Nooit een vriendje, bijna 20

Ik ben 22 en heb hetzelfde ‘probleem’, nooit een relatie gehad en nog nooit met iemand gezoend… Ik heb ook wel een periode gehad dat ik me er druk om maakte, vooral als mijn 3 jaar jongere zusje me er steeds mee lastig viel, dat zij wel een vriend had etc. Natuurlijk zou het leuk zijn om een vriend te hebben, maar ik heb het ook prima naar mijn zin alleen. Ik vind het inderdaad jammer dat er altijd zo’n taboe op rust, dat mensen meteen denken dat je heel preuts bent, of wilt wachten tot het huwelijk, al is daar natuurlijk ook niets mis mee.

Vaak als het dan ter sprake komt zijn mensen echt verbaasd… en shocked ofzo.

Misschien moet ik hier eens een Youtube video over maken, als ik het durf haha

Ik toonde al vroeg veel interesse in seks/liefde. Ik was 15 toen ik mijn eerste vriendje kreeg en werd ontmaagd. Inmiddels ben ik 20, ben ik veel scharrels verder en mijn huidige vriend is mijn vierde vriend. Dit klinkt als best wel veel, en dat is het ook. Ik heb altijd al van aandacht gehouden en mijn interesse in liefde en seks groeide ook met de jaren. Doordat ik met verschillende type jongens/mannen liefde en seks heb ervaren, heb ik wel een goed beeld op kunnen doen van wat ik nu wil en verwacht in een relatie. De ervaringen die ik heb opgedaan hebben mij dus erg goed geholpen. Dat wil niet zeggen, dat iedereen die ervaringen nodig heeft. Ik ben een persoon die dit wel nodig heeft gehad om zich nu goed georiënteerd in een relatie te voelen. Daarom vind ik opmerkingen zoals: “wees trots dat je niet snel een relatie aan gaat” een beetje onlogisch, omdat iedereen er op zijn eigen manier mee omgaat. Toch is het niet altijd ideaal om iemand te zijn die ervaring heeft op liefdesgebied. Dat betekend namelijk ook dat er nare ervaringen tussen zitten die je erg veel pijn kunnen doen. Dit is vooral als je nog wat jonger bent, omdat je als puber vaak nog niet erg serieus in dingen staat. Zo ben ik ook zat gekwetst door ez vriendjes, waar ik tot op de dag van vandaag af en toe nog best wel last van heb. Vooral met het vertrouwen in een relatie. Als je nog nooit een relatie hebt gehad in je puberjaren en je krijgt een relatie als je ouder bent, ben ik van mening dat deze altijd beter zal zijn dan dat je als puber zijnde heel erg bezig bent om jezelf te ontwikkelen enz. Als meisje dat redelijk ervaren is op relatiegebied, wilde ik toch even mn verhaaltje hier kwijt.

Ik had dat ook tot m’n 21e. Verschrikkelijk vond ik het. Ik liet het los en daar kwam ineens iemand op mijn pad. Niet te druk om maken en wat anderen vinden, moet je niet naar luisteren.

Aww ik begrijp je gevoel ik heb precies het zelfde probleem eerste maakte het me echt niks uit. Maar de laatste tijd heb ik steeds meer het gevoel dat ik iets mis ofzo.

Ben het helemaal met iedereen eens en denk dat het ook lastig te snappen is voor meiden die al een relatie hebben. Ik voel me soms echt forever alone, dan denk ik dat ik echt nooit een vriend krijg. Een vriendin van mij krijgt dan alle aandacht terwijl ik denk ‘‘en ik dan??’’ Ik denk ook dat het ligt aan hoe zelfverzekerd je bent (0% zelfvertrouwen hier) misschien ben ik daardoor minder aantrekkelijk of zo :’)

Hahaha nee lieverd je bent niet de enige.
Ik ben ook bijna 20, ik heb geen vriendje gehad, nooit gezoend, ik heb geen eens hand in hand gelopen met een jongen (oke misschien in kleuterklas toen was mn love life beter)

Soms denk ik ook…wow wat zou ik graag willen maar hey ik wachter liever en heb de goede gelijk dan dat ik er 20 verslijt.
Het komt wel goed (hoop ik, dit zeg ik tegen mezelf) het komt goed.