Nu al 4,5 onvoldoendes op rapport en weinig concentratie

Ik ben begonnen aan mijn eerste jaar mbo 4 opleiding. We hebben een aantal nutmetingen gehad en ik heb nu al 4,5 onvoldoendes gehaald. Dat betekend dat ik dus echt mijn best moet gaan doen want uiteindelijk moet ik voor alles een voldoende staan.
Ik heb een onvoldoende voor frans, lezen en schrijven. Nederlands lezen, rekenen en mijn gedrag (ik praat beetje te veel daar voor die 0,5 want zit er tussen de O en de V)
Ik heb net beetje rond gevraagd en iedereen heeft maar 1 onvoldoende en ik heb er nu al 4,5 ik voel me echt heel stom.
Ik wil echt ontzettend graag me best doen en goede cijfers halen maar het is zo moeilijk te combineren met een sociaal leven. (ik zie mijn vriendinnen niet meer zo vaak vanwege school)
Ik heb ook een enorm concentratie probleem, ik kan in de les nooit stil zijn en geconcentreerd doen ook thuis niet. Ik pak altijd mijn laptop. Zelfs de muur vind ik dan zelfs interessanter als ik mijn laptop uitzet.
Ik weet niet hoe ik dit school jaar moet gaan halen, want als ik zo door ga haal ik het zeker weten niet.

Weet iemand dit hoe ik het het beste aan kan pakken.

Minder praten en bijles?

up.

Heb je geen mentor waarmee je dit soort dingen ook kunt bespreken? Probeer anders huiswerk op school te maken, dat geeft wellicht minder prikkels dan je huis. Sowieso moet je dit soort situaties wel bespreken op school denk ik, anders denkt school al gauw dat je je best gewoon niet wil doen en ik heb niet het idee dat dat bij jou is. Volgens mij wil je wel graag het goed doen op school.

Komt wel goed. Gewoon aan anderen vragen of ze je kunnen helpen en beter opletten inderdaad

Maak het interessant voor jezelf door beloningen met jezelf (en je ouders) af te spreken. Grote en kleine beloningen maken huiswerk al snel leuker.