Obsessie

Ben je wel eens geobsedeerd door iets/iemand? (geen verliefdheid)
  • Nee, nooit gehad
  • Ja, wel is door iets, maar nooit door iemand
  • Ik ben nu geobsedeerd door iemand en ik kan niet stoppen met denken aan diegene
  • Obsessies bepalen mijn leven
  • Anders namelijk… (laat in de reacties weten)

0 stemmers

Heyhey, ik ben nieuw hier! Ik heb een account aangemaakt omdat ik dit bericht wilde plaatsen. Ik MOET het gewoon met iemand delen… Het is best wel een gek iets, en dat is waarom ik het niemand durf te vertellen. Maar laat ik maar beginnen met mijn gezeik :beer:
Ik heb house rules holland gekeken. Dat is een tv programma op net5 waarin stellen elkaars huis moeten verbouwen. Daar deed ook een lesbisch koppel aan mee: Babette en Rosalie. Al vanaf het begin vind ik ze heel leuk en awesome, vooral Babette. Ik begon Babette steeds geweldiger te vinden en ze werd steeds meer een voorbeeld voor me. Nou ja niet een voorbeeld, HET GROTE VOORBEELD! (voor de duidelijkheid: Ik ben niet verliefd op haar, hoewel ik wel biseksueel ben) Ik begon mezelf steeds meer te vergelijken met haar. Babette en ik hebben wel wat gemeen, maar niet genoeg. Ik heb mijn haar geverfd en geknipt zodat ik meer op haar lijk. Maar ik ben nog steeds niet gelukkig. Ik heb mijn kledingstijl aangepast en ik ben voortdurend met haar bezig in mijn hoofd. Ik droom zelfs over haar! Samengevat: Ik ben geobsedeerd. En niet een beetje! Ik wil er heel graag van af want het wordt steeds erger! Vooral nu house rules holland niet meer op tv is. Ik heb alle afleveringen waar Babette ik voorkomt minstens 10 keer teruggekeken. Heeft iemand tips voor me hoe ik er vanaf kom? En herkennen jullie dit geobsedeerde gevoel?
xx Femke

Ik herken wel een obsessief gevoel maar niet zoals jij beschrijft.
Het gaat inderdaad wel heel erg ver om je helemaal aan te passen en een beetje te worden zoals die Babette.
Misschien moet je eens na gaan wat jij wel leuk aan jezelf vindt!

Ik denk dat je vooral erg fan bent geworden en ze je geinspireed heeft :slightly_smiling_face: blijf wel echt aan jezelf denken en keuzes maken waar jij je echt goed bij voelt. Schrijf inderdaad eens dingen op in een schriftje wat jij nou leuk vind aan jezelf en focus je op die dingen. Ik denk dat dat je vooral erg veel gaat helpen Ja