obsessed

Ik ben jarenlang een stille lezer geweest, maar ik heb een probleempje en dus vandaar dat ik een account heb aangemaakt.

Mijn probleem is dat ik heel snel obsessed heb met celebs. Ik zit er echt heel erg mee en ik maak mezelf er ook gewoon verdrietig mee. Paar jaar geleden was het met Zac efron. Ik vond hem helemaaal geweldig. Ik had al zijn posters, had elke film van hem gezien en ik werd er gewoon gek van. Later probeerde ik afleiding te zoeken en gelukkig lukte het omdat ik nieuwe vrienden kreeg.
Maar laatst had ik het weer met Enrique iglesias. Ik begon zijn muziek te luisteren, verzamelde al zijn foto’s en ik ben zelfs naar zijn concert geweest.
Het is gewoon een obsessie, wat uit de hand loopt. Soms duurt het paar dagen, maar meestal duurt het zonder dat ik het door heb maandenlang. Ik wordt er helemaal gek van. Het beïnvloedt me hele leven.
Ik heb nu hetzelfde met Ed westwick. Ik heb elke gossip girl aflevering al 100 keer gezien en ik kan gewoon niet wachten tot de volgende aflevering komt. Die komt pas 16 januari en ik zit echt de heletijd naar filmpjes en foto’s te kijken van hem. Ik wordt gek van mezelf. Als ik aan het werk ben of op school zit bedenk ik allemaal dingen onrealistisch verhalen waarin ik en hij voor komen. Ik denk dan dat hij de perfecte jongen is, ookal is hij maar een acteur en ik wordt er gewoon verdrietig van dat ik geen vriend heb en dat ik niemand op hem lijkt.
Ik heb geprobeerd om afleiding te zoeken, maar het lukt niet.
Het loopt echt uit de hand. Kan iemand me helpen? of heeft iemand dit ook?
En nee ik ben geen troll, dus hopelijk krijg ik serieuze antwoorden. :slightly_smiling_face:

Wow, herkenbaar.

ah pff, ik dacht echt dat ik de enige was en dat niemand me zou geloven.
:cold_sweat:

Ik had dat wel eens als ik een film had gezien met een nieuwe jonge acteur.
En een hele poos van Elijah Wood kort na de LOTR films.
Ik nam het voor lief, maar kon me er overheen zetten want ik kon het relativeren dat ik hier ben en niet met hen.

Herkenbaar inderdaad. Ik weet niet hoe ik er ‘overheen’ ben gekomen, maar ik denk dat het een beetje moet slijten zeg maar. Ik heb ook een aantal flinke obsessies :’) maar in plaats van nu verdrietig te worden als er iets nieuws van hem/haar oid uitkomt, word ik er nu blij van. Lekker nuttige informatie, ja :’)

woow, echt herkenbaar, heb ik ook, maar dan zoek ik z’n minpunten op internet, dat had ik een x ook gedaan en las is echt zúlke vreemde dingen, waardoor ik niet meeer aan hem dacht. Maar als ik naar z’n muziek luister krijg ik nogsteelds overal kriebels , dus liever niet …

Ik had zo’n 2 jaar geleden één mega grote obsessie en ik werd er echt helemaal gek van. Maar ik zou zeggen: zoek geen filmpjes, fotos oid dergelijk op. Zo ben ik er iig van afgekomen :’)

Dat heb ik precies hetzelfde met Enrique. Hij heeft een vriendin en ik las niet de beste dingen over hem, dus ik heb hem een beetje uit mijn hoofd gekregen, maar als ik naar zijn muziek luister, wordt ik weer helemaal gek.

Maar Ed westwick heeft gewoon geen minpunten. Ik was eerst helemaal verliefd op zijn rol Chuck bass. Maar ik ging dus minpunten opzoeken van hem in real life maar ik werd alleen maar gekker op hem. Hij is gewoon helaas perfect.

Nouja ik ben wel groot fan van sommige maar niet echt eng obsessed ofzo.

Haha ja maar als ik me verveel ga ik het automatisch achter de computer en zonder dat ik het door heb typ ik zijn naam in. :’) En vooral in de vakantie zit ik de heletijd thuis achter de computer.

Pff, zeker herkenbaar!! Ik verdiep me daarom niet meer in celebs. ik bedoel, ze zijn ook MAAR mensen…

echt heel erg herkenbaar,
bij is het helemaal hetzelfde, alleen andere mensen.
Ik wordt er ook echt helemaal gek van. je bent dus niet de enige.

Totaal niet herkenbaar, maar ik ben ook vrij nuchter, heb altijd zoiets van ja we zijn allemaal mensen de een is niet beter dan de ander ofzo.
Dus sorry, ik kan je niet helpen.

Heel herkenbaar ja! Maar echt het enige wat ik je als advies kan geven is om die artiest niet meer op te zoeken. En dan moet je niet tegen jezelf zeggen van; dat kan ik niet, ik doe het automatisch, blabla. Dat is onzin, als je het écht wilt dan kun je dat heus. En zolang je dat lang genoeg blijft volhouden, en afleiding zoekt, zul je merken dat het na een paar weken/misschien maanden al een stuk minder is

Ik herken het. Ik heb het met one direction :’)
Ik denk dat afleiding zoeken inderdaad helpt en alle plaatjes die je van hun hebt van je compu verwijderen.
Zelf wil ik niet van m’n obsessie afkomen, want ze geven me heeel veel positieve energie en slepen me door m’n dagelijkse dingen heen.

Dat hebben veel meisjes…Ik denk dat dat een onderdeel is van de puberteit, meer niet. Je moet het gewoon beginnen relativeren. Die ‘perfecte jongens’ zitten 's avonds zoals alle anderen boerend en ruftend met een zak chips voor de tv . Ze zijn heus niet perfect, ze zijn zoals alle jongens in de wereld.

Bedankt allemaal voor jullie berichten!
Ik hoop inderdaad dat dit een puberteit onderdeel is en dat het snel overwaait.
Ik zal nooit kunnen stoppen met Gossip girl te kijken maar ik heb wel al zijn foto’s verwijderd en ik zal proberen om niet meer naar zijn films/filmpjes te kijken. Ik probeer hem zo hard mogelijk uit mijn hoofd te zetten. Maar als het eenmaal lukt ben ik bang dat ik dan weer een obsessie krijg met iemand anders.
Weet iemand ook hoe ik het kan voorkomen?

Ik denk dat het gewoon bij de puberteit hoort, en dat je eigenlijk niet zoveel kan doen om het te voorkomen. Maar als je het leuk vindt om filmpjes van hem te kijken, dan doe je dat toch gewoon? Of stel een maximum in, van ik kijk een half uur filmpjes en dan niet meer. Die obsessies slijten allemaal vanzelf, hoeveel ik er inmiddels niet heb gehad :’) Als je gewoon realistisch blijft dan zie ik eigenlijk niet echt een groot probleem…

dit is wel een beetje herkenbaar ja… Dan kan ik niet stoppen met aan dat onmogelijke persoon denken! Ik stel me he-le-maal voor hoe ik dan met dat persoon gespot ben en in de privé sta, hand in hand lopen over het strand in St. Tropez… aaaah, nu droom ik weer weg…