Noordelijk Pinksterkamp 2014 (Scouting, Marnewaard)

Hoi!!!
Ik weet niet of er veel mensen zijn die op scouting zitten en naar de Marnewaard gaan met Pinksteren, maar ik hoor daar zeker bij! Het wordt mijn 4de NPK, en ik ben al aan het aftellen! Ik zal eerst wat proberen uit te leggen over NPK, zodat ook andere mensen er wat over kunnen lezen!

Het NPK is het grootste jaarlijks scoutingkamp van Nederland. Groepen kunnen er als speleenheid zelfstandig kamperend aan deelnemen. Het NPK wil de deelnemers de mogelijkheid bieden een plezierig kamp te hebben. Per leeftijdsgroep wordt vanuit een thema een activiteitenprogramma aangeboden. Bij de totstandkoming daarvan hebben de deelnemers en/of hun leiding een grote inbreng, bij de uitvoering ervan een taak. In dat programma worden vernieuwende, stimulerende en verrassende elementen verwerkt. Activiteiten vanuit een onbekende invalshoek zijn extra boeiend. Naast het programma is het kamperen op zichzelf al een leuke activiteit. Met name bij de scouts- en explorers leeftijdsgroep vormt het verbeteren van de kampeertechniek een wezenlijk onderdeel van het kamp. Voor het hele NPK geldt dat van de specifieke scouting kampeerwijze wordt uitgegaan; simpel en ten opzichte van het milieu verantwoord kamperen staan daarbij centraal.

En dan nu: DE THEMA’S!
[b]Bevers: Transport

In ons dorp woont een echte professor, jullie hebben vast al eens van hem gehoord. Hij heet professor Plof en zoals een echte professor betaamt is hij een beetje verstrooid en ziet hij de gevaren van zijn experimenten niet altijd in.

Welpen: Superhelden

We zijn Superhelden! En wonen allemaal lekker in de stad. We wonen er heerlijk. We zijn van alle gemakken voorzien en er gebeurt altijd wel wat in de stad, want er wonen een heleboel mensen. Er gebeuren nooit ernstige dingen, hoor! De laatste keer dat Het Grote Alarm afging kunnen we ons eigenlijk niet meer herinneren. Gelukkig maar!

Scouts: Piraten

Ergens ver weg, midden in de Atlantische oceaan, ligt een oude aftandse, geheime piratenhaven. En midden in deze haven ligt een piratenwrak, eigendom van een stelletje gehavende piraten dat al talloze keren heeft geprobeerd om bij Schateiland te komen.

Explorers: TV

„De Explorers storten zich in de woelige TV-wereld. Nu de regering heeft besloten dat er flink bezuinigd moet worden barst de strijd tussen de verschillende zenders pas écht los. Wie heeft het beste aanbod en komt zo in aanmerking voor de schaarse subsidies?”

Pivo’s: Oertijd

Lang, heel lang geleden, in de oertijd, vond de mens vuur uit. Mannen speelden graag met vuur, maar nog liever met grote knotsen. Deze ontzagwekkende staven nam men mee op jacht om de buikjes van hun dames bij terugkeer te kunnen vullen met voedsel. De vrouwen op hun beurt hielden het vuur gloeiend en heet voor de terugkeer van hun binken.
[/b]

Omdat ik denk dat de meeste mensen hier bij de scouts zitten, werk ik die nog wat uit!:

SCOUTS
[b]Het geheim van de Waard

Ergens ver weg, midden in de Atlantische oceaan, ligt een oude aftandse, geheime piratenhaven. En midden in deze haven ligt een piratenwrak, eigendom van een stelletje gehavende piraten dat al talloze keren heeft geprobeerd om bij Schateiland te komen. Een onbekende piraat heeft tijdens een drankje in het Café van de Waard eens losgelaten dat op dit eiland een schat begraven ligt. Een schat vol gouden munten.

De oude piraten hebben echter één probleem. Vanwege piraterij van andere schepen, ziektes en vreselijke stormen is het hen niet gelukt om het eiland te bereiken en zijn ze neergestreken in de oude haven. Hun hele vloot is gezonken en hun enige schip dat nog over is, is kapot!Het stel gehavende piraten, beter bekend als Stef en Roy , weten nu dus wel waar de schat ligt, maar er komen met hun bemanning dat kunnen ze niet. Hun schip kan nóg een overtocht over de woeste zee, vol gevaren, niet aan. En daarom hebben ze 6 verschillende vloten de locatie van de geheime haven gestuurd per luchtpost. Tijdens het pinksterweekend meren de volgende vloten aan in de haven: Roo1’n, PIO, Piraté Royale, The Pirate Bay, Pirate’scool en VeroniKAAP

Zij deinzen nergens voor terug en hebben al vele overwinningen behaald, maar een tocht naar het onbekende Schateiland is ook voor deze piraten het ultieme doel.

Welke vloot beschikt over een goede dosis piraterij, een tikje vals spelen, behendigheid op het dek en heeft geen last van wiebelbenen en een overgevoelige maag? Kortom wie weet de meeste puzzelstukken, tijdens angstaanjagende spelen, te bemachtigen en gaat er uiteindelijk met het goud vandoor? Als je dit niet wil missen, zorg dan dat je aan boord bent! Ahoi!!![/b]

Dus (als daar überhaupt mensen van zijn hier) praat hier lekker over het geweldigste kamp van het noorden!

wauw bestaan er echt scoutmensen in nederland?
ik dacht dat het alleen op tv was :’)

Nouja eigenlijk besta ik niet :wink: Haha het bestaat echt hoor!

:upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face:

Sorry hahaha dit is een upje(!) want ik wil zoooo graag mensen leren kennen die ook gaan! Ik zit btw in subkamp 4 bij de scouts: Pirate Bay!

Niemand?

up

Oh hai late reactie. Ik ga ook! En ik zit ook in Subkamp 4, maar dan bij de explorers.

(ik kwam hier trouwens random, omdat ik ging zoeken of hier een topic over was)

ik ben ook een scout haha ,
Zo dienst staan bij t domplein voor de herdeking :stuck_out_tongue:

Wij ‘helpen’ ook altijd bij de herdenking!

@Lena. Ga je ook? @surfwaves yaayy superleuk :slightly_smiling_face: