nuvaring voordelen en nadelen?

Hoi allemaal!

Ik vroeg me af, ik heb bijna geen seks meer met mijn vriend en ik weet niet of het uberhaupt uit zal gaan… we hebben een pauze en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het zal gaan als ik een lange tijd van de pil (nuvaring) afga. zijn jullie eerder van de anticonceptie afgegaan? zoja, voelde je je beter, geen verschil of slechter? En weten jullie misschien de voordelen en nadelen van de pil, of nuvaring? Ik wil er liever niet vanaf als ik me heel slecht ga voelen enzo, maar ik denk niet dat die hormonen supergoed voor je lichaam zijn dus vandaar.

Groetjes Anna

Ik heb nu net mijn tweede ring in, ik heb geen stopweek gehouden. (ik ben overgstapt van de pil wegens darmklachten, waaronder diaree dus hij was niet betrouwbaar genoeg, de nuva ring is dus wel betrouwbaar bij diaree en overgeven!)

Het enige nadeel wat ik tot nu toe bevonden heb is dat ik wat meer afscheiding heb, zeker bij de eerste ring was het aardig extreem, nnu word het langzaam aan weer beter :slightly_smiling_face:

Wauw, dat klinkt wel heel extreem!

Had je al eerder de pil gehad of dat niet?

Ja hormoon wisselingen zijn altijd lastig.

Wel vervelend dat je lichaam zo heftig reageert, waren er toevalig geen hormoonloze pillen, zoiets dacht ik gehoord te hebben. Of een koper spiraal, die heeft ook geen hormonen.

Maar als je niet perse anticoceptie wilt gebruiken zou ik gewoon voor een aantal maanden helemaal stoppen en een condoom gebruiken

Nuvaring is echt heel prettig in gebruik! Ik gebruik de ring nu zo’n 15 maanden en ik heb geen klachten :slightly_smiling_face:
Oke, ik hield wat vocht vast, maar dat deed ik ook bij de pil.

Een spiraal is misschien beter dan? Die heb ik en ben er heeeel tevreden mee!

Ik vind hem zelf heel fijn! Had met de pil last van hoofdpijn tijdens de stopweek. Heb ik nu helemaal geen last meer van! (lagere hormoondosering). Ook hoef je echt nergens aan te denken (nou iig voor 3 weken niet :stuck_out_tongue: )