''Oeps, vergeten!''

Hee allen!

Wellicht werd je tot dit topic aangetrokken door een herkenbaar zinnetje(titel), of was je gewoon nieuwsgierig. Maar ja, bovenstaande titel is voor mij zeer typerend geworden, helaas. Ik weet niet waar het door komt, maar de laatste tijden(weken/maanden/jaren) merk ik dat ik heel erg vergeetachtig ben. Ik vergeet alles dat ik leer, maar ook namen, feiten, taken, gezichten, data. Ik vergeet gewoon álles. En dit is zo vervelend. Zo ver ik weet heb ik het niet ge-erft, aangezien mijn moeder een wandelende agenda is…
Wel heb ik enorm veel last van concentratieproblemen…misschien dat dit samenhangend is?

Ik vraag me af of mensen zich hier in herkennen?

Ik heb topics gezocht en ik kwam uit op een persoonlijke topic over vergeetachtigheid van iemands vriend en met een specifieke vraag erin, dus niet zo van toepassing. En een ander topic over vergeetachtigheid ging over het op tijd nemen van pillen, ook niet van toepassing op mijn situatie.

Ik was gewoon nieuwsgierig xd.
Ik herken het niet, sorry!
upje voor jou :slightly_smiling_face:

Jup! Volgens m’n moeder is dat mijn standaard zin :grin: Geen idee wat ik er tegen kan doen. Ja opschrijven maar dan vergeet ik op die briefjes te kijken…

Ik herken me hier heel erg in.
Enorm vervelend want ik vergeet ook gewoon echt belangrijke dingen :frowning_face:

Ik herken mezelf hier héél erg in. Super vergeetachtig, vaak verstrooid en erge concentratieproblemen.
Ik ga mezelf laten testen op ADD, door erover te lezen (op het internet weliswaar), weet ik echt bijna zeker dat ik het heb. Het klinkt gewoon als een beschrijving van mij.

Korte termijngeheugen + concentratieproblemen kan duiden op ADD.
maar ik heb dat ook ja…

Hahah wauw jullie zijn snel zeg!

Bigmac: wat voor dingen vergeet jij dan? Ik maak veel notities, bijvoorbeeld van dingen die ik de volgende dag zéker mee moet nemen in mijn tas en die ik niet mag vergeten. Maar ik kan niet alles opschrijven. Ook heb ik gemerkt dat ik een ramp ben ik gezichtsherkenning. Tenminste bij sommigen. Er zijn gelukkig ook héél veel mensen die ik wel herken omdat ze nét wat opvallender zijn voor mij.

Oh toen ik dit schreef, zijn er dus meer reacties bij gekomen. ff lezen :stuck_out_tongue:

Nee sorry, ik vergeet vrij weinig. Tenzij het echt niks voorstelt. Ik ben zowat de ergste soort stresser ooit, ik vergeet NOOIT dingen en geef dat ook zo weinig mogelijk kans. dat is trouwens ook niet erg fijn tbh

Ehm bijvoorbeeld als m’n moeder me vraagt of ik als ik naar beneden kom wat mee wil nemen, dan kom ik zonder dat beneden. En dat is dus 9/10 keer. Belangrijke mails sturen, dingen wegbrengen die belangrijk zijn. En verder ben ik het vergeten… :"D

Als ik boodschappen ga doen móet ik ook een lijstje mee hebben, anders vergeet ik de helft.

Bij mij is het heel raar. Vroeger vergat ik NOOIT iets. Maar de afgelopen jaren is de vergeetachtigheid in sterke mate gestegen en ik denk dus ook echt dat het te maken heeft met concentratieproblemen. (Laat ik zeggen dat een verslag waar een normaal iemand een half uur over doet, ik doe er 6 uur over, vanwege mijn concentratie. Dit is echt en niet een random voorbeeld).

Maar er zijn veel dingen die ik echt niet vergeet. Zo kan ik soms ook dingen vertellen van een gebeurtenis waar anderen bij zijn geweest maar het niet meer weten en ik juist wel. Dus ik onthoud wel veel random shit, maar toch zijn er enorm veel dingen die ik weer wél vergeet.

Hmm ADD dus. Ik had er ooit info over gezocht, vanwege mijn concentratieproblemen… maar ik weet het niet.

Misschien kun je jezelf trainen door spelletjes om je geheugen beter te krijgen?

Haha ik herken dit zo erg. Als ik ’ s ochtends naar school ga loop ik eerst weer tienduizend keer de trap op en af omdat ik wéer iets vergeten ben. Ook nu werk ik in een bejaarden tehuis als schoonmaakster en ik stel me áltijd eerst voor als ik bij iemand op het appartement kom, omdat ik gewoon niet meer weet of ik degene eerder heb gezien of niet. Nu hoor ik steeds:’‘Jij was hier vorige week toch ook?’’ of ‘’ Ja jou ken ik toch al?’’. Haha.

Ik heb echt precies hetzelfde als jij Fallingdown. Als ik jou was zou ik langs de huisarts gaan.

hihi, dat heb ik nou ook… Ik ben er achter gekomen dat dat zou kunnen komen doordat in geen vlees en vis eet… en daar zit veel vitamine B12 in… die slik ik nu dus extra in de hoop dat het beter gaat…

Oh echt? Kun je er misschien meer over vertellen? :slightly_smiling_face:

Ik had dus een lange tijd terug al iets opgezocht over add, maar de gedachte dat ik wellicht add zou kunnen hebben heb ik losgelaten. Ik denk na een hoorcollege over ADHD en de daarbij behorende vormen, omdat ik dus dacht dat het allemaal niet voor mij van toepassing is…

Ik heb dat ook. Je moet jezelf aanleren georganiseerd te zijn. Houdt je agenda bij via je telefoon en synchroniseer die met je computer. (Je telefoon heb je als het goed is altijd bij je toch?) Je kunt dan instellen dat er een uur, half uur of paar minuten van te voren een melding komt bij belangrijke dingen.

Doe ik soms ook, vooral als ik niet iets mag vergeten mee te nemen. Maar bijvoorbeeld een belangrijk gesprek of een college of iets, dat vergeet ik weer niet. Ik ben dan ook zelden te laat.
Maar ik heb het bijvoorbeeld bij namen. Het klinkt gek, maar soms dan klik ik bijvoorbeeld op iemand facebook (van iemand die ik niet ken bijv). En als ik een half uur later weer terug wil naar die pagina, dan ben ik soms alweer vergeten wat de naam was van diegene. Bijvoorbeeld dat barbiemeisje. Ik was net op haar facebook, klikte het na een tijdje weg. En na ong een uur wou ik weer even een kijkje nemen, maar ik wist haar naam echt niet meer.

^ Ik doe altijd als mensen zich voorstellen de naam 7x in mijn hoofd herhalen. Dat helpt :slightly_smiling_face:

Was je vroeger ook slecht in het leren van tafels en woordjes? Misschien heb je wel een automatiseringsprobleem.

Ik onthoud redelijk goed, alhoewel soms op een examen denk ik ‘Ik weet exact hoe de pagina eruit zag waar dit antwoord opstond, en toch ben ik het vergeten’ :stuck_out_tongue: