Obsessief sporten en te weinig eten

Beste bezoeker,

Ik maak me zorgen om een van mijn beste vriendinnen.
Ze is obsessief met eten bezig en sport ook extreem veel:
Op school eet ze een appel, de rest van de dag komt ze door met water en kauwgom.
's Avonds eet ze ook extreem kleine porties, maar nog wel zo veel dat het niet echt opvalt.
Volgens caloriemeters krijgt ze ongeveer 1200 caloriën per dag binnen.
Ze doet aan hardlopen en athletiek, en streeft ernaar om elke dag 10 km te rennen.
Verder zegt ze vaak dat ze duizelig is en is ze de laatste tijd vaak wit in haar gezicht.
Ik maak me hier erg zorgen om, want dit is niet gezond en ik wil niet dat ze een andere vriendin van ons achterna gaat, die nu aan het herstellen in van anorexia. (Deze vriendin moedigt het meisje waar het nu over gaat trouwens niet aan!)

Heeft een van jullie ervaring met zo’n soort situatie, en wat kan ik het beste doen volgens jullie?

Hee, Ik heb hier niet zoveel verstand van maar misschien kan je een keer gaan praten
met die andere vriendin, die aan het afkicken is van anorexia, omdat zij dit hoogst waarschijnlijk
ook heeft meegemaakt. Misschien kan ze helpen een oplossing te vinden of met haar gaan praten
om te laten zien dat het ook slecht kan aflopen als je zo weinig eet…
Hopelijk heb je er wat aan!

Ze zou die vriendin kunnen helpen inzien dat ze niet gezond bezig is, inderdaad.
Dankjewel

Geen probleem :wink:

Hey,
Dit heb ik zelf een tijdje gehad, en om te zorgen dat iemand hier mee stopt is het belangrijk dat hij/zij zich realiseert dat hij/zij slecht bezig is…
Het beste is om haar hiermee eigenlijk gewoon mee te confronteren, met de vraag of het goed gaat en of ze wel genoeg eet. De kans bestaat echter dat zij hier boos op reageert.
En ik denk eigenlijk dat het ook slim is om dit tegen je mentrix/mentor of tegen de ouders van je vriendin te zeggen. Heel veel succes :wink:

Misschien kan je het zeggen tegen de vertrouwenspersoon bij jou op school, die kan dan het meisje benaderen om er eens over te praten.

Ik zou niet teveel aandringen, maar zo te lezen is je vriendin nog niet zover dat ze alles stiekem doet aangezien je vrij veel weet? Confronteren dan.