(Not) again?

Eerst even dit: ik ben een jongen en weet dat ik hier eigenlijk niet thuishoor
maar ik wil graag dat een meisje dit beantwoord omdat jullie zelf de gedachtengang
van een meisje beter kunnen volgen dan een jongen…

Het is nu bijna exact een jaar geleden dat het gedaan geraakte met
mijn eerste echte relatie. Ik heb veel tijd gehad om na te denken
en heb ook heel erg lang nodig gehad om alles wat te verwerken.

Om even de draad terug op te nemen…

Mijn ex heb ik dus in het voorbije jaar niet meer gehoord , geen smsje ,
geen telefoontje , niks. Mijn ex werkt echter in een plaatselijk shopping center
en omdat dat zowat het centrale punt is voor te winkelen in mijn streek kan ik haar onmogelijk
ontlopen. In het begin ging ik er zelfs met opzet langs om een glimp van haar om te vangen
nadien is dit echter gestopt toen ik alles wat begon te verwerken.

Hoewel ze mij misschien dus wel maandelijks eens heeft zien passeren heeft ze nooit iets laten weten
tot gisteren. Ik wandelde ongeïntresseerd voorbij haar winkeltje zoals de laatste maanden
het geval was… een halfuur later checkte ik even mijn gsm en zag dat ze mij een
berichtje had gestuurd. Ik was even in shock denk ik. We hadden een korte conversatie
over de gewone dingen zoals "hoe gaat het nog… " etc…

Ik dacht dat ik over haar was, maar sinds gisteren zit ze weer constant in mijn gedachten.
Heel de dag slaat men hart sneller en check ik elke 5min men gsm om te zien of ze nog iets
gestuurd heeft (wat niet het geval is sinds gisterenavond trouwens)

Er spelen nu heel de dag vragen door mijn hoofd zoals “waarom neemt ze nu ineens contact
op na een jaar niks gezegd te hebben?” , “zou ze nog steeds iets voor me voelen?”, “als ze niks
meer stuurt moet ik dan zelfs iets sturen?” en “moet ik uberhaupt nog wel terug contact hebben
of alles beter terug vergeten en er niet verder op ingaan, het is tenslotte gedaan geraakt voor
een reden ?”

ik zou heel graag weten wat jullie hiervan denken en misschien advies geven wat ik
het best kan doen?

alvast bedankt iedereen

Kan ik best zelf nu een tweede stap nemen om meer te weten te komen of beter afwachten
tot ze zelf weer wat laat weten?

En dat ze de dag erna niks meer heeft gestuurd wilt dat volgens jou wat zeggen?
zoals dat ze gewoon maar even wou weten hoe alles gaat, meer niet ?
of zit daar wel degelijk een betekenis achter?

Voor je eerste echte liefde houd je denk ik altijd wel een zwak. Vraag wat haar bedoeling is van 't feit dat ze je ineens smste. Gewoon direct zijn. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Als ze toegeeft dat ze smste omdat ze eventueel weer iets met je wilt, kun je voor jezelf nagaan of jij het ook weer wilt proberen. Als ze zegt dat het niets te betekenen had, dan weet je dat dan tenminste.

Dat is wel heel direct vind ik…
Wat ik er misschien bij moet vermelden is dat haar eerste bericht gewoon was
“ik heb je zien voorbij wandelen”…
Denk trouwens niet dat ze zomaar open kaart gaat spelen als ik dat zo direct vraag

Vraag het aan haar, een beter antwoord kan je niet krijgen toch

En anders zeg je toch gewoon: Dat zou goed kunnen dat je me voorbij zag lopen en kijk gewoon wat er verder gebeurd.

ik had al geantwoord hoor, zoals ik zei we hebben een kort gesprek gehad

Maar je hebt nog geen antwoord op je vragen, gewoon geduld hebben… ik denk niet dat ze nog iets in je ziet na 1 jaar misschien mist ze het contact gewoon.

Als ik in jouw situatie zou zitten, zou ik het van haar af laten hangen en zelf niet te veel moeite er in steken. Als ze je mist etc. zal ze denk ik zelf in actie komen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik er mijn twijfels bij heb of het sowieso een goed idee zal zijn, aangezien jullie niet voor niets uit elkaar zijn gegaan en een jaar geen contact hadden.

