Noors sprekende mensen? scandinavië-fans? =)

heihei!

Al jaren ben ik helemaal Noorwegen-fan, en sinds ongeveer een jaar ben ik ook noors aan het leren. Dit is opzich al hartstikke leuk, maar nou vroeg k me af of er hier op het forum nog meer mensen zijn die “iets” met noorwegen of scandinavië hebben, of die noors spreken, dat zou helemaal super zijn!

Jeg er nysgjerrig!

hilse, xx

nee sorry xd

ehm, me ene oom woont in Denemarken, en mijn andere in Zweden? en ohja een van mijn leraressen is Zweeds telt dat ook? :grinning_face_with_smiling_eyes:

ik heb in groep 5 een spreekbeurt gehouden over noorwegen. dat is het enige wat ik ooit met scandienavie heb gehad hihi. verder wil ik heel graag naar 1 van die landen!

De taal is grappig, en de natuur is echt prachtig, maar ik denk niet dat ik de discipline hebt om de taal te leren.

Ik wil zweeds leren!

Zweden lijkt me echt heel vet! Ik wil daar echt naar toe op vakantie! =D

YEaaaaaah, goed topic!
Ik heb in Zweden gewoond, en spreek en schrijf dus ook Zweeds.
Zodra ik mijn opleiding hier afgerond heb verhuis ik weer terug!
Volgende maand ga ik er weer even heen op vakantie!
Sverige är bäst!

t is niet heel moeilijk hoor :wink: en inderdaad grappig :tooth:

aaaaaaaaaah ik wil ook zweeds kennen,
en mn frans weer terug halen…

jeej! :grinning:
waarom ben je hierheen gekomen dan? :astonished: t is daar veel te mooi om achter te laten!

Omdat de crisis daar toendertijd veeeeeel erger was dan hier,
en we van het ene op het andere moment geen huis meer konden kopen.
Maar nu staat t huis van mijn ouders weer te koop, zodra dat verkocht is verhuizen zij iig weer terug. Ik na mijn studie.
Mijn zusje woont er ook nog.

echt? dat is echt gigantisch balen! dus toen zijn jullie hier gewoon maar heen gegaan? blugh, dat is wel even wennen dan…
wel super dat je er weer naar terug gaat, je hebt daar natuurlijk ook nog veel vrienden enzo wonen…
waar in zweden woonden jullie ergens? noord/zuid? in de stad of midden in de natuur?
(sorry, ben gewoon benieuwd (A))

Haha, vraag maar raak hoor! :wink:
Jaa, toen zijn we weer terug verhuisd, was wel even wennen ja.
Ik heb idd nog veel Zweedse vrienden daar, dus dat is wel leuk!
Ik woonde in Mora, beetje in het midden.
Maar toch wel dat je genoeg rust had :slightly_smiling_face:

Wij gaan ook vaak op vakantie naar Noorwegen, m’n moeder is ook helemaal noorwegen fan haha:P

wauw, dat lijkt me echt geweldig!
en k vroeg me af, gaan jullie/de mensen daar ook vaak de natuur in, wandelen, skiën enzo? Dat is het beeld dat je hier altijd hebt van scandinaviërs… klopt dat eigenlijk?

haha, logisch, het is gewoon een geweldig land :grinning:
waar gaan jullie meestal heen op vakantie?

Ik vind Scandinavische films leuk…

Jammer genoeg heeft mijn familie er niets mee, maar ik wil daar heel graag een keer naartoe! Heb me er al helemaal in verdiept, en de taal leren lijkt me ook supervet!