NS-klachtentopic

Gewoon omdat ik af en toe mijn frustraties wil uiten naar de NS, maar ik er nog geen apart topic over kon vinden (ik heb Google afgespeurd, maar als ik het toch gemist heb en dit topic al bestaat, let me know)

Laat ik maar meteen beginnen met vandaag:

Allereerst was ik al strontchagrijnig door het kutweer van vandaag (lees: vanaf 's nachts regende het al en was er nog geen droog moment geweest). Meestal moet ik met het traject dat ik neem een keer overstappen en nu had ik op mijn NS-app gekeken en kon ik zo in een keer door, wat ik vreemd vond, maar ik vond het prima. Kon ik lekker blijven zitten. Toen ik daadwerkelijk op het spoor kwam, stond er bij de trein die ik nam, dat die naar Amsterdam Centraal zou gaan, maar dat die vandaag niet verder ging dan Weesp. Oke, prima, misschien veranderd het dan in Weesp naar de trein naar de plek waar ik heen moest. Dus ik in de trein gestapt en die reed netjes naar Weesp. Verder niet omgeroepen dat de trein vanaf Weesp naar een andere locatie zou gaan (wat best had gemogen, om je reizigers te informeren).

Maar dan komt mijn ergerpuntje. We kwamen om vijf over half 2 aan in Weesp en om 13.44 zou hij vertrekken. Tien minuten zou hij daar dus wachten. Tien voor twee reden we nog niet weg, vijf voor twee was de trein nog niet weg. Met geen enkele omroep waarom hij in hemelsnaam vertraging kon hebben, want er kon ook niks zijn met een trein voor ons, want we stonden immers al 10 minuten sowieso te wachten. Uiteindelijk is hij vertrokken met vijftien minuten vertraging. De hele reis is er niks omgeroepen met waarom er vertraging was. In Hilversum hebben we nog eens tien minuten stilgestaan. De trein die na ons binnenkwam en ook later zou moeten vertrekken, vertrok zelfs eerder. Maar die ging ook langs de plaats waar ik eruit moest, dus als ik had geweten dat die eerder zou vertrekken, was ik daarin gestapt. Maar omdat meestal de regel geld, dat de trein die als eerste zou moeten vertrekken, eerder van het perron mag vertrekken, ook al heeft hij vertraging, was ik blijven zitten, wederom was er weer niet vermeld waarom we bleven staan. Dus mijn ergerpunt van de NS is vandaag dat er geen enkele verklaring aan de reizigers wordt gegeven waarom er vertraging is, en daar heb je naar mijn mening als reiziger wel recht op. Want uiteindelijk heb ik minimaal twintig minuten vertraging gehad, maar ik weet niet waarom.

Misschien regende het wel te hard en schaamden ze zich ervoor om dat te zeggen

Dus wat is jouw klacht over de NS?

Ideaal topic, op dit moment weet ik even niks!

Het enige wat ik me kan herinneren dat toen ik naar een concert was geweest en de laatste trein moest nemen die 10 min vertraging had naja geen probleem natuurlijk. Maar als je dan in Utrecht over moet stappen en aangezien je normaal gesproken tijd genoeg hebt om over te stappen dit nu niet het geval was. Ook was het nog eens heel erg druk natuurlijk aangezien bijna iedereen met die trein moest we rennen zo hard als we kunnen we zien de trein de conducteur ziet ons en bam doet zo de deur voor onze en nog een handje vol mensen dicht. We hebben de nacht op het station moeten doorbrengen terwijl het vroor en op het station in Utrecht was dat niet fijn. Dan denk ik als je al weet dat er een trein aankomt die vertraging heeft en het is de laatste trein of wacht nog eventjes of zo(ik snap dat dat niet altijd kan hoor) Maar ik vind het vooral lullig van die conducteur. :hammer:
Edit: We wonen een aantal uur rijden van Utrecht er was geen optie dat iemand ons op kon halen en die vriendin van mij wilde geen geld besteden aan een hotel.

Ik kan me alleen bedenken dat ik ALTIJD rond Utrecht Centraal vertraging heb. Of ik nou heen of terugga, er is daar altijd vertraging. Of we vertrekken op tijd vanaf Utrecht en rijden we achter een goederentrein. Maar 9 vd 10x moet je bijna 10 minuten wachten voordat de trein het station in kan, waardoor je of je overstap mist of keihard moet rennen.

Wooow, dat is echt kut!
Zoiets had ik pas ook bijna meegemaakt.
Ik kwam vanaf een concert in Amsterdam, moest ook naar Utrecht en moest daar ook overstappen. Ik had de laatste trein, helaas kreeg deze onderweg vertraging. Ik heel die trein door gerend op zoek naar een conducteur. Ik vraag aan hem of we nog wel op tijd in Utrecht zijn om mijn aansluiting te halen, doet ie net of er niks aan de hand is en basically komt het over dat ik maar gewoon pech heb mocht de trein te laat aankomen. Gelukkig kwam de trein op perron 1 aan en mijn aansluiting stond op 2, er precies tegenover. Het had geen halve minuut langer moeten duren, of ik had 'm gemist.
Overdag roepen ze zo vaak rond dat de trein wat later vertrekt omdat een andere trein vertraging had en zo de mensen uit de vertraagde trein de aansluiting nog kunnen halen, maar het leek niet alsof ze daar toen, bij de laatste trein van de dag, daar moeite aan wilden gaan besteden.

En dan nog even algemeen. Gewoon al die kleine dingetjes waardoor de treinen niet kunnen rijden. Kom op, sommige dingen gaan 50x per week fout en daar lijken ze nog steeds niet van te leren?? Besteed gewoon wat meer geld zodat het in 1x goed komt of zo.

Als mensen gaan zeiken op de ns omdat er iemand voor de trein is gesprongen dan kan ik daar trouwens ook echt niet tegen. De ns kan daar gewoon echt niks aan doen en ze kunnen sowieso moeilijk over dat lijk heen gaan hobbelen lijkt me. :’)

OMG, ik vrees dat ik hier elke dag in dit topic mijn gal moet spuien

ik zat laatst in de trein en ipv 10 minuten deden we er 20 over omdat de trein 5km/u reed maar er werd niet omgeroepen waardoor we zo langzaam reden :’)

Haha daarom heb ik dit topic gemaakt, dus ga gerust je gang!

Topic bestaat al :slightly_smiling_face:
http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/het-ovklaag-en-complimenttopic-173568.100.html

wat meer algemeen maar mag zeker over NS :slightly_smiling_face: