obsessie of niet?

hee girls, ik heb even advies nodig enzo.
dit advies kan ik dan weer geven aan een vriendin van mij.

the story:
een vriendin van mij is helemaal hoteldebotel van de jonas brothers.
(zoals de meeste meiden hierr maargoed ontopic.)
ze vind nick de leukste. niet gewoon leuk. maar echt alsof ze niemand
anders wilt. ze doet echt alles voor hem. ze zei laatst tegen mij dat ze
niet zonder hem kan leven. ze wou dus ook bijna zelfmoord plegen omdat
ze weet dat hij nooit haar vriendje zal zijn omdat hij helemaal in amerika woont. ze zei ook dat als ze haar leven voor hem kon geven dan deed ze dat meteen, zonder er over na te denken. ook zei ze dat ze, als ze geld genoeg heeft naar amerika wil verhuizen om ze op te zoeken. weten jullie wat ik hiermee aanmoet? ik vind het sneu voor haar omdat ze ook al een buitenbeentje op school is en nu ook nog zo leeft. is dit een obsessie of niet? en wat moet ik ermee? ik wil haar echt steunen maar ik niet meer hoe. ik heb haar er al van overtuigd dat het zinloos is wat ze doet maar dat werkt niet. hebben jullie nog tips/advies? liefsxx

Die is idd erg obsessed :crazy_face:
Maargoed ga een keer met haar uit ofzo en laat haar andere leuke jongens ontmoeten

wow dat is wel een beetje een obsessie ja.
je moet haar gewoon duidelijk maken dat hij ook gewoon een persoon is, en dat hij een popster is van de andere kant van de wereld. Dat er genoeg andere leuke jongens zijn, die op hem lijken. Neem haar mee na een discotheek ofzo en laat haar zien dat er nog genoeg anderen zijn dan die ene … Jonas ( ben de naam kwijt hihi :'D)

ik heb echt alles geprobeerd. met haar naar de bios/park/discotheek/stad.
in de stad zagen we een paar jongens en 1 ervan leek precies op nick jonas.
ik ging erop af stappen om voor haar wat te regelen. ik had zn msn al.
toen ik het tegen haar zei toen zei ze: “ik wil hem niet. niemand kan nick jonas vervangen. ik wil alleen nick, nick, NIIIICCCCCKKK!”

Stuur haar naar een psychiater!
Sorry dat ik het zeg, maar ze is echt gestoord

Wow that is geen obsessie,dat is eng.

oke, dat is inderdaad een beetje een obsessie (understatement).
als je gewoon straight to the point tegen haar zegt dat haar gedrag ziek is, denk je dat ze het dan misschien snapt?
of als je zegt; JE KENT NICK NIET
het is heel hard, maar misschien wel de enige manier om tot haar door te dringen.

Praat met haar ouders erover? Hallo, hun dochter wilde mogelijk zelfmoord plegen… dan moeten haar ouders wel ingrijpen…

Damn ze is heel erg obsessed.
geen idee wat je met haar moet. gewoon zeggen?:
hij woont in amerika en hij is een tiener idooltje. duizenden mensen vinden hem leuk, en jij zou hem nooit krijgen.

ja klinkt hard.

Ze is zo’n iemand die bij hen in huis inbreekt om hun onderbroekenla overhoop te halen.
Psychiater/psycholoog
Praat er met haar over, het kan ook dat ze dit doet om leuk te lijken, omdat veel mensen the jonasbrothers tegenwoordig leuk vinden.

Ze is echt enorm geobsedeerd, niet gezond.

ik heb al eens met dr ouders gepraat.
die zeiden van: we weten ook niet meer wat
we moeten doen, want een psycholoog werkt niet,
dat hebben we al eens geprobeerd…

Get a new friend

Just joking.

Ze klinkt wel heavily obsessed.
Of zoek/verzin een paar roddels over hem, laat het haar zien. Mischien knapt ze daarop af.

Hoe oud is zij eigenlijk?

ze is 16 (en ik 17 btw)

Ze is zestien.
Ze is obsessed.
Ze moet naar een psychiater. Ik meen het.
Praat er met haar ouders over? Er moet in ieder geval iets gebeuren.

Wat triest.

Blegh waarom hij ook.

woww uhm… zeg dat ze eens met een psychiater moet praten
serieus echt vaag…
alsof , wanneer zij voor zijn neus staat, hij denkt wow jij bent de ware voor mij ik wil met je trouwen…
uhm… NIET

Nee joh dat is geen obsessie, volkomen normaal.

Het kan zijn dat ze echt op hem verliefd is, maar meestal is een liefde niet voor eeuwig. Misschien moet je haar er maar een beetje mee laten en gaat het vanzelf weer over, alleen je moet er dan wel voor zorgen dat ze geen rare dingen gaat doen zoals zelfmoord.
want ik denk zelf ook niet dat ze ooit met hem krijgt.
maar het kan ook een obsessie zijn.

xx

Jezus Christus dat is echt ziekelijk!