Nu al gestrest en onrustig

Ik ben net begonnen met een nieuwe opleiding op het MBO. Nieuwe klas enzo, veel jongens 2 meisjes(lekker rustig vergeleken de klas van vorig jaar) Maar, vorig jaar was voor mij echt een drama, ik heb er echt gigantisch met de pet na gegooid, waardoor ik bijna mijn examen niet meer heb gehaald. (door een te gezellige klas)

Ik ben dus echt als de dood om onvoldoendes of achterstanden op te lopen en leg nu al in week 2 een gigantische druk op mezelf. Dagen als vandaag 6 uur op, kwart over 7 bus, tot kwart over 3 school, 4 uur thuis…5 uur werken tot 8 en daarna nog aan huiswerk…ik wordt er nu al dood en dood moe van. Het is niet dat ik elke dag moet werken maar ook dan, eis ik van mezelf druk met school bezig te zijn, wat ik gewoon totaal niet gewend ben. In d

Ik doe een commercieel opleiding, aangezien ik toch wel het meisje met de snelle babbel altijd ben geweest. Maar nu, in mijn nieuwe klas herken ik dat overigens totaal niet meer terug bij mezel, ik zeg de hele dag niks, ben alleen maar druk bezig met school en met huiswerk…waar ik heel erg onrustig van word. Ik moet a.s vrijdag ook als eerste presenteren van mijn slb’er aangezien hij me open en spontaan vind (naar hem toe) en hij denkt dat ik dat wel durf…maar ik schijt serieus nu al 7 kleuren als ik er aan denk…voor een nieuwe klas, 23 jongens en 2 kei arrogante meiden.

Zoals jullie lezen ben ik hardstikke gestrest, en ik herken dit totaal niet bij mezelf. Ik word een beetje onzeker van deze situatie.

misschien kun je een planning maken? Dat helpt voor mij altijd aan het begin van de periode. Als ik dan precies weet wat ik wanneer moet doen en ik hou me eraan dan valt het vaak allemaal wel mee.

En over die presentatie, probeer je er over heen te zetten (ja, dat is moeilijk, ik schijt hem zelf ook altijd). Maar ik denk altijd aan het moment dat je er klaar mee bent en dan denkt: jemig, was dit het.

succes :slightly_smiling_face:

je hebt natuurlijk net een nieuwe opleiding en alles is anders, dus ik snap wel dat even moet wennen en dus misschien nog niet helemaal jezelf bent in die klas. Misschien is het ook wel oververmoeidheid omdat je iederedag zo vroeg op moet staan. Misschien kun je overwegen tijdelijk te stoppen met werken, zodat je wat meer tijd voor school hebt. Als je dan een beetje gewend bent en het wat beter gaat, kun je misschien weer gaan werken. Succes!

Tijdelijk stoppen met werken is geen optie. Mijn leiding is erg streng en er word van me verwacht door de weeks te werken en evt ook altijd nog een ochtend/middag/avond te werken… Als ik vraag minder te werken kieperen ze me eruit…
Het klinkt als geen leuk baantje, en dat is het ook niet…maar kan nog niet de puf vinden iets anders te zoeken en over het algemeen met collega’s is het wel gezellig.

Just be your self! je bent zoals je bent, en mensen accepteren het heus wel dat je vrolijk en spontaan bent :wink:

succes vrijdag!

Okee, je baantje klinkt niet heel ideaal nee. Heb je per se het geld nodig? Anders kan je misschien een paar weekjes rust nemen van t werken en daarna iets nieuws zoeken. Ik snap wel dat je graag wilt blijven werken hoor, wil ik zelf ook (maar mijn baantje is echt geweldig), maar als het niet gaat met je opleiding moet je misschien toch overwegen wat belangrijker is. Want je opleiding is wel voor je toekomst.

Ja dat klopt. Ik heb het geld daarbij echt nodig. Ik ben ook erg van het uitgaan in het weekend en daar verheug ik me gewoon op. Ik moet alles zelf betalen van kleding tot stappen. Geld heb ik écht nodig.

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt!
Toen ik in het middelbaar zit (dit jaar was een tussenjaar), moest ik ook altijd vertrekken om 7u, was thuis om 17u30 en dan vaak bezig voor school tot 22u. Ik was en ben nog steeds perfectionistisch, dus ik was vaak gestrest

Je moet leren accepteren dat je ook maar eens mens ben, en dat je niet meer kan doen dan wat je soms al doen, ontspanning is even belangrijk als inspanning! en je zal moeten keuzes maken, je kan niet alles.

Persoonlijk vind ik je huiswerk belangrijker dan je werk dus kan je dit misschien wat minder doen? Dit is natuurlijk mijn mening hé :slight_smile:
Kan je ook ergens stoom aflaten als je gestrest bent, bij je ouders ofzo? Dat kan ook al helpen.

Ik hoop dat je hier al iets aan hebt, hetgeen wat ik hier opschrijf, daar moet ik zelf nog steeds hard aan werken. Anders ben ik ook snel oververmoeid ect.

Ah okee, lastig! Kun je geen baantje zoeken met idealere werktijden? Bijv. alleen in het weekend?

ja sorry ik had nog niet gelezen dat je dat geld echt nodig had… ik begrijp dat het moeilijk is.

Ik ga eens rondvragen hoe anderen uit mijn klas dit gaan doen, want we gaan uiteraard veel meer stof krijgen in der loop van het jaar + ook nog eens stage over enkele maanden…

ik ben ook net begonnen met een nieuwe opleiding, ook super gestrest en onrustig.
maar ik sla me er gewoon door heen en doe mijn best.
en als blijkt dat het me te veel word dan ga ik gewoon een niveau lager.