Nu nog biologie erbij?

Hooi allemaal,
Ik ben gister naar een opendag geweest en ik heb een studie gevonden die ik heel erg leuk vind (Ik twijfelde al tussen studies waarbij biologie nodig was en ik heb er ook al over nagedacht. Het is niet dat deze studie ineens uit de lucht komt vallen en dat ik over een paar weken weer iets anders wil). Biologie is daarvoor niet verplicht maar iedereen met wie ik daar sprak zei dat het heel erg handig was. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk en haalbaar is om nu nog biologie te gaan volgen. Ik zit nu in 4 havo. Ik weet dat het waarschijnlijk heel dom klinkt omdat biologie niet perse nodig is maar ik weet nu al van mijzelf dat ik anders erg onzeker aan mijn opleiding begin. Vooral omdat een groot deel van de boeken in het Engels is. Dus mijn vraag aan jullie: Is het mogelijk? Is het ook haalbaar? Met wie moet ik daarover gaan praten op school? Ik sta voor al mijn andere vakken voldoende.

Je kan er over gaan praten met je decaan. Maar ik denk echter niet dat dit nu nog mogelijk is.

Ik zou even naar je decaan stappen! En dan zeggen dat je in 5 havo biologie wilt volgen en waarom.
Misschien kan hij je al wel de boeken vast geven zodat je je kunt inlezen voor volgend jaar!

Ik kon in de vijfde klas (november ofzo?) nog van vak veranderen (maar ik had een hele geldige reden en anders was de kans dat ik zou zakken zeeeer groot) en ik deed dus in de zesde examen. Maar het is nu al wel april? Volgend jaar heb je examen, denk je dat het je lukt? Ik weet niet wat je gemiddelden zijn natuurlijk dus ik zou zeggen praat er met je decaan over!

Btw, als het niet lukt kun je jezelf misschien biologie aanleren als je snapt wat ik bedoel. Dat boek wat jullie op school gebruiken aanschaffen en gewoon doornemen/leren in je vakantie ofzo? Dat je niet onzeker aan je opleiding begint.