Oeps! Gelogen tegen ouders & nu problems.. help?

Oké, ik heb het allemaal verfucked.

Ik was én te laat thuis, én ik heb gelogen dat ik vandaag een dag weg was met twee vriendinnen (terwijl ik ondertussen met een jongen in bed lag)
Mijn telefoon was uitgevallen, DUS belde mijn moeder die twee meiden… en die wisten natuurlijk van niks…
Zo, ik was net binnen en ze sprongen bijna bovenop me van woede.
Mijn ouders waren kwaad dat ik had gelogen, en nou mag ik voorlopig niet meer weg.
Ik vertelde dat ik met die ene jongen wat gedronken had, maar ze gingen gelijk van de ergste dingen uit.
Ik ben 19, en ben het zo zat thuis.
Ik snap dat mijn ouders me niet kwijt willen, maar ze pakken het zó verkeerd aan.

Iemand anders met ditzelfde soort probleem of gehad? Let’s talk.
& Wat zouden jullie nu doen in mijn geval?

Hm, voor ons moeilijk te zeggen waar het probleem begonnen is. Lieg jij vaker tegen je ouders? Dan kan ik me voorstellen dat ze het gevoel hebben dat je niet volwassen genoeg bent om op jezelf te wonen. Ze gingen van de ergste dingen uit, maar dat was niet onterecht; je lag met die knul in bed.
Ik snap dat je het niet fijn vindt als je ouders zich zo bemoeien, maar als jij gewoon altijd eerlijk tegen ze zou zijn, voel je je veel meer vrij. Natuurlijk kan het soms tot klote situaties leiden om eerlijk te zijn. Maar uiteindelijk levert het wel vertrouwen op.
En als je ouders vertrouwen erin hebben dat jij volwassen en eerlijk bent en daarmee ook verstandige keuzes maakt, zullen zij jou veel vrijer laten.

Ik kan het me heel goed voorstellen dat jij het langzamerhand ook erg zat bent, je bent 19! Denken je ouders nou echt dat je geen sex hebt? Ik vind het raar dat ze je niet ‘vrij’ laten, velen zijn er op deze leeftijd het huis al uit.

Misschien is een goed gesprek met je ouders handig, waarin jij kunt vertellen dat het je spijt en niet meer zal liegen. Maar dat je ouders daarin dan ook wat losser moeten worden.

Liegen is gewoon niet goed om te doen, en je zal altijd zien dat de waarheid boven water komt. Maar wat ik niet snap is dat je 19 bent en je hebt tijden om thuis te zijn?? :’)

Vroeger loog ik ook tegen mijn ouders maar heb uiteindelijk alles opgebiecht. En nu vertel ik gewoon de waarheid, ook als ze het er niet mee eens zijn maar op je 19e zou je oud genoeg moeten zijn om je eigen keuzes te maken en mijn ouders accepteren dat. Maar daarvoor moet je eerst door de modder zeg maar.

Ik begrijp je ouders volledig.

je bent 19

Uit deze post haal ik dat jij t verkeerd aanpakt, niet je ouders.
Zowel over het liegen als de aanpak daar van :stuck_out_tongue:

Ik snap je wel hoor.
Ik ben gek op m’n ouders en ze laten me echt enorm vrij. Maar ik slaap ook wel eens bij een jongen en zeg dan dat ik bij een vriendin sliep. Een keertje was het echt echt gigantisch mis gegaan. M’n beste vriendin, daar sliep ik zogenaamd, maar ik had haar niet ingelicht. De volgende ochtend kwam zij naar me huis, en ik was er dus niet. M’n vader deed open en keek een beetje vreemd en vroeg waar ik was. Dus zei kon niet anders dan zeggen dat ze dat niet wist. Toen ik thuis kwam gezegd dat ik toch bij een andere vriendin geslapen heb. M’n ouders zijn goed gelovig. Ik weet gewoon niet hoe m’n ouders gaan reageren als ik bij een jongen wil slapen. Ja ze zullen me waarschijnlijk laten gaan, maar ik vind het een beetje akward. Tenzij zij die jongens al kennen en weten dat het goede vrienden zijn, dan zeg ik het natuurlijk wel. Ik ben overigens 18 jaar.

Overigens, je excuses aanbieden is misschien een goed plan. En toegeven waarom je hebt gelogen. Ze weten het nu toch. Is die jongen je vriend of scharrel? Geef dat dan toe. Of zullen ze je dan niet laten gaan?

Tsja, logisch dat ze boos worden en van het ergste uitgaan als jij liegt. Ik zou je excuses gaan aanbieden en in het vervolg eerlijk zijn

Je ouders verdienen het dat je eerlijk bent tegen hun. Het feit dat je loog ligt waarschijnlijk nog gevoeliger dan dat je met een jongen was. Accepteer je straf en leer er je les uit. Je leeft immers nog altijd in hun huis, dan zijn ook hun regels van toepassing en daar kan je je best aan houden ook al vind ik het niet-liegen meer een sociale regel die je op alles toepast.

Het probleem is, ik kan nu gewoon niet meer de waarheid opbiechten!
1.Ik heb gisteravond gezworen dat ik de waarheid vertelde (heb verzonnen dat ik maar even met die vriendin was en toen hem een berichtje heb gestuurd of hij kon afspreken, en dat hij gewoon een goeie vriend is). M’n ouders werden toen boos, en ik mag nu nergens meer naartoe.
2. Als ik opbiecht wat ik echt heb gedaan, mag ik SOWIESO niet meer weg, en kan ik hem nooit meer zien.

Maar, wat is hij van je? Een scharrel, je vriend, of gewoon iemand met wie je seks hebt gehad? En wat vinden je ouders dan niet goed, dat je met een jongen omgaat of dat je gelogen hebt (sowieso het laatste natuurlijk). Ik weet niet hoe je ouders zijn.

Oke, mensen zoals jij leren het nooit.
Als je het nu niet opbiecht en het komt uit, wat zal gebeuren geloof me, dan mag je niet enkel hem vergeten maar iedereen en zal je nooit nergens meer heen mogen.
Denk daar maar eens over na, een 19-jarig persoon zou zoiets zelf moeten inzien.

Euuuhm, hij en ik hebben al heel lang aantrekkingkracht bij elkaar, dat begon in de sportschool.
Toen zag ik hem heel lang niet,en nu dan weer gisteravond bij hem thuis.
We hebben eerst de hele middag alleen gepraat, en toen kwam de seks, vol met verlangen en passie ( Het was echt, wauw)
Hij wou zelfs niet dat ik weg ging… na de seks bleef die naar me kijken (recht in mijn ogen) en me strelen en naast me liggen (maarja ik moest al weg, was al te laat).

Mijn ouders zijn streng gelovig, mijn moeder denkt dat alle jongens pooiers zijn, en ik door iedereen verkracht wordt, en ga zo maar door.

Gewoon eerlijk zijn. Als jij er nonchalant over bent, zullen je ouders er ook veel minder snel opgefokt over zijn. Daarbij, misschien moet je ze even duidelijk maken dat je al 19 bent en prima zelf dat soort dingen kunt beslissen. Ik had dit echt niet gepikt als ik 19 was, maar daarbij was het ook niet cool van jou om te liegen. Gewoon eerlijk zijn dus, in het vervolg.

Zij pakken het verkeerd aan?
In mijn ogen pak jij het verkeerd aan.

Vinden jullie echt allemaal dat als je op je 19e seks hebt met een jongen dat je dat aan je ouders moet vertellen? Het is misschien niet zo slim om te zeggen dat je bij vriendinnen bent terwijl je dat niet bent, maar ik vind niet dat je ouders iets met je seksleven te maken hebben.

Sowieso vreemd dat je op je 19e nog een ‘thuiskom tijd’ hebt en niet zelf mag bepalen waar je gaat of staat. Daar zou ik eens met ze over praten. Wie geeft zijn 19 jarige dochter nou huisarrest…

Ik zeg toch ook niet dat ik het niet slecht heb aangepakt?
Ja, ik had het anders moeten doen.
Maar mijn vrijheid thuis is 0.
Ik kan en mag niks, en ik ben 19.
Niet dat je dan al zó volwassen bent,
maar ik geloof best dat ik mijn eigen ding kan doen.
Natuurlijk kom ik niet verder met smoesjes,
maar met eerlijk zijn thuis, bereik ik helemaal niks.