Normaal?

Ik heb nu bijna een jaar een relatie met mn vriend alleen we hebben nog nooit met zn 2e geslapen nou zouden we dat aankomend weekend doen maar heeft ie het weer afgezegd nou kwam het eerlijk gezegd ook niet super uit maar is dit normaal? want onze ouders zijn niet het probleem, we hebben wel al met zn 2e geslapen op 1 luchtbed op een feestje bijvoorbeeld maar dat is toch anders dan echt alleen met zn 2e

xx

Persoonlijk vind ik het wel een beetje raar inderdaad maar als jullie het nog niet willen dan doet andermans mening er ook niet toe.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je nog jong bent vind ik dit niet heel raar. Net als met seks, en andere intieme momenten, is dit iets wat je doet wanneer je je er goed bij voelt. Als het gewoon niet goed uitkwam, dan komt het wel een andere keer. Het feit dat hij er ook niet echt om vraagt, kan zijn dat hij het misschien nog wat spannend/eng vindt. Heb je hem al eens gevraagd hoe hij over samen slapen denkt?

Je moet niet iets doen omdat er ‘tijdsdruk’ op ligt vanuit society en dat jullie al bijna 1 jaar samen zijn, dat werkt niet. Gewoon kijken wanneer het voor jullie beide uitkomt en goed voelt

Wat maakt het uit? je moet het niet doen omdat sommige mensen na een maand al bij elkaar op bed liggen. Je moet het doen wanneer jullie samen er klaar voor zijn.

vaak zijn het ouders, die er moeite er mee hebben je hebt heel
kort relatie en meteen al het bed in duiken
dat vinden ze vaak te vroeg zeker als je nog maar net een nieuwe relatie hebt.

of hij moet toevallig alleen zelfstandige wonen,het is toch aan jezelf
is niet te vroeg om al met iemand al samen te gaan slapen???

Ik weet niet hoe oud je bent, daarom wil ik niet echt gaan oordelen over de situatie. Maar sowieso moeten jullie pas dingen doen als jullie er beide klaar voor zijn en samen slapen kan ook gewoon zonder dat er ‘intieme dingen’ hoeven te gebeuren. Dit kun je ook gewoon tegen je vriend zeggen. Het moet geen verplichting zijn natuurlijk, zo iets gebeurd vanzelf geloof me. Praat er over met je vriend, misschien zit hem wel iets dwars? Jullie kunnen ook gewoon een gezellig avondje samen plannen met bijvoorbeeld een filmpje en allemaal lekkers en dan vanzelf zien of jullie samen gaan slapen en of er wel of niet meer gebeurd. Hou het gewoon lekker relax en laat alles lopen zoals het loopt.

Nou uhm, ik ben bijna 1.5 jaar samen met mijn vriend. Ik ben 17 en hij 20. We hebben nog nooit bij elkaar thuis geslapen. Ik ben wel met hem mee geweest op vakantie waar we samen ij een tentje sliepen. We gingen samen een weekendje weg waar we samen sliepen en tijdens introductie sliepen we ook naast elkaar. Maar naast dat dus helemaal nooit. Ik vind het ook best raar eigenlijk… aan mijn ouders ligt het zeker niet, maar hij vraagt het nooit (moet hij dit uberhaupt nog vragen) en ik weet niet waarom het bij ons nooit gebeurt. Ik begin me er zelfs een beetje kut over te voelen.

Ik zit dus een beetje in dezelfde situatie als jij. Waarom het dan niet gebeurt. Ik weet dat hij het ook wel wil. Wtf

Als je dicht bij elkaar in de buurt woont, is het niet echt nodig. Wel prettig natuurlijk, maar niet nodig. maar er is niet iets normaal bij relaties. Iedereen is anders en op een ander moment klaar voor iets. Als jij het graag wilt, moet je het gewoon bespreken met je vriend.

@paashaas, als jouw vriend nog thuis woont is het wel netjes om te vragen. Ik zou het ook niet waarderen als mijn vriend in een keer thuis komt met een collega na het uitgaan en zegt hij blijft hier slapen (en hij het al wist). Dat is toch wel prettig om van tevoren even met elkaar af te spreken. Mijn ouders wilde ook altijd dat ik het even vroeg, mocht er namelijk iets zijn waardoor het niet kon, dat ze het dan konden aangeven. En als jij je er kut over begint te voelen, moet je gewoon vragen of je een keer mag blijven slapen. Je kunt ook zelf initiatief daarin nemen :slightly_smiling_face:

Hangt een beetje van jullie leeftijd af vind ik. Als je nog erg jong bent, kan ik mij voorstellen dat iemand in de relatie daar nog geen behoefte aan heeft.

Meestal zijn het de ouders, maar die zijn nu bij jou het probleem niet. Weet je ook hoe zijn ouders er over denken? Zijn die misschien het probleem niet? Of vind hij het eng om toestemming aan zijn ouders te vragen en hij het daarom steeds uitstelt? Of vind hij het zelf gewoon nog te spannend? Of denkt hij misschien dat jij het nog niet wil?

Als je al wat ouder bent, vind ik het eigenlijk wel wat gek dat jullie na een jaar nog nooit samen hebben geslapen. Afstand heeft hier niks mee te maken vind ik, samen slapen is gewoon fijn. Mijn vriend woont ook dichtbij, maar daar slaap ik toch minstens 2x in de week mee samen.

Ik zou het eens aan hem vragen, alleen hij kan antwoord geven op jouw vraag.

@Falathiel

Ik neem zeker wel initiatief. Ik heb hem zovaak aangeboden dat hij wel mag blijven slapen en dat ik het sowieso fijn vind om naast hem te slapen. Gek genoeg vind hij dat ook maar doet er niks mee.

ligt er ook een beetje aan hoe oud je bent…

Ik ben 15 maar het gaat niet om seks trouwens mochten mensen dat denken lol

Vraag hem om de reden waarom?

Ik vind het niet zo heel raar, het is normaal dat je langere tijd wacht als 1 van de twee nog niet wil