Nooit een vriendje, bijna 20

Ik was laatst op een feestje waar het de hele tijd ging over vriendjes en intimiteit. Prima maar ik merkte toen pas echt hoe het mij ging tegenstaan dat ik (bijna 20 jaar) nog nooit een vriendje heb gehad of zelfs heb gezoend.
Normaal maakte ik mij hier niet zo druk over maar de laatste tijd irriteer ik mij er steeds vaker aan en ga ik echt meer over mijzelf twijfelen.

Ik ben toch niet de enige met dit probleem? Zijn er mensen die dit herkennen?

http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/girls-die-ook-op-late-leeftijd-hebben-gezoend-nog-niet-gezoend-hebben-312090.0.html

Misschien dat je hier wat aan hebt? :slightly_smiling_face:

Dankje, ik ga het eens doorlezen. Probleem is ook wel dat als ik nou wel eens afspraakjes had of zo dan had ik er nog enigszins vertrouwen in kunnen hebben maar niets van dat alles.
Oke nu klink ik heel zielig en negatief maar zo bedoel ik het niet. Meer een soort frustratie.

Ik ben ook bijna 20 en de enige die ik heb gehad, tja, daar heb ik niet mee gezoend ofzo. Dat was ook meer praten. Same problem. Nu kom ik vaak het typetje ‘hoeveel heb jij er al gehad?’ tegen en dat staat mij helemaal niet aan. Geen zorgen, wij komen nog wel!

Maak je geen zorgen! Ik krijg op mijn zeventiende mijn eerste vriendje en dat was ook de eerste waarmee ik had gezoend. En een vriendinnetje heeft op haar 20ste pas haar eerste vriend gekregen. Het is dus echt niet erg dat je wat later bent, je mag er zelfs trots op zijn! Want eerlijk, als mensen zeggen ik heb zo en zoveel mensen gezoend/mee gevreeën. Dan denk ik altijd oei!

De liefde komt van zelf, zoek het niet op. En wie weet loop je hem morgen tegen het lijf. :wink:

Ik ben 21 en heb ook nog nooit een vriend gehad! Wel gezoend, één date gehad, maar helaas ook mijn tijd besteed aan jongens waarvan ik dacht/hoopte dat het iets ging worden, en dan bleken ze toch heel anders te zijn dan ik dacht… Sommige mensen om mij heen hebben al sinds hun 16e met hun huidige vriend; een vriendin van mij verwoord dit altijd zo mooi door te zeggen dat zij gewoon zo gelukkig zijn geweest om hun ‘‘lotgenoot’’ toen al tegen het lijf te zijn gelopen, en dat het voor anderen gewoon iets langer duurt voordat je diegene tegenkomt die bij jou past. Ik heb ook nog wel eens van die angstgevoelens (en inderdaad die frustratie) dat ik zo ‘laat’ ben want het klokje tikt door en hierdoor ben ik ook in de val gelopen dat ik de eerste de beste jongen die in de buurt kwam van mijn interesses al gelijk bestempelde met ‘‘hij is het helemaal’’, terwijl er eigenlijk een klik miste, maar zo werkt het helaas niet! Geniet lekker van alles wat je nu hebt, ga uit en ontmoet nieuwe mensen, en op het moment dat je het minst verwacht, dan gebeuren er juist dingen! Ik geef deze tips door van een 28-jarige vriendin die dit ook had, maar nu gelukkig is met haar vriend en daarvoor twee lange relaties heeft gehad. Don’t worry, je bent echt niet alleen :wink: En zo oud zijn we nog helemaal niet haha!

Dit is echt helemaaaal niet erg!:slight_smile: Ik was 20 toen ik voor de eerste keer een relatie kreeg. Ook was ik 18 toen ik voor het eerst zoende, en het was echt een stomme jongen… Ik had best nog langer willen wachten eigenlijk!
Ik had ook tot mijn 20e niet echt een enorme behoefte om een relatie te hebben ofzo! Ik heb gewoon gewacht tot ik iemand zou leren kennen met wie ik een relatie zou willen hebben :slightly_smiling_face: . No worries!

Precies, het komt vanzelf! Maak je geen zorgen! :slightly_smiling_face:

Tuurlijk is het geen probleem! Dat jij niemand heb kunnen vinden die je echt leuk vind kan je ook niks aan doen? Toch? Vroeger had ik ook nooit vriendjes of iets maar ik ben me er steeds meer mee bezig gaan houden en speelser gaan doen met jongens alsof het je beste vriend is (dat vinden ze leuk) en ik heb een hele boel vrienden gemaakt en een super leuk vriendje! En blijf vooral jezelf, jongens houden niet van neppe meisjes

Ik snap niet dat iedereen zich hier maar zorgen om blijft maken. Dat is toch helemaal niet raar.

