nvm

NVM

Heb het hele verhaal niet gelezen, sorry.

In ieder geval; beste vrienden kun je zijn zolang jij hem nog wel leuk vind. Neem afstand, je kunt later misschien altijd nog vrienden blijven. Maar anders kan jouw gevoel nooit over gaan.

Als hij jou niet meer leuk vind, dan valt er niet veel aan te doen. Praat er goed over met elkaar, en probeer in ieder geval ruzie/discussies te voorkomen.

Sterkte, lijkt me heel vervelend! :sob::muscle:
Ik zou het ook moeilijk vinden om beste vrienden te zijn, omdat je hem dan natuurlijk wil knuffelen enzo maar dat gaat dan niet zomaar, maar het kan wel!
Ik hoop echt dat het nog goed komt, en anders kan je het proberen als beste vrienden toch? Werkt het niet, dan niet, toch?

Succes :couplekiss_man_woman:

Liefde moet van twee kanten komen. Als hij jouw niet leuk meer vindt word het lastig…

Ok als eerste wil ik zeggen dat het fijn zo zijn dat als je volgende keer zo’n lang verhaal typt je alinea’s gebruikt, want dit leest best wel naar.

En je kunt er niks aan veranderen. Als hij je niet meer leuk vind dan is dit gewoon zo. Je kunt hem niet dwingen bij je te blijven. Ik heb ook een periode gehad dat ik mijn vriend iets minder leuk vond en ging kijken of andere jongens misschien beter bij me paste. Ik besefte me hierdoor uiteindelijk dat dat niet het geval is en dat ik me gewoon heerlijk vertrouwd voel bij m’n vriend en hem niet kwijt wil.

Wat ik eigenlijk gewoon probeer te zeggen is blijf lekker even afstand houden. Nee beste vrienden is niet echt de beste optie, je maakt jezelf er kapot mee. Ik dacht ook dat ik het kon. Tot m’n ex een nieuwe vriendin kreeg en omdat ik z’n beste vriendin was elke dag tegen mij praatte over haar. Misschien beseft hij zich dat hij je mist. En misschien ook niet. Zo niet dan moet je gewoon je indenken dat je nog jong bent en er nog zo veel jongens in de wereld zijn.

Uhm, ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar het lijkt mij dat hij juist zijn best heeft gedaan om jullie relatie nog een kans te geven. Je kunt iemand niet dwingen om je leuk te vinden.
Stel je eens voor dat dit andersom was geweest. Je kunt er niets aan veranderen.

Ik heb het welleens andersom gehad. Ik vond hem (wel korter dan 8 maanden) niet meer leuk, dan houd het voor mij gewoon op. Praat met hem en laat het gewoon even rusten zodat je afstand kunt nemen. Je kunt er later altijd nog op terug komen.

Heel leuk dat lange verhaal in het begin, maar nou niet bepaald relevant voor je eigenlijke vraag. Ik las alles, en toen kwam je vraag en dacht ik ‘o’.

Je kunt proberen vrienden met hem te zijn, maar ga geen moeite doen om hem ‘terug te krijgen’. Dat is hopeloos en 9 van de 10 keer werkt dat ook niet. Hij vind je gewoon niet meer leuk.

Ja het gaat niet echt om de vraag … Ik heb liever gewoon advies dus ik haal de vraag even weg.
En daar heb je inderdaad gelijk in.

Ik denk dat jullie best afstand van elkaar nemen. Beste vrienden zijn is absolùùt niet haalbaar als jij niet akkoord bent met de breuk en door contact met hem te zoeken, ga je jezelf alleen maar pijn doen. Het is ook niet slecht om hem eens te laten voelen hoe het leven zonder jou is.

Neem afstand tot jouw gevoel is gesleten. Hierna kun je proberen vrienden te zijn.

Sterkte! :sob::muscle:

Ik heb zojuist afstand van hem genomen en het hem uitgelegd, zijn nummer verwijderd zodat ik niet de neiging kan krijgen tegen hem te praten. Ik was zelf nog niet gekomen op het idee afstand te nemen voor een tijd. Maar ik vind dit een heel goed idee en het lijkt me het beste voor mijzelf.
Heel erg bedankt!