Obsessie met ex-vriendin?

Hallo meiden!

Er zit me iets dwars en ik weet niet wat ik er mee aan moet!
Ik ken mijn beste vriend nu al 2 jaar en we hebben besloten om iets te proberen dus het is nu mijn (bijna) vriendje.
Ik weet dat hij nog altijd met zijn ex-vriendin zit waar hij 4 jaar mee heeft gehad en dat is nu al 3 of 4 jaar uit als ik het goed heb.
Hij heeft heel veel spullen van haar zoals een dagboekje waar ze samen in hebben geschreven en andere kleine dingen waar hij veel herinneringen aan heeft. Ik vind dit natuurlijk niet erg want ik heb zelf ook nog spullen van mijn ex-vriendje.
Wat me wel dwars zit is dat hij 2 weken terug nog heeft gehuild om haar en hij mij bijna tot geen kusjes geeft of met me knuffelt omdat hij niet meer ‘klef’ is sinds het uit is met haar.
Hij zegt dat het hem niks boeit als ik hem wel gewoon kusjes geef alleen ik ben bang dat hij zich op een gegeven moment eraan gaat irriteren.

Ik vind persoonlijk dat zijn ‘obsessie’ met zijn ex nu al te lang doorgaat en wil hem heel graag helpen maar kennelijk heeft praten geen enkele nut bij hem.
Wat moet ik doen? Het maakt mij alleen maar onzeker namelijk.

Nu dacht ik er zelf over na om hem proberen een mooiere tijd te geven dan met zijn ex maar als ik erover nadenk dan voel ik me alleen maar rot.

Wat tips met hoe ik dit zou moeten aanpakken zou erg fijn zijn!

Alvast bedankt! xx

Ik denk dat het niet erg is als je je gevoel aan hem uitlegt.
Dat het okee is als hij dingen van zijn ex bewaard en er nog steeds verdrietig om is. Maar dat hij ook door moet met leven en hij gelukkig kan worden met jou.
Vertel hem dat het je onzeker maakt en jij de vraag hebt of je wel wilt investeren als hij het niet kan.
Dan kan hij nog zo leuk zijn, maar een jongen die zijn ex niet kan loslaten is niet leuk.
Echt, leg hem de keuze voor. Anders is je investering voor niets.

Heeft hij het driekwart jaar of 3 of 4 jaar uit met z’n ex?

Maar anyway, als hij nog om haar huilt denk ik dat hij op de een of andere manier nog wel om haar geeft. Ik zou daarom (nu nog) geen relatie met hem beginnen.

het is nu al 3 of 4 jaar uit met z’n ex.

Echt wat lul je nou? Praten helpt bij hem niet en ik weet dus niet hoe ik het anders moet aanpakken en het is trouwens al 4 jaar uit ipv 9 maanden, dat heb ik er zelf niet duidelijk bij neergezet. En gelukkig weet ik zelf wel beter hoe het tussen hem en mij zit dus houd alsjeblieft je klep over dat ik alleen maar aan mezelf denk.

/

Je hoeft niet zo aangevallen te reageren. Ze las alleen maar dat hij vier jaar een relatie had en daardoor begreep ze het verkeerd.

Anyway, ik zou niets met hem beginnen als ik wist dat hij er nog niet overheen was. Dan kan hij nooit echt geheel iets met jou beginnen en denk ik dat er altijd wel een afstand zal zijn.

Ik reageerde aanvallend omdat zij mij helemaal de grond in zit te boren terwijl ze het ook wel anders had kunnen overbrengen.
Ik begrijp ook wel dat ze het verkeerd heeft begrepen alleen ik schrok wel van haar reactie.

Iniedergeval bedankt voor je tip!

Wat vervelend, maar ik zou inderdaad ook geen relatie met hem beginnen tot hij daar ‘klaar’ voor is en over zijn ex heen is.

Ik vrees een beetje dat je zijn rebound bent…

En dan? Ik heb twee jaar nodig gehad om over iemand te geraken waar ik zelfs nooit wat mee gehad heb…
Ik vind ook wel dat je heel egoïstisch overkomt… alhoewel je het daar overduidelijk niet mee eens bent

Ik zou geen relatie met hem beginnen. Het lijkt me namelijk persoonlijk niet plezierig om ‘tweede keus’ te zijn. Ik maak in ieder geval uit je verhaal op dat hij nog steeds gevoelens heeft voor zijn ex.

Je hebt gelijk dat je een relatie van 4 jaar niet zomaar vergeet, maar kom op…Het is al 3/4 jaar uit. Dan vind ik dat hij ofwèl verder treurt ofwèl de TS’er meteen duidelijk maakt dat het om die reden niks wordt. Praat er met hem over, is mijn tip.

het beste kun je gewoon vrienden blijven, aangezien hij nog erg met zijn ex zit…