Help, ik heb een probleem. Sinds het begin van het jaar zit ik langs een meisje. We raakten bevriend. Maar ik zag haar meer als een gewoon aardig meisje. Ik had mijn eigen vriendengroepje. Dus ik bouwde het contact af en ging gewoon weer met mijn eigen beste vriendin om. Maar dat meisje vroeg de hele tijd dingen aan mijn BFF zoals: vindt sandra mij nog wel aardig? en Negeert Sandra mij? Ik wil gewoon niks meer met haar te maken hebben. Maar nu heeft zij aangevraagd of ze in de klas naast mij mag zitten. Daar zit ze dus. Ik negeer haar omdat ik klaar met haar ben. Voor een week liet ze me met rust. Maar daarna kreeg ik een heel lang whatsappje waarin ze vertelde dat ik haar beste vriendin was en dat ze verdrietig was dat ik haar negeerde en dat ze een brok in haar keel kreeg als ze naar me kijkt. Ik vind dat heel eng en wil gewoon klaar met haar zijn. Maar het probleem is dat ze geen andere vriendinnen heeft dus elke pauze komt ze bij mij zitten. Ik wil gewoon dat ze me met rust laat! Help me!
Ik vind het wel een beetje lullig om haar ineens helemaal niet meer als vriendin te willen.
Ik zou dan uitleggen dat je een beetje overweldigd bent en naast haar nog meer vriendinnen hebt en dat je je nu een beetje ‘gevangen’ voelt door haar gedrag. Waarschijnlijk bedoelde ze het helemaal niet zo.
Waarom ben je precies klaar met haar? Volgens mij is zij gewoon heel onzeker omdat zij niet veel vrienden heeft. Door haar te negeren enz zal ze zich blijven afvragen wat er scheelt, maar zal ze jou ook blijven volgen. Praat met haar en zeg haar hoe jij je voelt.
Die meid verdient beter. Ik vind het enorm lullig hoe je hiermee omgaat eigenlijk.
Conclusie: jij bent een bitch.
^ zo grof moet je ook weer niet zijn …
Ik snap heel goed dat je het eng en vervelend vindt en dat je zo reageert eigenlijk. Ik heb ook een beetje in zo’n situatie gezeten. Dat meisje gaat jou opeens helemaal als beste vriendin zien terwijl jij daar niet op zat te wachten. Maar het is ook lullig om haar nu door de stront te laten zakken. Dus ze verdient uitleg voor je gedrag, ze zal het vast begrijpen als je zegt dat je haar niet als beste vriendin ziet omdat je al een beste vriendin hebt, maar haar wel aardig vindt. Je hoeft jullie vriendschap misschien ook niet gelijk helemaal af te kappen, maar gewoon af en toe samen zitten in de pauze enzo?