Nooit gezoend! Heeft iemand tips?

Hoi allemaal, ik zit met het volgende: ik ben 28 en heb nooit gezoend. Nu heb ik een jongen ontmoet en op onze laatste date vroeg hij of hij mij mocht zoenen. Ik raakte in paniek omdat ik nooit heb gezoend en niet weet hoe ik moet zoenen? Ik heb toen gezegd dat ik het te snel vond… ( ja gelogen Want wilde wel, en grapte dat het de volgende date wel mag) Nu Ben ik in paniek haha. Hoe zoen je? ik lees online dat het vanzelf gaat, maar ik ben er onzeker over… ik snap dat je je mond lichtjes open moet doen, maar dan wat? Zuig je dan aan zijn lip?

Heyy. Oke no worries dat je nog nooit heb gezoend. De eerste keer is best spannend, dat weet ik maar al te goed omdat het bij mij ook nog niet heel lang geleden is dat ik voor t eerst had gezoend (ik was 20). Weet je of hij verdere relaties heb gehad? Is er een grotere kans dat hij wél eerder heeft gezoend? Laat hem dan vooral de leiding nemen en probeer hem te volgen, beetje doen wat hij doet. Als je het beide een beetje op dezelfde manier doet, zal het fijner voelen voor beide. Zoenen is ook vooral het ritme aanvoelen vind ik. Geen een zoen is hetzelfde! Nu verwacht ik niet dat jullie eerste zoen héél all the way zal zijn, maar wat je eigenlijk een beetje doet is jouw lippen tussen die van hem plaatsen. Zo heb je bijvoorbeeld zijn bovenlip tussen jouw twee lippen, of jouw boven lip tussen zijn 2 lippen. Je zuigt niet echt, je kan dit lichtjes doen, maar ik zou in het begin proberen rustig zijn lip proberen te ‘voelen’ met jouw lip. Ik hoop dat dit logisch klinkt. T is nogal lastig te omschrijven. Je kan ook plaatjes of video’s bekijken op youtube dat je een beetje een idee krijgt van hoe het eruit ziet. Succes!! (Hoop dat ik t goed heb omschreven, doe me best haha)

^^Ook niet te veel gaan zoeken, want dan ga je je daar op concentreren als het zover is en ben je niet met hem of de zoen bezig.

Ik denk ook dat eerlijk zijn helpt. Ik vond het ook heel spannend en durfde ook in het begin niet meer dan gewoon een kus op de lippen, maar eigenlijk zoals inderdaad wordt gezegd, het gaat vanzelf.

het gaat inderdaad vanzelf… wel fijn als de jongen al ervaring heeft en beetje goed is. anders gaan jullie waarschijnlijk met een heel erg ‘aangespannen’ tong heel hard rondjes draaien om elkaars tong heen. het gaat eigenlijk niet om elkaars tong maar met jouw tong verwen je zijn mond en omgekeerd.

trouwens als je lang nadenkt over zoenen is het echt mega vreemd dat mensen dat doen