Normale leeftijd ontmaagd

nou,
ik vroeg me dus af wat een beetje een normale leeftijd is om ontmaagd te worden
op internet lees je veel dat de gemiddelde leeftijd echt pas 18 is ofzo, maar ik hoor ook wel vaker van meiden op sociale media dat ze veel jonger waren
ik ben nu 15, word in de zomer 16, en ik heb al wel het gevoel dat ik er klaar voor ben en zit ook in een relatie met een jongen die er ook klaar voor is om
maar is dit dan raar? of te jong?

Gemiddeld 18. Het verschilt. In vmbo 4 was bijna de hele klas ontmaagd, en op de havo de helft nog niet eens (mijn ervaring). Ik was zelf twintig en ben blij dat ik gewacht hebt. Wel lang een vriendje gehad op mijn zeventiende, maar toen wilde ik nog niet.

Ik vind (bijna) 16 een prima leeftijd. Als je het maar veilig doet en je grenzen kan aangeven.

2 likes

helemaal eens met Marije, als het goed voelt, je je vertrouwd voelt, het veilig doet. ik kon er in die tijd met mijn moeder over praten, weet of dat voor jou een optie is.

Ik was 21, daarvoor voelde het nooit goed. Ben wel blij dat ik gewacht heb, want hoor van veel mensen die jonger waren dat ze een vervelende eerste keer hadden. In mijn omgeving is rond de 18-20 gemiddeld. Ik vind zelf vanaf 16 een prima leeftijd, zolang het maar goed voelt.

Ik was ook 21. Voor die tijd heb ik nooit bij iemand het gevoel gehad waarmee ik het wilde. Het blijft een persoonlijk iets, dus sommigen zijn wat ouder, anderen wat jonger. Als het voor jou goed voelt en je je echt veilig voelt bij deze jongen, dan lijkt het mij prima. En je het veilig doet of course.

Ik was net 15. Verschilt per persoon, en ik vind dat iedereen zelf moet bepalen wanneer hij/zij hier klaar voor is.

Ik vind zelf achteraf 15 wel erg jong, dus ik denk dat vanaf 16 prima is

bedankt iedereen voor de reacties!!
ik voel me inderdaad gewoon erg veilig bij deze jongen :slight_smile:
en veilig doen we het sowieso wel😂

Ik vind persoonlijk op z’n vroegst 15/16. Maar echt een ‘normale’ leeftijd vanaf je 18de. Ik was zelf 20, maar daarvoor is het er gewoon nooit van gekomen.

Zolang je zelf voelt dat je er klaar voor bent is het prima. En zolang je nee durft te zeggen als je toch merkt dat je je er niet fijn bij voelt. Dat is het belangrijkst.

Ook wel mee eens. Maar ik ben er ook van overtuigd dat je jongeren niet tegenhoudt. Nu niet en in de toekomst ook niet. Hormonen nemen het gewoon over, dus dan maar bespreekbaar maken.

Alles onder de vijftien (misschien zestien) vind ik wel écht te jong.

Ik zou denk ik rond de 17 denken, Ik was zelf 20 toen ik ontmaagd werd

Zolang jij er zelf klaar voor bent en er achter staat dan is jouw leeftijd een hele normale leeftijd.

1 like