Nóóit op tijd wakker.

Ik weet niet wat het is, maar ik kan echt nooit wakker worden. 's Avonds ben ik nooit slaperig en zou ik het liefst gewoon wakker blijven. Ik ga ook nooit vroeg slapen. Ik slaap nu ongeveer elke nacht rond 03u00 ofzo. Als ik dan plannen heb, zet ik mijn wekker zo dat ik ongeveer tien uur slaap (anders geraak ik sowieso niet wakker).

Maar ik hóór mijn wekker gewoon niet. Hij is ook gewoon luid, herhaalt zich continu, dus het ligt niet aan mijn wekker. Of als ik 'm wél hoor, zet ik hem half slapend / half wakker gewoon weer uit en herinner ik me er niets meer van als ik dan toch opsta. Ik hoor niets als ik slaap, en ik herinner me ook niets van wat ik reageer als mensen me proberen te wekken.

edit: het hatelijke is dat ik dan wakker word rond 16uur en dan is een hele dag voorbij en voel ik me nog even uitgeput als ervoor

Kennen mensen dit? En wat doen jullie eraan? Ik word er echt gek van.

Proberen elke keer een stukje vroeger naar bed te gaan.

^ Zelfs als ik vroeg slaap, voel ik me echt nog moe. Als ik slaap rond 23uur, dan word ik uit mezelf rond 13uur wakker, met hetzelfde gedoe met de wekker dat ik die uit zet/ niet hoor

Heb je misschien pheiffer? Of kan zijn dat je gewoon slaap nodig hebt.

Het zou wel fijn zijn om te weten wat het is, maar misschien ben ik dit gewoon. Ik heb nooit vroeg wakker kunnen worden, maar de laatste tijd vind ik het gewoon eng hoe makkelijk het is om tot 16uur te slapen zonder dat ik me ervan bewust ben.

Wow hier herken ik mezelf in , je slaapt gewoon heel vast doordat je zo moe bent dat heb ik ook , vraag mensen dat ze je goed waker maken en ga overdag eens een paar keer slapen en dan gewoon vroeg opstaan en rond 10 /11 uur s’avonds naar bed…

Ik heb dit ook, maar al m’n hele leven. Heel irritant! Ik probeer nu twee wekkers te zetten en eentje aan de andere kant van m’n kamer te leggen en echt heel luid te zetten, benieuwd of dat helpt…

^ haha jeee, dat doe ik ook !! Ik verstop ze in allerlei hoeken zodat ik er echt voor moet opstaan. Ik zet ze ook op verschillende uren, zodat ik, als ik de eerste heb gemist, ik naar de tweede moet. Maar dat helpt ook al niet.

Overdag verslaap ik me ook altijd. Dan heb ik een halfuur nodig om in slaap te vallen, en dan word ik het halfuur erna sowieso niet wakker. Dan heb ik vijf uur geslapen en heb ik geen zin meer om dat 's avonds te doen.

Misschien moet je er even mee langsgaan bij de dokter? Want het is niet echt normaal om elke nacht 13 uur te slapen en dan nog steeds uitgeput te zijn denk ik.

Ik zou naar de huisarts toe gaan. Het klinkt niet erg gezond om zolang te slapen.

Wauw, het klinkt gewoon alsof ik dit heb geschreven. Behalve dan dat ik meestal wel rond 12 uur wakker ben. Ik word ook wel wakker van mijn wekker, maar ik ben dan ZO vermoeid, dat mijn wekker uitzetten het enige is wat ik kan doen en binnen 10 seconden ben ik weer van de wereld. Het is echt niet normaal, terwijl ik toch mijn 8 uur minimaal aan slaap krijg.

Ik ben gewoon niet moe rond dit tijdstip. Sinds ik een jaar niet naar school ben geweest en voornamelijk met mijn laptop bezig was, is mijn hele slaapritme veranderd en slaap ik meestal rond 2/3 uur pas. Het is niet normaal, zeker niet nu ik in september wél weer naar school moet en er dagen gewoon om half 7 uit zal moeten.

^ goh ja dat heb ik nu ook. Alleen heb ik nu ongeveer heel de vakantie lang rond 2/3 uur in bed gelegen, dus is het in dat opzicht minder erg dan wat jij hebt. En in september zal ik ook inderdaad rond zeven/halfzeven moeten opstaan.

• dubbel -

Ik herken mezelf hier zooo in! Ik slaap gewoon door mijn wakker heen, terwijl die toch echt op z’n hardst staat en word dan vervolgens rond 12/13/14u wakker…

Jullie hebben gewoon je ritme verlegd?

Dit heb ik ook, qua laat slapen. Als ik vroeg ga slapen, val ik nieteens in slaap tot 3 uur. :"D Irritant.

WAAAUUUUW zoo herkenbaar :stuck_out_tongue: Oeps zo laat alweer… ik moet eigenlijk ook maar is gaan slapen :S Internet is gewoon zo groot dat ik bezig blijf, om heel eerlijk te zijn ben ik op sommige dagen gewoon niet zo gek op slapen. Ik heb tot nu toe(6:52) nog niet geslapen vanaf gistermiddag 13:00…
Overdag wil ik lekker overal naar toe of van alles doen. Ik ben echt actief overdag en s’avonds komen de leukste films, dan nog even internetten voor het laatste nieuws en voor ik het weet is het weer… tja 7 uur s’ochtends dus.
Ik ga ik me zo vast weer verslapen… en om 2 uur baal ik dat het de dag zo snel om gaat door dat late slapen. Daarom ga ik nu maar eens slapen want me lichaam heeft het nodig… Dit is niet altijd zo, nooit tijdens schoolperiodes maarja op vakantie ligt zoiezo mijn hele ritme in de mixer :slightly_smiling_face: trusten!

^

Precies dit dut :slightly_smiling_face: Ben ook nog steeds wakker. pfft

Heb er zelf helemaal geen last van, ik heb niet veel slaap nodig en ben altijd nog voor de wekker wakker. Ik kan nieteens langer slapen dan tot 9 uur s’morgens.

Als ik jou was zou ik eens een ritme gaan aannemen, misschien dat het dan na een tijdje wat beter lukt?
Of vragen aan je moeder of vader dat zij je wakker maken zodra ze je wekken horen afgaan.