Nummer geven aan een onbekende jongen

Goedemiddag meiden!
Ik heb deze week een super leuke jongen leren kennen via een app. Hij is super sweet en heb hem ook op Instagram. Ik zou ook best mijn nummer willen geven, maar ben heel erg aan het twijfelen. Mijn vraag is: geven jullie snel je nummer aan een onbekende jongen?
Ik ben bijvoorbeeld heel erg bang dat, als we ruzie krijgen, hij me kan opzoeken. Of dat hij mijn nummer door stuurt naar vrienden van hem. Heeft iemand tips?

Kuss,

Hangt er van af of je echt wilt bellen of meer berichtjes sturen, want voor berichtjes kun je ook iets gebruiken waarbij je je nummer dus niet hoeft te geven zoals KIK (app).
Wil je wel echt bellen en zijn stem horen bijvoorbeeld, zou je ook Skype kunnen gebruiken of een andere ‘gratis-bellen-app-geval’.

Nee, het is gewoon meer whatsapp.

Ja dan zou je kunnen beginnen met een vervanging van Whatsapp waar je je nummer dus niet voor hoeft te geven, maar misschien heeft hij geen zin om dit dan helemaal te gaan downloaden.
Ik denk dat je moet kijken of het voor jouw gevoel goed zit en je het goed genoeg vertrouwt om je nummer te geven.
Op zich kan het niet zo heel veel kwaad, hij kan je heus niet opzoeken via je nummer het enige wat hij zou kunnen doen is je nummer aan anderen geven maar ik denk niet dat hij zomaar zoiets zou doen als het gewoon goed gaat tussen jullie.

Dankjewel! Ik zie ook vaak genoeg dat vrienden hun nummers geven aan onbekende jongens. Zelf heb ik dit al eens eerder gedaan, en hij werd vervelend dus heb ik hem geblockt. Hij deed niks, dus daar heb ik weer van geleerd, haha!

Ik denk niet dat het kwaad kan, je moet je nummer natuurlijk niet aan een wildvreemde geven. maar uit je tekst maak ik op dat je hem wel een beetje kent.
Je opzoeken zal hij denk ik ook niet zo snel doen en ja dat kan ook net zo goed je buurjongen of iemand uit je klas doen.

Probeer anders Kik voor op je telefoon, kan je met elkaar praten zonder dat je iemand zijn of haar nummer nodig hebt

KIK inderdaad.

Je weet nooit zeker wat die leuke jongen van je wil.

Ik geef mijn nummer nogal makkelijk. Maar dat moet je zelf weten. Nog nooit problemen mee gehad en als dat toch zou gebeuren blokkeer ik diegene wel of laat ik mijn vriend bellen.