Office CD op USB overzetten

Hallo dames,

ik heb mijn iMac verkocht en in de ruil daarvoor een Macbook Air gekocht, deze heeft geen CD drive. Ik heb voor mijn studie Word, Powerpoint etc op mijn Macbook nodig en ik heb de office cd’s die in de iMac passen. Nu heb ik gehoord dat je die cd’s op een USB-stick kunt zetten…

Via google word ik niet echt wijzer… Iemand die dit mij kan uitleggen? En zijn er nog specifieke handelingen nodig omdat het een Macbook is?

Alvast bedankt!

Apple wilt dat je een office pakket koopt die je kan downloaden via een code. Dat pakket kun je in de winkel halen, maar ook wel online. Dan betaal je voor office per jaar of per maand.

Losse cd drive kopen met usb aansluiting

Ik weet dat ik een losse cd drive kan kopen, maar ik heb via via gehoord dat het mogelijk was om mijn huidige office-cd’s op een usb over te zetten… Zodat ik dus niet zo’n drive hoef te kopen en ook geen pakket, want dat lijkt me nogal zonde.

Iemand die wel weet of dit überhaupt mogelijk is?

Je kan sowieso een office pakket voor windows niet op mac zetten he…
Heb je de juiste versie?

Je kan niet zomaar even een cd kopieren naar een usb stick, hiervoor moet je hem rippen en das best een gedoe. Beter kun je hem ‘illegaal’ downloaden of digitaal aanschaffen.

Nee, dat weet ik! Ik heb het pakket voor Mac. Had hiervoor een iMac maar i.v.m. mijn nieuwe studie heb ik een Macbook Air gekocht, makkelijk mee naar school etc. Werkt het trouwens niet als ik een gelijke try-out pakket download en vervolgens mijn licentie invul?

Dat rippen lijkt me inderdaad veel werk en ben ik ook niet enorm goed in. Dus ik denk als dat gedoe met die licentie niet werkt, ik het pakket dan maar digitaal ga aanschaffen.

Bedankt!

Bij die cd’s zit toch een code ? Dan zou je hem eventueel ook als trial kunnen downloaden en dan de code invullen.

Dat heb ik net gedaan, maar hij gaf aan dat de download niet mogelijk was. De code klopte overigens wel.
Heb nu net een nieuw pakket gekocht, dan maar zo.

In ieder geval, bedankt voor het meedenken!