Inderdaad, als ik jou was zou ik afwachten.
Omdat ze Jou bijna een jaar lang heeft genegeerd, moet zij eigenlijk de eerste stap zetten naar contact.
Probeer haar een beetje te vergeten, en wacht even af.
Ook zou ik met een beetje op de vlakte houden.

ok het word effe afwachten dan
ook al zal dat voor mij waarschijnlijk moeilyk zijn,
mezelf kennende

alvast bedankt iedereen

Ik heb precies hetzelfde,
wat ik zou doen is gewoon praten over gewone dingen en soms expres een beetje later reageren zodat het niet opvalt dat je vaak op haar bericht wacht. Geef haar gewoon af en toe een complimentje wanneer je haar bijvoorbeeld gezien hebt van je zag er goed uit!
Misschien klikt het wel gewoon tussen jullie opnieuw, zie het als een nieuw meisje die je ontmoet hebt. Mensen kunnen veranderen en misschien is het tussen jullie ook veranderd.
Laat haar wel de eerste stap zetten om te gaan chillen bijvoorbeeld aangezien zij jullie contact weer is begonnen.

x

Dit is geweldig advies denk ik, ons gesprek van eergisteren ging trouwens ook over normale dingen.

thnx !

Mmm…misschien heeft ze het eerst zelf willen verwerken, en wil ze nu wel weer gewoon contact op vriendschappelijke wijze?

Maar ik weet het niet. Kan ook goed zijn dat ze je mist.

Ik ben persoonlijk van mening dat twee geliefden die een serieuze relatie hebben gehad, ten aller tijden met elkaar verbonden zijn. Dat komt omdat je ooit hele extreme gevoelens voor elkaar hebt gevoelt en ergens in je lichaam zullen die gevoelens weggestopt worden om over hem/haar heen te komen. Op het moment dat je elkaar niet ziet, is alles goed totdat je de ander weer ziet in een situatie zoals je ze ook zag toen je in een relatie was. Dat kan iets heel kleins zijn, bijvoorbeeld dat blauwe shirt dat ze aan heeft nu, had ze ook aan toen je haar voor het eerst kuste. Op het moment dat je je dat realiseert, komt dat weggestopte gevoel weer terug en krijg je weer een soort adrenalinekick ofzo, en denk je terug aan: hoe zou het zijn om weer bij haar te zijn, haar weer in mn armen te houden etc.
Dat laat de vervelende momenten uit je relatie even vergeten en alleen de fijne dingen herinner je je dan.
Dat is af en toe heel fijn maar ook heel vertekenend. Veel exen komen op die manier weer tot elkaar en beginnen n nieuwe relatie, vaak loopt dit spaak omdat dat fijne gevoel gauw weer veranderd in de oude patronen.

Als ik m ijn ex zie dan heb ik dat gevoel ook wel eens, dat ik me af vraag hoe zijn leven er nu uitziet, en wat hij met zijn ex doet(en dan bedoel ik meer van: mijn ex en ik gingen altijd op zijn brommer over de dijk rijden savonds naar n leuk plekje en daargingen we dan kletsen bij het water.) zou hij dat ook met haar doen? Terwijl ik eigenlijk weet dat je geen enkel meisje zo’n vriend gunt want hij liegt over alles en is niet in staat om een serieus gesprek te voeren plus hij is erg egocentrisch en respectloos naar vrouwen.
Nu heb ik een topvriend, maar toch hou je ergens, heel diep binnen in je, dat gevoel houden. En dat heeft jouw ex nu ok. dat betekend niet dat ze weer verliefd is op je, maar dat ze gewoon geinteresseerd is in jouw activiteiten. Ze wil waarschijnlijk ook heeel graag horen dat je vrijgezel bent en dat je leven stil heeft gestaan sinds het uit is, maar wees gewoon eerlijk. Bedenk je ook of het wel verstandig is om contact te hebben met elkaar…

beiden bijna 19

Uhu, zou allebij kunnen

Ok klinkt wel logisch… We zijn wel beiden het afgelopen jaar steeds single gebleven
dus het heeft eigenlijk wel wat stilgestaan zowel voor mij als voor haar denk ik

Als er nog andere zijn die hier hun gedacht over hebben,
alle meningen zijn welkom :slightly_smiling_face:

Ik heb geen idee. Wie heeft het in eerste instantie uitgemaakt?

Je hebt altijd een zwak voor je eerste liefde. Maar ga nooit terug met je ex.
Probeer leuke dingen te gaan doen en haar te vergeten ookal is dat harstikke moeilijk