Nog steeds verliefd.

Hey,

Als eerst wil ik zeggen dat ik helemaal nieuw ben op dit forum en dus ook 0% ervaring heb met dit soort dingen. Neem me daarom niet kwalijk als ik dit bericht bij een verkeerd topic of dergelijke heb gezet :’)

Sorry alvast voor dit lange verhaal.

Oke, ik heb 2 jaar in de klas gezeten bij een jongen. In het eerste jaar had ik totaal geen interesse in hem, en zag ik hem ook nauwelijks staan. In het tweedje jaar liet hij al wel meer van zich horen, maar hij en ik kwamen echt pas in contact ongeveer 2 maanden voor de zomervakantie. We werden echt de beste vrienden. We zaten vaak naast elkaar en we konden veel met elkaar lachen. Toen brak de zomervakantie aan en we spraken letterlijk elke dag af. We wonen namelijk nog geen 2 minuten van elkaar af :’) Ik begon hem steeds leuker en leuker te vinden maar dat liet ik hem niet weten. Ik was bang voor zijn reactie, en de gevolgen. Namelijk onze vriendschap. Die wilde ik niet kwijtraken. In de laatste 2 weken van de zomervakantie was ik zelfs echt verliefd op hem geworden. Ik dacht dat het gevoel wel weer weg zou gaan maar tot op de dag van vandaag is het er nog steeds. Het is nu inmiddels een jaar verder maar ik zie hem nog elke dag op school. Hij heeft ook in de tussentijd een vriendinnetje gehad. Maar dat is alweer een lange tijd uit. Als we elkaar nu zien is het ‘hoi’ en soms zeggen we helemaal niks tegen elkaar. Ik ben dit jaar blijven zitten dus gelukkig zie ik hem niet elk uur. Maar in de pauze komen we elkaar vaak tegen.

Ik vind hem nog steeds leuk, maar hij mij niet. Dat weet ik 100% zeker. Maar ik zou echt heel graag weer met hem in contact komen. Heeft iemand een idee hoe ik dit het best kan aanpakken?

Nogmaals sorry voor dit lange verhaal, maar ik trek het niet meer en mijn hoop word steeds minder.

Liefs, mij.

Heey,

Ik snap hoe je je voelt, zo’n soort iets heb ik ook meegemaakt.
Ik kreeg als tip: Begin gewoon is met naar hem te (glim)lachen als je hem ziet :slightly_smiling_face:. Dat laat zien dat je hem nog niet ‘vergeten bent’, want jullie waren ooit vrienden.

En als je hem gedag zegt zou je kunnen vragen hoe het gaat (standaard gesprek opbouwen). Laat zien dat je er bent en dat je nog steeds interesse in hem hebt (vriendschappelijk of meer …).

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Ik heb hetzelfde ongeveer, ik kom ook niet van mijn verliefdheid af, is echt kut.
Wil je nog vrienden met hem zijn of wil hem ‘vergeten’ zeg maar? Klinkt vest hard zo, maar ik denk dat de enige manier om over je verliefdheid te komen, is door hem niet (of zo weinig mogelijk) te zien

Hoe komt het dat jullie contact zo verwaterd is? Is het omdat je bent blijven zitten?
Het is jammer dat het zo gelopen is. Aangezien jullie eerst zo’n goede klik hadden.
Je hebt twee opties. Optie één: je kan hem proberen uit je hoofd te zetten door hem te vermijden en niet te veel aan hem te denken.
(Maar aangezien je op hem verliefd bent, lijkt me dat laatste onmogelijk. Daarbij vroeg je je af hoe je het beste weer met hem in contact komt, dus laten we over gaan naar optie twee)
Optie twee: eerst pak je het subtiel aan, als je hey zegt en hij je terug begroet, een gesprek aan te knopen om te vragen hoe het met hem gaat. Durf je misschien niet meteen een gesprek aan te knopen, uit angst hoe hij daarop ingaat, kan je hem misschien een sms’je of bericht sturen op sociale media? Daar ziet hij en hoort hij je niet. Misschien geeft jou dat iets meer zekerheid die stap te zetten?
Maar als je echt terug contact gaat zoeken, vergroot dit echter de kans dat jij ooit gekwetst zal worden. Misschien kan jij op een bepaald punt je gevoelens niet langer meer verbergen en beken je hem dit, waardoor hij je afwijst? Of hij krijgt misschien juist gevoelens voor je. Of hij wilt gewoon geen contact meer met jou omdat hij zijn interesse verloren is?
Wat natuurlijk ook kan (en ik typ nu maar gewoon mijn gedachten neer, het kan zijn dat ik er totaal naast zit) is dat hij ook ooit gevoelens voor jou had toen jullie nog zo’n goede band hadden? En doet hij nu afstandelijk omdat hij uiteindelijk over je heen is geraakt en niet het risico wilt nemen weer wat voor je te gaan voelen?
Ik kan natuurlijk niet in zijn hoofd kijken…

Oké, volgens mij heb je niet super veel aan deze goede raad, maar hopelijk had je er toch iets aan. Veel succes nog! (:

Jullie hebben in het begin veel afgesproken.
Dus als je hem tegenkom miss zeggen van he het is lang geleden maar zullen we anders weer eens een keer iets leuks doen. want hij is jullie tijd vast ook niet vergeten. En het is niet raar omdat jullie al vaak hebben afgesproken.