Nummerbehoud

Hallo meiden!
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want zelf snap ik er niet zo veel meer van.
Ik heb precies een week geleden een nieuwe telefoon aangeschaft met een abonnement van Hi, hiervoor had ik prepay van Hi.
Ik heb toen ook nummerbehoud aangevraagd, dat leek me makkelijker.
Daarom moest ik de eerste dagen nog even mijn prepay kaartje in de telefoon houden, zodat ik hem wel kon gebruiken, het nummerbehoud zou, volgens de medewerker van de phone house, waarschijnlijk wel binnen achtenveertig uur gedaan zijn.
De medewerker vertelde mij dat als ik geen bereik meer zou hebben met mijn prepay simkaart ik mijn abonnement simkaart in het toestel moest stoppen en dat ik dan gebruik zou kunnen maken van mijn abonnement.
Maar nu, na een week heb ik nog steeds bereik met mijn prepay simkaart. En ik kan nergens vinden hoelang nummerbehoud max. kan duren, dus weet iemand dat?

En ik kreeg al vrij kort na de aanschaf van mijn telefoon deze twee smsjes van de klantenservice:

De migratie van prepay naar abonnement is succesvol uitgevoerd. Voor aanzetten voicemail kies 1200 optie 2. Voor inspreken voicemail kies 1233. Veel belplezier.

Om te smsenen dient u het nummer van de berichtencentrale in uw toestwel te wijzigen in *06-nummer*. Kijk in de gebruiksaanwijzing van uw telefoon of op kpn.com.

Het bovenstaande heb ik niet gedaan, omdat de medewerker van de winkel mij daar niets over verteld heeft. Maar misschien moet ik dit toch wel doen? Heeft iemand hier verstand van of ervaring mee? Ik snap echt niet wat ik nu moet doen en wat er nu precies aan de hand is.

Oja, ik kan nog wel gewoon smsen/bellen met mijn oorspronkelijke nummer.

ik zou met mobiel en al naar de winkel gaan denk ik.