nu pas toevoegen op social media?

Hee meiden!

sinds een half jaar vind ik een jongen uit mijn klas leuk. We doe al 2 jaar de zelfde opleiding, en was me nooit echt op die manier van leuk vinden opgevallen. Enerzijds omdat ik al een vriend had. afgelopen jaar in blok 2 kwam ik bij hem in de klas en begon ik hem leuk te vinden. Als ik iemand leuk vind klap ik dicht en durf ik vrij weinig te zeggen. Dit resulteerde dus in dat ik eigenlijk niet zo veel tegen hem heb gezegd dat blok. Zelf dacht ik dat de verliefdheid gewoon kwam omdat het net uit was met mijn vriend ofzo en heb zelf niet echt actie ondernomen. Nu in het laatste blok zat ik in een klas waarbij ik ook les had met zijn klas. dus zag hem heel vaak. Ik betrapte hem er op dat hij vaak naar me keek en de verliefdheid kwam weer op bij mij. Ik begon hem steeds leuker te vinden maar echte gesprekken kwamen er niet. alleen korte opmerkingen over bijvoorbeeld huiswerk of toetsen. een paar weken geleden zat ik in de trein met een klasgenoot en vriend van hem. We begonnen een beetje over een aantal klasgenoten te praten. en ineens kwam hij aanbod. die klasgenoot vertelde me dat hij (mijn crush) heel onzeker was als het gaat over meiden. Als hij een meisje leuk vind durft hij haar niet aan te spreken of met haar te praten. Dit is nu ook precies hoe hij tegen mij is. Tegen de meeste meisjes van mijn klas praat hij heel uitgebreid en mij probeert hij een beetje te ontwijken. Ik weet nu niet of dit is, omdat hij mij leuk vind of juist gewoon totaal niet mag ofzo. (iemand ervaring met onzekere jongens). Daarnaast ging het gesprek verder over een foto op facebook van hem. Ik zei dat ik hem niet op facebook had. mijn klasgenoot vond dat raar en ik reageerde met:“ik hecht niet zoveel waarde aan facebook, ik voeg niet vaak mensen toe”. waarop die klasgenoot reageerde: “oh hij ook niet, hij wacht altijd tot mensen hem toevoegen”. Nu zit ik te twijfelen om hem toe te voegen. Is het neit raar dat ik nooit met hem een echt gesprek heb gehad en hem nu ineens tijdens de vakantie toevoeg? terwijl hij mij misschien, omdat hij zo afstandelijk doet tegenover mij, mij niet mag? Ik twijfel heel erg, want als ik hem toevoeg, kan ik interesse tonen door foto’s te liken… Wat zouden jullie doen?

Je denkt veel te veel na, doe het gewoon haha

Ik snap echt niet waar je je nu zo druk om loopt te maken. Het is maar Facebook… voeg hem gewoon toe, er gaat echt niets raars gebeuren hoor.

Als iemand jou ineens toevoegt, denk je dan ook van alles over die persoon? Nee toch? Gewoon doen, is echt niks vreemds aan

vraag gewoon zijn nummer en app hem als je hem leuk vind. Het ergste antwoord dat je kunt krijgen is een nee. Dus go for it

Hey,
Je zegt zelf ‘ik hecht niet zoveel waarde aan Facebook’ dus volgensmij heb je je eigen antwoord al gegeven :wink:
Als het voor jou ‘maar Facebook’ is is het ook ‘maar een volgeverzoek’. Volgens die vriend/klasgenoot ziet hij dat net zo en hecht hij er vast niet veel waarde aan.
Dus klik gewoon op dat knopje en stuur hem een verzoek :slightly_smiling_face:

En als je het echt niet durf, zoals ik meestal heb hahaha, dan hang je gwn met je vinger boven het knopje, tel je tot tien en druk je er vol overtuiging op. Facebook afsluiten en er daarna niet meer naar kijken of aan denken. Pas als hij het dan accepteert denk je ‘oja, ik had hem ooit een verzoek gestuurd, dat is waar ook’.
Liefs X