Nu stoppen met de pil of pas over 1,5 jaar?

Vriendlief en ik zijn beide al erg toe aan een kindje samen, liever gisteren dan vandaag zegmaar. We hebben het er vaak over en dromen er ook van. Echter hadden we gezegd dat we volgend jaar augustus/oktober zouden gaan proberen… nu moet ik volgende week nieuwe strip pillen halen en hij zei van mij hoef je nu al geen nieuwe meer te halen. Wel heel leuk, maar we hadden volgend jaar ook beetje in ons hoofd i.v.m. contractverleging vriend en zaken rondom en in het huis die nog moeten gebeuren. Financieel zijn we er klaar voor, dat komt wel goed. We zijn momenteel 22 en 24 jaar, jong, dat klopt maar willen beide graag jong ouders worden. Nu zegt mijn hart… waarom niet nu al proberen het kan ook lang duren voordat het raak is en mijn hoofd zegt… wachten tot volgend jaar. Iemand tips/ervaring hiermee?

waarom wil je perse tot volgend jaar wachten?

Dan hebben we meer inzicht in vriend zijn contract. nu 1 jarig, dan wellicht nog een jaar of vaste aanstelling. Er moet nog veel gebeuren aan het huis, maarja wat is veel… we kunnen alles zelf doen maar is veel werk. als we het uitbesteden kost het bakken met geld en is onze “baby-buffer” in 1x weg. Liefst wil ik ook eerst trouwen, voor meer zekerheid en vastigheid voor de kleine.

dan zou ik inderdaad wachten op iets meer zekerheid

Ik zou nog even wachten. Totdat het huis wat meer op orde is en jouw vriend zekerheid heeft. Een baby kost ontzettend veel, en ik zou dan ook zeker geld besparen door zelf het klussen te doen. Wie weet hoeft het niet eens perse een jaar te zijn, als je vriend wel zijn baan verliest is er vast wel wat te vinden, zolang je maar wilt en geen eisen stelt. (ik weet het, dit klinkt makkelijker dan dat het tegenwoordig is). Het belangrijkste vind ik persoonlijk het huis, juist omdat een baby veel geld en tijd kost, zou ik dat in ieder geval eerst op orde hebben.

Ik zou nog even wachten. Het duurt gemiddeld een jaar maar het kan ook meteen gebeuren dat je zwanger raakt.