Nut universitaire propedeuse?

Ben van plan om met mijn huidige opleiding te stoppen zodat ik me kan voorbereiden op de toelating van een andere opleiding, alleen weet ik niet of het nuttig is om eerst mijn propedeuse te halen (weet niet of dit invloed heeft maar heb cum laude). Natuurlijk staat het op op mijn cv maar verder…? Ik vraag me ook af of ik hiermee het tweede jaar zou kunnen instromen als die andere opleiding niks wordt.

Je kunt het inderdaad op je CV zetten, zo kun je duidelijk maken dat je niet een jaar een studie hebt gedaan en bent gestopt omdat je het niet aankon. Zelf heb ik ook 1 jaar een andere studie gedaan waarna ik een studie met decentrale selectie ben gaan doen, hierbij moest je ook een heel dossier aanleveren en hierin had ik dan ook mijn propedeuse met cijferlijst aan toegevoegd en ik geloof dat ik hier wel wat punten mee heb gescoord.
Ik heb destijds geïnformeerd of ik, als mijn nieuwe studie niet zou bevallen, aan jaar 2 van mijn vorige studie zou kunnen beginnen en de studie adviseur vertelde mij dat dit mogelijk was met een propedeuse. Dit is nu al wel een aantal jaar geleden dus ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dit nog steeds kan, daarvoor zou ik even bij je studie gaan informeren.