NS meereiskaart

Hallo!
Ik wil graag de meereiskaart van de NS gebruiken, maar ik heb ook een studenten OV. Normaal krijg ik in de vakantie dan sowieso korting op het reizen met de trein. Kan ik nu dus ook een kaartje kopen met korting en dat ik dan iemand anders mee kan laten reizen? Of kan dat alleen als je de volle prijs hebt betaald?

Alvast bedankt!

Van een ander forum:

Misschien een domme vraag, maar voor de zekerheid

Ik heb een setje kortingskaarten van de NS gekregen, met daarbij een Meereiskaart. In de voorwaarden op de NS website lees ik dat die geldig is in combinatie met een regulier vervoerbewijs.
Mag je die Meereiskaart dan wel of niet gebruiken als je een kaartje koopt met 40% korting (kortingskaart)?

reactie:
Jazeker ! Als je met een kaartje met korting reist heb je gewoon een geldig vervoersbewijs (dat is de voorwaarde). Het kan dus gewoon en ik heb het met deze zelfde kaartjes al een paar jaar gedaan,

Ik heb dat gister ook gedaan, diegene met wie ik was had ov en 40^ korting op zijn kaartje en ik was gratis. :slightly_smiling_face: Moet je wel even naar zo’n loket gaan!

Je kan iemand met het meereiskaartje meenemen ja, maakt niet uit of je korting hebt. Zolang jij maar een geldig vervoersbewijs hebt, met uitzondering van die dagkaartjes etc.

Ja hoor, kan gewoon :slightly_smiling_face:

Aangezien ik het zonde vind om een nieuw topic te maken doe ik het zo:

Als ik een studenten ov heb, mag er dan iemand gratis meereizen met de meereiskaart die je door de bus hebt gekregen van de NS?

Thanks alvast!

Ja!
Voorwaarde is: 1 iemand heeft een geldig vervoerbewijs (studentOV is geldig daarvoor) en 1 ander reist dan met de meereiskaart gratis mee.