Nouveau l'ecole?

Hoooi! Ik zit op een gymnasium in Rotterdam, ik haal wel redelijke cijfers, het is wel een leuke school en de mensen zijn best gezellig. Ik heb veel vrienden enzo, maar toch wil ik misschien volgend jaar met een vriendin naar een andere school. We houden allebei van mode en willen daarom naar het Lyceum voor Beeldende Vormgeving, die school is wel dit jaar pas begonnen en heel klein enzo. De school waar ik nu op zit is veel groter, leuke feesten enz. Maar ik kan er niet tegen dat het leven zo saai is, ik moet echt iets nieuws hebben. Wat denken jullie?

Waarom heet het nouveau l’ecole? want als het als Frans bedoeld is, klopt er niet veel van…

Maar ik weet niet, als je echt geinteresseerd bent in die school, kun je het overwegen. Je moet alleen wel zeker weten dat het geen bevlieging is en je er geen spijt van krijgt.

Zoiets heb je ook op de Willem de Kooning Academie, die zit ook in Rotterdam en heeft denk ik meer niveau dan die school die je noemt, dus ik zou daar eens kijken! Dat kan je gewoon naast je school doen, waarom zou je het niet doen als je dat leuk vindt… (:

ik denk dat 98% van de leerlingen school redelijk saai vinden en iets nieuws willen. Toch wisselt niet 98% van de leerlingen van school…

frans is trouwens niet je sterkste vak :wink:

Inderdaad, Nieuwe de school? Le bien mot est ‘nouveau école’, madame ^^

Maargoed, ik denk niet dat het slim is om te gaan wisselen. Misschien moet je het zelf wat leuker maken. Als het gezellig is, wat is er dan mis aan? Volgens mij heeft geen enkele school zo’n losse sfeer als bij Spangas (:grinning_face_with_smiling_eyes:) en nergens vieren ze feest zoals op High Schools in Amerika. Ik denk dat je van geluk mag spreken, mijn zusje zit op een school waar hooguit 400 leerlingen verdeeld over 2 locaties op zitten, en het bovenbouwfeest wordt dit jaar voor het eerst sinds jaren weer gehouden.

Le bon mot est ‘nouveau école’ ; madame ^^ *kuchkuch*

Anyway, de meeste lln vinden school een beetje (erg) saai. Maar als je een school kan vinden met een beter programma, tschja waarom dan niet? WDKA is mss wel een goed idee, als je toch in R’dam woont… Succes met de keuze !

Nouvelle dus, sjonge nu staat het al drie keer fout :’)

Prachtig als mensen iets willen verbeteren en het zelf net zo slecht doen :V

haha ik heb al 2 jaar geen frans meer, maar je doet toch echt iets fout.
en iedereen vindt school wel saai en als ik t zo hoor heb jij een hele leuke school en gaat alles zn gangetje, dus waarom zou je wisselen?

Une école nouveau.

Maar ach, mijn frans is ook zo bagger als wat.

*zucht*
Laat ik eens een gok wagen.

Uit mijn hoofd gezegd is l’école vrl

dus is het nouvelle. En nouvelle behoort tot de bijv naamwoorden die voor t zelfstandig nmwoord komen dus volgens mij: Une nouvelle école TADA.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Hier ben ik het mee eens :’)

Eindelijk iemand die de moeite neemt om op te letten tijdens de les xD

Haha, bedankt xD

*is hiero net klaar met een Frans toets xD*

*denkt miss wel meer dan een tien te hebben als ze de bonus goed heeft*

Heheheh