,
Die van de Action neem ik -ondanks de prijs- geen 2de keer, haha

Die Action dingen zijn bij mij echt gestorven, haha. Eerst groeiden ze heel hard, toen opeens niet meer een paar weken en toen gingen ze dood :’)
Wij hebben een cherrytomatenplant en een minikomkommerplant die het allebei heel goed doen :slightly_smiling_face:

Ahhww nu heb ik geen hoop meer :stuck_out_tongue:
Waar heb je die gekocht??

Nee hebben we cadeau gehad xD

ooh leukk! zo ziet het er aan het begin uit!

http://www.google.nl/imgres?q=plantjes+action&um=1&hl=nl&sa=N&biw=1152&bih=602&tbm=isch&tbnid=cmU2un6iFJAv7M:&imgrefurl=http://www.spraak-water.nl/2011/04/20/diy-kweekset/&docid=EvF2M9uLfcjDgM&imgurl=http://www.spraak-water.nl/wp-content/uploads/DIY_Budgettip_kweekset_Action_kruiden_tomaten_aardbeien_terracotta-potjes-verven_kweken_balkon_wonen_woonblog3.jpg&w=500&h=542&ei=cLYaUKiDEoyq0AXEpYGICg&zoom=1&iact=hc&vpx=110&vpy=239&dur=1944&hovh=234&hovw=216&tx=152&ty=204&sig=100670447091746990988&page=2&tbnh=129&tbnw=119&start=18&ndsp=24&ved=1t:429,r:12,s:18,i:170

Ze zijn dood, omdat ik ze was vergeten water te geven

^^

Wij hebben in de tuin:

• Kiwi’s
  • Pruimen
  • Peertjes
  • Druiven
  • Pepers
  • Kleine tomaatjes
  • Frambozen
  • Bramen
  • Rode besjes
  • Aardbeien
  • Stokbonen (oid)
  • appels

Ik heb net jam gemaakt van een paar bramen die al rijp waren, het is nu nog heet, maar stiekem heb ik al geproeft en het is zo lekker!

Leuk topic!
Ik ben dol op tuinieren en we hebben vrij veel in de tuin.
-Veel kruiden
-Gele cherrytomaten
-Hele coole tomaten, ze heten ‘Russian Black’
-Paarse broccoli
-Venkel
-Bramen
-Bosbessen
-Appelboomje (Elstar)

@Blubber goed ideee!!! Kan ook wel met aardbeien he!?

@Nagisa ik had ooit cherrytomaten maar we gingen op vakantie dus die kon ik niet meer verzorgen :frowning_face:

Aww, dat is jammer! Bij ons hebben ze de vakantie wel overleefd, gelukkig. De buurvrouw had ze af en toe water gegeven, en de eerste groene tomaten zitten er nu aan :grinning:

ahhh ik kan niet wachten totdat die van mij groeien!! Hoeveel keer per dag geven jullie ze water??

Jam maken kan met elk fruit, gewoon een kilo fruit en een kilo geleisuiker en bam in de pan, blijven roeren tot het kookt, 4 minuten laten koken (Blijven roeren) en dan in een 100% schone pot, en dan af laten koelen in de pot!

Thanks!! Geleisuiker heb je gewoon in de supermarkt toch?

Weten jullie hoelang het duurt voordat de plantjes gaan ontkiemen??

Ik had vroeger mais, aardbeien, pruimen, peren, tomaten en kruiden maar alleen de peren en pruimen leven nog de rest is opgegeten of vernield door vogels en katten en andere wezens.