Ik kwam toen ik 14 was iemand tegen waar ik van hield en kreeg mijn eerste zoen, maar als het niet toen was geweest had ik het ook niet erg gevonden om te wachten. Ik vind het juist goed dat mensen niet zomaar iets met iemand nemen puur omdat dat ‘hoort’.

Je tijd komt nog wel.

wow, ik had dit zelf kunnen schrijven. ik ben ook 20 en ik heb ook nog nooit een vriendje gehad. Een paar jaar geleden had ik wel een soort scharrel waar ik ook 1 enkele keer heel kort mee heb gezoend (ik vond het echt niet lekker dus ik kapte het af en toen heb ik ook iedere poging die hij deed om me te zoenen ontweken) en dat was ook mijn eerste zoen (en tot nu toe mijn laatste en enige). Ik merk ook dat het me steeds meer tegen begint te staan dat ik geen relatie heb en ik verlang er ook echt naar. Vooral als mensen er dan inderdaad over praten en je dan heel veelbetekenend aan gaan zitten kijken; “en hoe is het bij jou in de liefde?”. Eerst deed ik er vrij lacherig over en vond ik het ook niet zo erg als ze het vroegen, maar de laatste paar weken begin ik me er serieus ook best naar over te voelen.

het grappige was nog, ik ontweek zijn zoenpogingen niet alleen omdat ik het niet lekker vond en me er ongemakkelijk bij voelde, maar ook dat toen we aan het chillen waren hij vol enthousiasme aan het vertellen was dat hij op z’n werk indische gehaktballetjes had gegeten en dat kon je ruiken ook. Hij had gewoon de moeite niet eens genomen zijn tanden te poetsen of een kauwgompje oid te nemen, terwijl ik elke keer als we afgesproken hadden om te chillen er juist voor zorgde dat mijn mond fris was. Toen wilde ik al helemaal niet meer dat hij me zoende en toen het uiteindelijk duidelijk werd dat het niks zou worden zei hij dat hij me nogal preuts vond omdat ik m’n hoofd steeds wegdraaide als hij een poging deed me te zoenen. De loser, hij moest eens weten haha :cold_sweat:

Mijn vriend was 20 toen 'ie voor het eerst met iemand zoende. Kan me er niet druk om maken.

Ik ben 19, wel eens gezoend en dates gehad. Maar ook nog nooit een vriendje gehad!

Ik vind het persoonlijk geen ramp, het komt allemaal vanzelf! Ik snap overigens wel dat je twijfelt aan jezelf, dat heb ik ook wel eens gehad…

Ik ben 18 en tot nu toe ook nog nooit vriend gehad ofzo , wel eens een scharrel maar voor de rest stelde t niet veel voor … Je bent niet de enige dus …

Het is zo fijn om dit te lezen. Ik voel mij altijd zo’n zeur als ik hierover nadenk maar ik ben niet de enige.
Eerst had ik er ook totaal geen last van maar sinds ik afgelopen jaar voor het eerst een afspraakje heb gehad met een hele leuke jongen en merkte hoe fijn het is als iemand liefdevol naar je doet (al is het alleen maar in de dingen die hij zegt of de keren dat hij je zachtjes aanraakt of in je buurt komt) en toen zag ik pas hoe ik dit miste.

Het is ook zo’n taboe op de een of andere manier, iedereen gaat er ook van uit dat ik dat allemaal wel doe en heb gedaan. ‘Maar jij bent zo’n leuke spontane meid, daar staan ze wel voor in de rij’ uuuuh nou nee, totaal niet.

Maar lieve berichtjes hierboven! I know dat mijn tijd komt maar soms duurt wachten te lang.

Geen zorgen, dat komt echt wel. Het gebeurd gewoon plotseling, het maakt niet uit hoe oud je bent wanneer je iemand tegenkomt.
Ik was 18 toen ik voor het eerst zoende en een vriend had. Mijn ex vond het overigens alleen maar fijn dat hij met alles de eerste was voor mij! Dat was specialer voor hem.
En het is helemaal niet raar!

Dit soort opmerkingen zijn altijd zo jammer. Er is niks om trots op te zijn, alsof het veel moeite kost om niet met jan en alleman te zoenen. Alsof er iets mis is om met jan en alleman te zoenen. Zolang die persoon dat leuk vindt en zich er goed bij voelt. Alsof een persoon minder goed is dan de ander wanneer ze meerdere bedpartners hebben gehad.

TS ik kan begrijpen dat het vervelend is. Ik heb verder geen tips. Misschien vaker dingen gaan doen, waardoor je in contact komt met nieuwe mensen.