NT of EM ?

Ik zit op 3vwo en moet nu dus een profiel gaan kiezen, maar ik weet echt niet wat ik moet kieze =(
Heb echt al 50 testen gedaan, met interesse kwam ik op EM uit en op vakken kwam ik op NT uit. Máar ik wil dus eigelijks NT met economie kiezen, maar nu hoor ik weer dat dat heeel moeilijk is en alleen hele slimme vwo-ers dat halen…
En dat ben ik weer niet… Dus heeft iemand hier NT en vind je het moeilijk?

Ik ga ook NT doen en ik ben geen slimme vwo-er. Sterker nog ik zit op HAVO. Maar heb nog nooit gehoord dat je er vet slim voor moet zijn, je moet alleen wat kunnen voor WI, NA en SK.

Het is waar je goed in bent, wat je leuker vind en wat je wilt worden :open_mouth: Ikzelf zou EM kiezen ( dat ga ik ook doen als ik naar HAVO ga ) maar dat is omdat ik natuur en scheikunde vreselijk vind.

Ik heb NT met biologie, dus NT & NG eigenlijk. En daarnaast heb ik nog management&organisatie, en het gaat mij goed af :slightly_smiling_face:

Ik heb EM gekozen omdat ik een hekel heb aan alle beta vakke ;] Ik zou gewoon dat kiezen wat je leuk vind om te doen op school!

ik zou nt doen, daarmee kan je veel meer worden later

ikzelg ga ntg doen met economie.

Je moet CM doen das leuk, dat doe ik ook :slight_smile:

Jij moet doen wat je het leukste vind, en wat je het beste kunt, :wink:
Denk anders aan een studie die je na je school wilt volgen, sluit en van deze profielen daar op aan? ik heb nu NG&NT

Ik weet niet hoe goed je bent in Natuurkunde en Scheikunde, maar bij ons op school merk ik nogal dat het écht moeilijker wordt in de 4e en 5e… (en Economie ook, maar minder!)

Ik doe zelf EM
Als je meer de Exacte vakken leuk vind zoals: Natuurkunde/scheikunde/biologie kies je NT
EM is meer Economie Management&Organisatie …
maar je kunt ook mixen zoals je al zei …
Ze zijn heel verschillend dus er valt vast wel 1 af :wink:

ja ze zeggen wel dat nt met economie zwaar is. maar als je goed bent in nt dan moet je het gewoon kunnen hoor ! :wink:

zoals je zelf al zei, de vakken bij het profiel NT liggen je goed maar je interresse gaat naar EM. Als je zeker weet dat je later iets in de economie maatschappij wilt gaan doen, zou ik EM kiezen. Zo heb je geen extra vakken en ook geen vakken die je eigenlijk later niet nodig blijkt te hebben. Wanneer je zhet nog niet zeker weet zal ik wel voor NT gaan. In combinatie met economie is je pakket erg breed!
zelf kies ik voor NG met wiskunde B, natuurkunde en Economie. Het is een zwaar profiel maar de vakken liggen me goed. Ik weet nog niet wat ik later wil gaan doen, dus met dit profiel kan ik alles studeren en hoef ik nu nog niet te kiezen.

Nt met economie valt best mee hoor.
Ik ga Nt + Ng kiezen met biologie dus maar je kán gewoon heel veel met NT, en zeker als je ook economie hebt. Ik denk dat als je nu gewoon normale punten haalt je het best kan.

economie is echt zwaar gigantisch vervelend :pensive:
hier hebben we uitgestelde keuze, dus heb ik natuur + economie + kunst gekozen, kan ik alle richtingen op
en nu kies ik NG + wiskunde a + natuurkunde + kunst
economie is echt te moeilijk, geloof me, 50 % staat onvoldoende

Je moet zelf kijken wat je het beste kunt en het leukste vindt. Ikzelf doe NT+NG en vind het niet overdreven moeilijk, de vakken moeten je alleen wel echt liggen. Het is wel zo dat het een stuk ingewikkelder wordt, maar het is niet té moeilijk voor een normale VWO-er.

CM

Zoals iedereen al zei je moet kijken welke vakken je het leukste vind(en het beste kan) Ik ga zelf NT/NG doen, omdat ik die vakken het leukste vind.

Het ligt er echt aan of je al weet wat je wilt studeren. Als je echt nog helemáál niet weet wat je wilt, zou ik toch N&T kiezen, want daar kun je alle kanten mee op. Denk je al zeker te weten dat je iets met economie wil gaan doen, dan zou ik voor E&M gaan. N&T is namelijk al best wel zwaar, en economie schijnt ook best wel moeilijk te worden in de bovenbouw. Ik ga zelf N&T/N&G doen, omdat ik alle opties wil openhouden!

Ligt er idd aan wat je wil studeren. Zelf heb ik NG met economie en grieks gedaan, maar nog in de tijd van de deelvakken. Dus ik had biologio1,2, Natuurkunde 1, scheikunde 1 en economie 1. ‘‘Halve vakken’’ waren dat een beetje. Dat het zwaar is ligt aan jezelf. Ik ben een Beta-kindje en zou het zwaarder gehad hebben met talen e.d., en de beta vakken lagen me erg goed. Stiekem vind ik economie ook een beetje beta, inzicht in formules krijgen is belangrijk.
Ik weet niet hoeveel extra vakken je mag kiezen, maar anders kan je misschien NT/NG doen met economie? Dan heb je dus biologie en economie als bijvak en je kan er later altijd nog 1 laten vallen.

Ik heb NT&NG en ik vind het niet moeilijk. Valt reuze mee allemaal, vind ik.