NS winterdienstregeling 10 oktober

Ok, tijd voor een frustratietopic :’)

Morgen gaat de NS hun nieuwe dienstregeling uitproberen, namelijk de ‘extreemweerdienstregeling’. Dit betekent dat er alleen stoptreinen en stopbussen rijden, waardoor je veel vaker moet overstappen en veel langer onderweg bent.

Natuurlijk snap ik het nut wel (behalve van die stopbus, want nu moet ik dus bij werk aan het spoor in een stopbus ipv een snelbus zitten), maar ik moet gewoon zeggen dat ik het vet kut vind, aangezien ik nu nog eens een uur of anderhalf extra onderweg ben, terwijl mijn reis gewoon al 2 uur duurt. Bah, ik heb serieus een hekel aan stoptreinen.

Wie heeft hier nog meer ‘last’ van? :’)

Hoef op zondag gelukkig niet te reizen. Wees maar blij dat ze dit niet op een doordeweekse dag doen :stuck_out_tongue:

Kut man! Ik hoef gelukkig pas maandag weer.

Ik blijf lekker thuis gelukkig! Maandag mag ik weer van het openbaar vervoer genieten <_<

Nou, ik klink misschien egoïstisch, maar ik ben niet blij dat ze het niet op een doordeweekse dag doen, want ik reis altijd op zondag :’)
Werkzaamheden aan het spoor doen ze ook altijd op zaterdag en zondag en ik heb nu al 2 maanden lang iedere week minstens een uur vertraging :’)
Ik snap heel goed dat ze het niet doordeweeks doen en ik vind het goed dat ze iets aan het spoor doen, zodat er geen problemen zijn als het sneeuwt, maar je snapt dat ik er niet vrolijk van word :’)

Ik kan helaas niet op maandag reizen, omdat ik vaak het eerste uur moet beginnen en ik dan om 06.00 de trein moet nemen. Dat zie ik gewoon echt niet zitten. Daarbij moet ik op maandag betalen (WeekendOV).

Maar ach, ik zet me er wel doorheen, want ik reis toch niet alleen van de keer.

Ik hoef niet te reizen gelukkig. Na al dat gedoe van vorig jaar ben ik blij dat ze zich enigszins voorbereiden… Dat was pas niet leuk! Nu is het maar één dagje en vervelend voor jou maar ik ben blij dat ze het doen.
De testdag zou nooit doordeweeks zijn. Veel te druk daarvoor.

Ik besloot om op kamers te blijven dit weekend, dus ik niet :grin:

Huh, hoe kan jou reis opeens zo lang duren dan? Want ik heb ergens gelezen dat bij de meeste reizen de extra reistijd maar iets van 5 minuten is, en bij de wat langere reizen wel iets langer. Maar geen 1.5uur?
Ik reis op maandag, maar anders had het me wss 10 minuten langer gekost ofzo…

Serieus?
ik rij met de intercity (vanaf a’dam zuid naar deventer) of terug
mán dan ben ik wel even onderweg (als het doorzet hé?)

Ik moet normaal 1 keer overstappen. Nu 4 keer, omdat alles een stoptrein is en ik tussen elke stad waar ik doorheen kom, moet overstappen. Daarbij moet ik met een stopbus bij werk aan het spoor i.p.v. met een snelbus.

Bij jou is het één traject of niet?
Bij het eerste deel van mijn reis (zo’n uur) heb ik ook maar 10 minuten vertraging, maar daarna moet ik met een stopbus (Iets meer dan een uur vertraging, wat normaal een half uur vertraging is bij werk aan het spoor), dan moet ik overstappen op een stoptrein. Ben ik één stad verder, moet ik weer overstappen op een stoptrein, ben ik weer een stad verder, moet ik wéér overstappen op een stoptrein.
Dat is dus wel meer dan 10 minuten…

jezus moet ik nog vroeger op, ik vind anderhalf uur reizen al lang genoeg o.0.

oh is het alleen op zondag?:face_with_raised_eyebrow:, laat maar dan =P

Áls het ingezet wordt tijdens extreem weer
dan tja
ben ik wel even onderweg :’)

Ik dacht dan ga ik juist vandaag even kijken op de reisplanner van de NS hoeveel langer ik onderweg zou zijn naar school. Nu is er dus een storing met dat ding :’)

Ze tésten het vandaag, op zondag. Maar als het in de winter extreem weer is op een dinsdag (oid) dan geldt die aangepaste dienstregeling natuurlijk voor die dag.

Beter nu dan doordeweeks…
En het is goed dat ze zoiets in willen gaan voeren. Beter dan dat als het extreem weer is er niks meer rijdt.

oh oke bedankt =) ik had al gegoogled maar kon niet echt nuttige info vinden =).

tsja ze liegen wel over meer dingen hoor…
ik ging een keer naar me vriend, had de trein van een uur eerder genomen omdat ik ook eerder weg moest dan normaal…
had ik 1 uur en 10 minuten vertraging! |: rijden we het station binnen;
‘dames en heren, we naderen nu station groningen, de trein heeft ongeveer 6 minuten vertraging gehad’
grappemakers ;d toen was ik echt booos haha, had ook een uur later kunnen gaan en dan was ik er eerder.

Pff ik wist dat niet gister ochtend, kwamen we terug van een feestje moeten we opeens met de bus ipv de trein in zeeer brakke staat. u.u