Nuvaring.

Iemand ervaring ermee? ik heb moet over 3 weken ermee beginnen.
Ik ben op deze anticonceptie gezet vanwege dat ik niet tegen de pil kan, krijg er ernstige hoofdpijn van.
nu ben ik erop gezet, niet omdat ik niet zwanger wil worden (wat ik overgins ook niet wil).
maar meer tegen de menstruatie pijnen?

het is bij iedereen verschillend maar wat zijn jullie ervaringen ermee?

En OOK tijdens het vrijen, hoe doen jullie het dan, zit het in de weg, of haal je hem eruit
tell me ik ben nieuwsgierig :slightly_smiling_face:

nobody?

bedankt voor je reactie.

Ik voel er helemaal niks van bij seks, mijn vriend ook niet.

Bij de eerste ring had ik wel extreem veel afscheiding, ik ben nu bijna klaar met mn tweede en t is weer bijna normaal, verder niets gemerkt.
(Ik ben ook van de pil naar de ring overgestapt)

Ik heb al 4 jaar de Nuvaring, omdat ik bang was de pil te vergeten. Ik ben namelijk niet zo goed in dat soort dingen. Mijn menstruatie is nu heel regelmatig en veel lichter als zonder anticonceptie. Dat was ook de belangrijkste reden waarom ik met anticonceptie ben begonnen, want ik ben nog niet zo lang sexueel actief.

De ring is heel gemakkelijk in te brengen en zit bij mij heel comfortabel. Ik voel er niets van, ook niet bij sport en zo. Na 3 (tot 4) weken moet ie eruit, dan een stopweek. Dus je hebt ook de flexibiliteit om je menstruatie te plannen als je dat wil. Of meteen een nieuwe ring te nemen, zoals de pil doorslikken.

Omdat de hormonen lokaal afgegeven worden, is de dosis lager. Dat zou een oplossing kunnen zijn als je te gevoelig bent voor al die hormonen.

Met sex heb ik niet zo heel erg veel ervaring, maar ik had er geen last van. Heb de ring er in gelaten maar hij mag er maximaal 3 uur uit als je dat wil. Mijn sexpartner had wel veel ervaring met sex en hij zei me dat hij de ring helemaal niet voelde dus hem stoorde het ook helemaal niet.

Je voelt de ring wel als met je vinger naar binnen gaat, maar daar moet je wel vrij diep gaan, bijna je hele vinger.

Ik ben er heel tevreden mee!

Okeeee thanks voor jullie hulp :slightly_smiling_face: ik ben heel benieuwd, moet nog even afwachten tot mn menstruatie.

Ik heb hem paar weken gehad maar vond hem echt maar niks

waarom vond je het niks dan?

Het bleef nooit zitten, het insteken vond ik heel onaangenaam en zeker als het dan niet goed zag en het verschoof. Dat was niet alleen onhandig maar ook niet echt veilig denk ik.