nooit goed genoeg...

Hee mensen,
Ik heb een beetje een probleem. Mijn moeder pushed me een beetje heel erg als het om school gaat. Vorig jaar had ik bijvoorbeeld in de tweede periode een slecht rapport en toen kreeg ik tot de derde periode huisarrest. En vorige week had ik een zeven voor Duits gehaald en toen zei ze meteen dat je bij z’on makkelijk vak als Duits makkelijk een negen of tien kunt halen. Ik ben nu voor elke test nerveus terwijl ik dat eerst niet zo was… Maar mijn vraag is nou: Hoe moet ik mijn moeder (op een beetje aardige manier) vertellen dat ik wil dat ze me niet zo pushed en dat ik daar alleen maar zenuwachtiger van word…

ps: Ik heb gister gehoord dat ik een 1.7 voor Duits heb gekregen, zal ik dat wel of niet tegen mijn moeder zeggen?

Kun je er niet met je mentor over praten?
Misschien weet hij/zij hoe je je moeder het beste kunt brengen. Desnoods wil je mentor ook wel met je moeder praten.
Want dit gaat zich ontwikkelen tot faal angst. (dat heb je eigenlijk al een beetje)

Laat haar dit topic zien.

je kunt je moeder vragen waarom je zulke hoger cijfers moet halen van haar? en misschien is het wel goed om te zeggen dat je er heel nerveus van word. en als dat niet helpt misschien maar even met je mentor praten. faalangst is echt kut, daar kom je niet makkelijk vanaf.

inderdaad, vraag waarom ze wil dat je zulke hoge cijfers haalt!
ik vind het echt niet normaal dat je huisarrest krijgt als je niet alleen 10en op je rapport hebt.
(bij wijze van spreken)

schrijf dr anders een brief, dat je hier heeel faalangstig van wordt,
dat je geen sociale leven hebt (ookal is dat wel zo, daar zijn ouders gevoelig
op! ookal zijn ze nog zo streng, ze willen wel dat hun kind een enigzins leuk leven
heeft), dat je je cijfers niet durft te vertellen omdat je bang bent dat zij ze niet
goed genoeg vind, enzovoorts.
als je het opschrijft, én lucht het op, én je kunt dingen schrijven die je nooit in
reallife zou durven zeggen.
en ze kan m boven dr bed hangen als waarschuwing voor dr zelf.

je moeder praat je zo een verschrikkelijk complex aan namelijk faalangst. Wat je moeder doet is echt niet normaal. ga naar je mentor of mentrix =).

Dankje jullie allemaal voor de reacties!!! Ik zal proberen een brief te schrijven en dan zeg ik morgen ofzo wel wat haar reactie was…Ik hoop dat ze het een beetje goed opvat.

owwja en naar mijn mentor gaan heeft volgens mij niet zoveel zin, omdat ze me een zegmaar ‘‘niet zo aardig vind <_<’’

succes!

Die brief was toch niet zo’n hele geweldige actie, want nu zegt mijn moeder dat ik me toch wel een beetje aanstel, en dat haar moeder dat ook deed maar dat zei zich nooit zenuwachtig voelde, en ze is natuurlijk pissed of vanwege de 1.7 die ik heb gehaald…

resultaat: ik mag niet naar een feest zaterdag :frowning_face: , maar ik heb het gevoel dat ze me nu toch wel een beetje meer begrijpt qua de faalangst.

ga naar een vertrouwenspersoon op school
die kan je vast wel helpen