Nooit genoeg kleren hebben

Hey allemaal. Ik heb last van een klein luxeprobleempje. Ik heb nu tamelijk veel kleren, maar ik wil telkens meer en meer. Als ik net gaan shoppen ben, kijk ik de dag erna al naar nieuwe kleren op kledingsites. Ook als ik iemand zie met een leuke outfit aan, wil ik direct ook die kleren hebben…

Hmm ja, hier heb ik ook wel snel last van, maar dan meer dat ik snel op de wat oudere kleren uitgekeken ben.
Dan heb ik net nieuwe kleren gekocht en die doe ik dan veel aan omdat ik daar blij mee ben. En dan kijk ik in mijn kast om ook een keer af te wisselen, en dan vind ik de rest wat er al langer hangt ineens weer zo saai terwijl die niet eens zó oud zijn…

Als ik nieuwe kleren koop weet ik een week daarna niet meer wat ik in godsnaam droeg voordat ik die kleren kocht :cold_sweat:

Ik denk dat je kritischer naar kleding moet kijken. Ik heb ook dat ik altijd wel nieuwe dingen wil. Maar ik merk dat ik sinds kort veel kritischer op kleding ben. Ik heb drie overvolle kledingkasten en schoenen die ik eigenlijk niet kwijt kan… als je daarmee geconfronteerd wordt, vooral aan wat voor een geld daar in zit dan besef je dat het eigenlijk zonde is. Maar toch ga ik graag langs Primark, Zara en H&M om nieuwe dingen te kopen. Ik kijk nu alleen veel kritischer en koop niet iets wat ik eigenlijk al heb (tenzij het een jeans is). Eens in de zoveel tijd pluis ik ook mijn kast uit en denk goed na of iets mij wel mooi staat of dat ik ook serieus ga dragen en wanneer?

Wat je ook kunt doen als je nieuwe kleding koopt, haal niet direct alle kaartjes eraf en bewaar de bonnetjes. Probeer je kleding binnen twee weken te dragen, doe je dat niet breng je het terug. Als je het niet binnen twee weken gaat dragen, wanneer dan wel?

Wen er maar aan. Ik heb een shitload aan kleding met etiketjes er nog aan, en ik blijf kopen. Het is een ziekte.

Dat is volgens mij een typisch vrouwendingetje en bijna iedere vrouw snapt jouw probleem denk ik haha. Maar het is inderdaad wat Stark zegt. Kijk is kritisch naar je kledingkast en kijk kritisch naar de aankopen die je wilt doen. Heb je het echt nodig, heb je er al een kloon van in je kledingkast, zal je het echt gaan dragen? Pluis ook elk half jaar even je kledingkast uit. Wat draag je nog en wat draag je niet meer. Doneer de oude kleding of maak er eventueel een nieuw kledingstuk van.

Als je een kledingstuk ziet dat je wilt kopen, denk er gelijk bij:
Hoe kan ik dit combineren?
En Heb ik een kloon ervan in mijn kast?
(hoeft niet hetzelfde te zijn, kan ook dezelfde kleurcombinatie hebben en in dezelfde outfits passen maar het moet wel hetzelfde soort kledingstuk zijn natuurlijk, als het dat niet is is het juist handig om mee te combineren)
En koop alle kledingstukken die voor jou basics zijn, en een paar sieraden die bij een derde van je kleren passen zijn ook handig.
Oja, dat je schoenen bij je kleren passen is ook wel belangrijk, dan draag je de outfit sneller denk ik.

Edit: Een lijstje maken met wat je wilt halen voor je de stad in gaat is ook handig, en geef jezelf een budget, zodat je altijd wat geld achter de hand hebt.

Dit topic moet ik toch maar effe volgen, mijn kledingvoorraad is inmiddels zo groot geworden dat ik van mijn 3 slaapkamers al 2 vol heb staan met kledingrekken, dozen, kasten en de kleding hangt zelfs met hangers aan de verwarmingsbuizen overal en nergens in mijn huis.
En toch maar weer shoppen, zelfmaken, kringloop en rommelmarkten afstruinen naar jawel hoor…Nieuwe kleding. :flushed:

HAHA
herkenning
ik ga dit volgen
mn enige oplossing is make up kopen ipv kleding maar dat ja is geen echte oplossing

door dit topic heb ik juist zin gekregen om te winkelen
sorry dit helpt niet.

ik bedenk meestal of ik niet al hetzelfde heb en of ik iets heb om ermee te combineren

So true.

same here :frowning_face:

Heb het zelfde probleem. Hadeen grote kast gekocht, is nu alweer te klein…

Ik verbied mezelf om naar de stad te gaan. Dit werkt wel alleen is dat het gene waar mijn vrienden me naar toe vragen

oh god. dit herken ik zo erg.

Hetzelfde probleem, i feel u girl