Nooit zin om te werken.

Hee,
Ik heb nu al voor 3 maanden een baantje. Het is op zich niet een heel slecht baantje ofzo, maar het ligt me eigenlijk niet echt. Het is in zo’n bouwmarkt achter de kassa. Ik werk er omdat ik het geld nodig heb, niet omdat klussen mij interesseert, integendeel; helemaal niet. Het probleem is dus dat ik nooooit zin heb om te gaan werken. Ik ga altijd met heel veel tegenzin. En ik weet niet hoe het komt? Ik krijg niet heel slecht betaald: 15 jaar; 3.07 per uur. Het kan wel heel saai zijn, want het is daar nooit echt druk. En mijn twee vrije middagen in de week (donderdagmiddag en vrijdagmiddag) werk ik + vrijdagavond. Eigenlijk moet ik niet zeuren, want ik heb dan zaterdag en zondag gewoon vrij. Volgend schooljaar heb ik als het goed is een ander rooster en moet ik waarschijnlijk alleen op zaterdag gaan werken en dan verdien ik ook iets meer omdat ik dan 16 ben. Ik vraag me af of ik de enige ben die nooit zin heeft om te werken? Ik ben best wel lui, maar ik ga volgend jaar wel 3 x in de week dansen, dus het is niet dat ik zo lui ben dat ik niet eens sport ofzo.
Help aub, want mijn moeder wordt er gek van en ik zelf ook nogal.
xxx

ik heb er ook nooit zin in maar verdien 6 peruur, zwart werken (A)

trouwens, de AH verdient nog beter :’)

dan waar jij werkt dan (A)

@x_FASHION: wow, 6 euro per uur! dat is veel idd. dat verschilt toch wel per AH?

ik ga ook altijd met tegenzin maar als ik er eenmaal ben valt het wel mee
gewoon even doorzetten en beetje lol maken met collega’s als het rustig is

Ik had ook nooit zin om te gaan werken. Ik heb uiteindelijk ontslag genomen, maar dat is wel echt dom. Denk gewoon aan het geld en voor je het weet heb je je ‘werkdag’ al achter de rug.

Door het positieve denken ben ik weer gaan solliciteren :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik probeer me er echt over heen te zetten, alleen het lukt nooit! Ik probeer maar gewoon aan het geld te denken dan… Hopelijk werkt dat!

Heb ik ook altijd hoor. Wanneer ik klaar ben met werken, zit ik alweer m’n uurtjes te tellen totdat ik weer moet werken XD.

@Schynzel: haha ik tel altijd mijn uren af terwijl ik aan het werken ben ;p nog meer mensen?

Werk is bijna nooit leuk.
Maar het moet gewoon als je geld wilt :slightly_smiling_face:
Ik heb ook nooit zin, maarja zet me er dan gewoon over heen.

Ik had dat ook altijd! Heb vorige zomer in de horeca gewerkt, ging er altijd met suuuperveel tegenzin naartoe. Kwam vooral omdat m’n baas nogal een lul was. Uiteindelijk viel het altijd wel mee, maar toch vond ik het gewoon kut om er altijd naartoe te gaan.
Verder heb ik 3 jaar kranten gedaan, daar had ik ook nooit zoveel zin in, maar dat kwam omdat het dan half 6 's ochtends was ;p
Nu werk ik in een winkeltje in een verzorgingstehuis en ik vind het echt leuk! De werkdruk ligt daar ook een stuk lager en de klanten & collega’s zijn superrelaxd! Dat scheelt echt heel veel. Ik dacht vorig jaar altijd echt zo van: wtf, als ik nu al elke dag met tegenzin naar m’n werk ga, hoe moet dat dan later?! Maar misschien komt dat gewoon doordat we nog jong zijn ;p? Je bent iig niet de enige! Maar misschien kan je wel proberen om te solliciteren naar een ander baantje ofzo? Iets wat je misschien beter ligt?

Ik heb ook nooit zin om te gaan werken, haha.
Vraag me af of iemand dat wel heeft? Niet veel mensen denk ik.
Maar jouw baantje klinkt niet eens zo heel erg, ik ken wel ergere horrorverhalen :wink:
Sterkte verder!

Als je echt met zulke tegenzin naar het werk gaat, zoek je toch gewoon een ander baantje? Dan ga je tenminste met plezier naar je werk :slightly_smiling_face: werk je tenminste met plezier…

@xVlinderr: ja idd! dat dacht ik ook ja; als ik nu al nooit zin heb om te werken, hoe moet dat dan later? haha, maar later wil ik ook iets met reizen doen en dat is natuurlijk ook totaaal anders! ik zou wel een ander baantje willen, maar ik ben bang dat dat dan ook tegenvalt…

Hahh nou dan ben ik nog erger.
het is op mijn werk super gezellig! ik werk altijd met hele leuke mensen, en de mensen waar ik mee werk (ik werk achter het vlees en brood bij de AH) daarvan zijn een paar hele goede vriend(inn)en van mij geworden. dus eigenlijk heb ik niks te klagen want ik werk altijd met leuke mensen. behalve mijn leidinggevende dan, die haat ik. maar ach daar kom ik altijd wel weer over heen.

maar ik heb dus ook ALTIJDDDDD tegen zin, ik heb vaak gewoon echt zo iets van oke ik ga me ziek melden blabla.
dat is toch ook niet normaal haha? terwijl het werk helemaal niet zo erg is soms best wel leuk, en het dus ook heel gezellig is.
haha ik ben raar

@Buloure: haha dat is nog erger dan bij mij dan ;p maar probeer het ook vol te houden voor het geld! dat probeer ik ook!

Lol dat had ik dus ook toen ik nog achter de kassa zat X’DD

geloof mij, de meeste mensen werken alleen omdat ze geld nodig hebben, niet omdat ze het nou zo verschrikkelijk leuk vinden XD

@hushstar: haha ja dat is zo, maar ik bedoel ook niet echt dat je werk echt leuk moet vinden, maar het lijkt me niet dat je elke keer met heel veel tegenzin moet gaan toch?

Láter komen de leuke baantjes waar je hard voor geleerd hebt, nu moet je het helaas nog doen omdat het moet voor je centjes… Je hebt gelúk als je nu een leuk, goed verdienend baantje hebt haha. Denk gewoon aan je geld! :grinning: