Hoe verzorgen jullie je huid 's ochtends en 's avonds?
Ik zelf doe 's ochtends en 's avonds gezicht wassen met zo’n schuim, vervolgens doe ik tonic op en als laatste een creme.
Alleen ben ik hier vaak al langer dan een kwartier mee bezig en vroeg me af hoelang jullie ermee bezig waren omdat ik 't gevoel heb dat ik als enige zo lang erover doe.
Ligt er aan hoeveel make-up ik op heb. Normaal gesproken was ik 's avonds eerst m’n gezicht met een cleanser, daarna gebruik ik een toner water van Lush en als laatste smeer ik m’n gezicht in met een creme. Als ik veel make-up op heb (dus foundation, contour, blush, alles) dan haal ik eerst het meeste er af met een removerdoekje. Daarna begin ik met de cleanser. 's Ochtends gebruik ik alleen de cleanser en daarna begin ik met m’n dagcrème.
Ik denk dat ik er 's avonds ook zo lang over doe, maar ik vind het wel fijn om zoveel aandacht aan m’n gezicht te besteden. 1 a 2 keer per week gebruik ik ook nog een masker, dit doe ik dan nadat ik de cleanser heb gebruikt.
Ik was in de ochtend mijn gezicht met Effaclar H lotion van La Roche Posay, dan smeer ik mijn gezicht in met Cetaphil dermacontrol dagcreme(met SPF). In de avond was ik mijn gezicht met dezelfde lotion en smeer ik het in met Tolariane creme van La Roche Posay. Verder doe ik niks voor puistjes of iets, maar slik Roaccuttane op het moment, dus dat is niet nodig.
Ben er denk ik minder dan 5 minuten mee bezig.
@Simone, drie stappen waar je langer dan een kwartier over doet vind ik best lang ja… Ik deed daar ongeveer 5 minuten over. Mijn avondroutine verschilt iedere avond maar sochtends gooi ik een plens water in mn gezicht, smeer een creme op en doe dan mijn haar/make-up.
's ochtends doe ik: gezicht afnemen met een washandje/watje, dan aloë vera gel, lippen scrubben en dan dagcrème
's avonds doe ik: reinigen met reinigingsmelk en olijfolie, dan een 2% BHA exfoliator van Paula’s Choice, dan aloë vera gel, lippen scrubben en dagcrème
En ik doe 2x per week een peel-offmasker.
S’ochtends wassen met een washand en vaak erna nog een reinigingslotion, daarna een vochtherstellende gel en hydreane rich creme van la roche posay.
S’avonds m’n gezicht weer schoonmaken met een lotion of reinigingswater, maar ik sla zo af en toe ook wel is m’n dagcreme over.
'S ochtends douche ik en was ik ook mijn gezicht (zonder zeep) en 's avonds haal ik met een soort van watje (van kruidvat) mijn mascara eraf, want ik draag alleen mascara qua make-up. Soms lippenstift, maar dat slijt er vanaf waardoor ik 's avonds niks meer op heb
in de ochtend was ik mijn gezicht met water, gebruik ik de tea tree toner van lush en daarna de celestial moisturizer van lush en s’avonds haal ik eerst mijn make-up eraf met m’n clinique take the day off balm, daarna buche de noel cleanser van lush, m’n tea-tree toner water en m’n celestial moisturizer weer. :~)
Ik was mijn gezicht met gewoon water, daarna gebruik ik micellaire water van Nacomi (ik gerbuik alleen natuurlijke producten). Voor een dag créme gebruik ik mattyfing dag créme ook van Nacomi. Alles duurt ongeveer 5 min.
s’avond gebruik ik make-up remover olie met bamboe cloth, ik vind zo fijn om bamboe cloth te gebruiken, als die wis wordt was ik het met zeep.
Om mijn gezicht schoon te krijgen gebruik ik zwarte zeep (het werkt als enzyme peeling) van Nacomi en arganolie of marula olie ook van Nacomi. Het duurt wat langer maar het is zo belangrijk om gezicht schoon te houden.
Ochtend: gezicht wassen met een cleanser, gevolgd door een toner, mijn dagcrème en een oogcrème. Afhankelijk van waar ik heen ga ook make-up. Met reinigen etc ben ik net 2 minuten bezig, met make-up erbij 5-20 minuten
's Avonds: make-up eraf halen met een tonic, gezicht wassen met een cleanser, dan een microfoliant, antibioticum tegen puistjes, toner, nachtcrème en oogcrème. Daar ben ik zo’n 5 minuten mee bezig (maar doe het eerste deel meestal onder de douche)
Alle producten van Dermatologica
Ochtend: gezicht wassen met water, daarna een gel (Biretix duo) (ong. 1 min)
Avond: met reinigingsmelk van Nivea mijn make-up eraf halen, gezicht reinigen met Avène Hydra Cleanance en weer Biretix opdoen.
(ong. 10 min, ik suck in mascara verwijderen hehe)
Ochtend / avond : van Biodermal een gel en crème.
In de ochtend:
- Clinique Facial Soap (reinigingsmelk)
- Skin Calming Serum van ZARQA
- Mijn gezicht hydrateren met Clinique Moisture Surge. Als het zonnig weer is Clinique Pep-start met SPF 20
- Oogcreme van Clinique Pep-start
In de avond
- Clinique Facial Soap (renigingsmelk)
- Tonic van Derlon met een watje over mijn gezicht
- Gezicht hydrateren met Clinique Moisture Surge
- Oogcreme van Clinique Pep-start
Dit is echt mijn dagelijkse gezichtsverzorging met make up en zonder.
In de ochtend:
1: reinigingsmiddel van lush (toner tea tree water)
2: crème van hannah
3: als ik puistjes heb doe ik daar greese lightning (als ik het goed zeg) van lush op.
In de avond:
1: reinigingsmiddel van lush (toner tea tree water)
Soms doe ik een maskertje van hannah maar dat ligt aan mijn mood
2: crème van hannah
3: als ik puistjes heb doe ik daar greese lightning (als ik het goed zeg) van lush op.
Ochtend:
- tea tree oil
- wassen met koud water
- aloë vera dagcreme
- lippen scrubben
Avond:
- Makeup eraf halen
- tea tree oil
- wassen met koud water
soms een maskertje