Nokia e72 of Nokia n97 mini?

Ik ga morgen een nieuwe mobiel halen bij de phonehouse. En ik heb nu de Nokia e72 en de Nokia n97 mini op het oog. Alleen ik weet nu dus niet welke ik van die twee zal nemen :pensive:’ Ik wil sowieso een mobiel met een goede mp3 + goed en hard geluid. Ook een goede camera. En het liefst ook snelle internet. Nu is mijn vraag of sommige van jullie ervaring hebben met een van deze mobiels en wat de goede en de slechte punten zijn.
Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

Upje! Ik zou het heel graag voor morgenochtend willen weten:)

Ik heb de E72 en ik kan niet meer zonder! Het toetsenbord is heel fijn, de camera werkt prima en het geluid kan wel hard. Op z’n hard klinkt het wel wat blikkerig. De gratis GPS is ook handig. Dit neemt alleen wel 2 GB in beslag op je geheugenkaart, dus als je er veel muziek op wilt, zou ik er een met meer geheugen bij kopen. En de achterkant is heel handig als spiegel :wink:
Als je meer wilt weten zeg je het maar :slightly_smiling_face:

O, en je moet er wel een abonnement met onbeperkt internet bij nemen. Anders heb je er niet zo veel aan.

Bedankt voor het reageren! Mag ik vragen welk abonnement je bij deze telefoon hebt? De toetsjes zijn ook niet te klein? En hoeveel liedjes kan je ong. erop zetten? pfff ik vind het echt moeilijk om te kiezen. Maar ik vind de E72 wel heel mooi!

Ik zou voor de N97 gaan. Niet vanwege kwaliteiten, heb daar geen ervaring mee.
Maar N97 ziet er veel beter uit. Fashionable, expensive. Alles.

Ja, wat ik aan de n97 zo leuk vindt is dat toetsenbord dat je kan uitschuiven. Alleen lees ik weer op andere sites niet echt goede reviews over de n97. Het blijkt dat die telefoon vaak vast loopt als je programma’s wilt openen en dat je hem elke dag moet opladen…

Nokia N97 mini
Heb er eigenlijk geen slechte punten over. (:

Ik weet niet precies, iets van KPN. 100 smsjes/belminuten per maand, volgens mij 13,95 ofzo. En ¤2,10 per maand voor onbeperkt internet. De toetsen zijn heel makkelijk. Ze zijn wel klein, maar een beetje bol. Zelfs als je gewoon zeg maar je hele vinger gebruikt met typen ipv alleen de top raak je makkelijk de juiste toetsen. Het aantal liedjes ligt natuurlijk aan het geheugen, volgens mij zit er standaard een geheugenkaart bij van 4GB (waarvan de helft in beslag wordt genomen door de GPS software). Telefoongeheugen is volgens mij ongeveer 250MB, dus daar kunnen ook best wel wat nummers op. Ik heb er een 8GB geheugen ingedaan, en ik heb 230 er nummers op staan. En nog de helft vrij (dus als je de standaard 4GB erin zou laten zitten zouden er ongveer 200 nummers op kunnen). Maar een 8GB geheugenkaart kost ook niet zo veel.

O, en het is misschien ook wel handig om iets te weten over de batterij. Als ik er elke dag youtube filmpjes op kijk en muziek luister en dat soort dingen, gaat de batterij 4 dagen mee. Doe ik er bijna niks mee, alleen smsen en dat soort dingen, gaat hij 6 dagen mee.

Daar heb ik geen last van. Soms loopt ie wel even vast op internet, maar dat is typisch iets zoals je het op de computer ook hebt. Als je even geduld hebt kan je ook weer verder.
Ik hoef hem niet echt elke dag op te laden; meer om de 2 dagen, maar het hangt er helemaal vanaf hoeveel je hem gebruikt en hoeveel je tegelijk open hebt staan.

Nouja, ik gebruik mijn telefoon toch wel heel erg vaak. En om de 2 dagen opladen vind ik nog wel te doen:) Komen er snel krasjes op? Ik kan namelijk soms nog wel eens heel erg onhandig zijn door mijn telefoon een paar keer te laten vallen ;p En hoe is bij deze telefoon het geluid? Is dat een beetje te doen? En natuurlijk ook de camera?

Wow, die gaat dan wel heel lang mee! De telefoon die ik nu heb, gaat maar 2/3 mee. Maar ik gebruik hem ook veel. Bedankt voor de info die je me hebt gegeven. Ik ga er eens goed over nadenken.

Ik zelf had eerst de beschermlaag erop laten zitten, maar met m’n vorige mobiel zat ie ook helemaal onder de krasjes. Bij m’n beschermlaag kwamen er een paar. Nu weet ik dus waarom; het kwam door m’n schoolpas. Nu doe ik geen andere spullen meer bij m’n mobiel in m’n zak en ik heb de beschermlaag er afgehaald. Hij’s krasvrij!
Vallen overleeft ie ook zonder schade. (Ik ben ook erg onhandig, haha.)
Het geluid is goed, maar beter als je het met oortjes luistert (vind ik). Dan lijkt het gewoon net alsof je gewoon via een mp3/mp4 oid luistert.
De camera vind ik ook goed. Niet te traag, je kan er zeker mooie foto’s mee maken.

De Nokia N97 mini kan trouwens ook op elke site, behalve bv chatsites, omdat die gewoon te snel gaan. Dan moet ie te veel en te snel laden. (Er staat dan ook de hele tijd ‘Laden’.)
Maar voorderest kon ik overal op. Ook op girlscene. (:

Kan je er wel mee op msn? ;o Msn hoeft niet persee, maar ik zou het wel heel handig vinden. En het internetten gaat verder wel snel met goed beeld? Dit is echt moeilijk, ik zit zo te twijfelen! haha

Met de e72 wel, en ik neem aan op de n97 ook wel. Via de ovi store kun je een hoop leuke applicaties downloaden.

Heb je trouwens al reviews bekeken op youtube? Dat is heel handig, dan laten ze gelijk vanalles zien enzo.

Het downloaden van die applicaties is gratis? Ik weet er verder niks van hoor! :stuck_out_tongue:
Ik heb een aantal videos bekeken op youtube, maar het lijkt wel alsof ze daar alleen maar positieve dingen vertellen en alsof er helemaal niks negatiefs is.

Als je er een abonnement bij hebt met onbeperkt internet wel. En als je voor de applicatie zelf moet betalen staat dat erbij, maar er is een hoop gratis.
Het enige negatieve dat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken, is dat het scherm vrij makkelijk beschadigd als hij los in je tas zit. Maar er zit een heel handig hoesje bij waar je hem in kunt doen :slightly_smiling_face: