nog steeds pijn

hoi allemaal,

ik heb regelmatig sex gehad en ben ook regelmatig gevingerd, maar nog steeds blijft het soms pijn doen, terwijl ik wel nat genoeg ben…

iemand enig idee hoe dit kan? :flushed:

Per persoon verschilt het heel erg of je bijv. pijn hebt bij de eerste keer seks of vingeren. Het verschilt ook hoe lang die pijn blijft en wanneer het weggaat. Let erop of de pijn wel vermindert, dat is een teken dat het de goede kant opgaat. Anders kun je altijd even langs de dokter gaan!

Ik heb ook een tijdje lang pijn gehad, verschilt per persoon!

Je vraag is te ‘vaag’. Wat is soms, en wanneer doet het pijn? Het is vrij normaal dat het bijvoorbeeld in het begin een beetje pijn kan doen, maar als je daarna geen last er van hebt dan is er geen probleem. Let op met lange nagels, wil ik je als tip meegeven.

Dit, en soms na je ongesteldheid wil het wel eens wat gevoeliger zijn, heb ik ook.

nou het is gewoon tijdens de seks zelf en ook tijdens het vingeren, als ik dat laat doen.

eigenlijk is het bijna altijd wel, het is niet dat het mega pijn doet , maar het voelt niet echt lekker zegmaar…
omdat ik weet dat het niet hoort

Misschien gaat het te hard? Ik zou even wat experimenteren daarmee; kijken wat goed voelt. Als je geen pijn hebt als je het zelf doet, dan moet er toch misschien iets veranderen in de techniek. Het kan best zijn dat je gewoon heel gevoelig bent, daar moet dan anders mee om worden gegaan.

dit is echt awkard haha …
maar als ik het zelf doe voel ik het ook wel, maar ik snap het gewoon niet, want het is echt niet meer de beginfase zeg maar…

in het begin doet altijd zo iets pijn,maar als je het
vaker gaat doen dan gaat stuk beter door veel doen
gaat ook minder pijn doen

Dan is dit wel vreemd ja. Misschien… toch maar een keer de dokter bezoeken? Het is niet echt normaal dat je echt pijn voelt. Ja het kan soms wel wat ongemakkelijk voelen, maar pijn is toch wel iets anders. Misschien een zenuwknobbel daar ofzo?

Pijn in het begin is redelijk normaal maar krijg nu de indruk dat je niet echt meer een ontzettende beginneling bent, want dan is het niet meer echt normaal.

Ik herken me hier wel in. Niet bij vingeren, maar wel bij seks. Ik ben al ruim een jaar seksueel actief, maar nog altijd doet het eventjes pijn in het begin. Niet echt heel erg, ik kan de pijn wel makkelijk aan, maar het voelt niet fijn. Na die eerste paar seconden gaat het bij mij altijd over, dus ik heb het maar gewoon geaccepteerd dat ik gewoon in het begin altijd even rustig aan moet doen. Misschien helpt dit bij jou ook; niet te wild, rustig aan opbouwen? Maar aangezien jij het ook al bij gewoon vingeren hebt, zou ik eventueel eens met de huisarts praten.

hm okeej, ik kijk het nog heel even aan, want dat lijkt me echt heel ongemakkelijk bij de huisarts :flushed:

Hoe lang heb je dit al? Als je nog maar een paar keer seks hebt gehad, kun je inderdaad even wachten of het niet minder wordt met de tijd. Maar als je al lange tijd seksueel actief bent, zou ik er maar niet vanuit gaan dat het nu opeens minder zal worden.

ik ben wel al langere tijd seksueel actief al een paar jaar af en toe zegmaar, en de laatste paar maanden toch wel regelmatig (nu vaste relatie etc)

Ik heb/had hier ook last van, maar alleen in mijn nieuwe relatie. En dat terwijl ik daarvoor al 3 jaar seksueel actief was. Ik ben hiervoor naar de dokter geweest (oa soa test, kwam niks uit). Ik dacht ook dat ik nat genoeg werd, maar blijkbaar dus niet genoeg. Ik zou eens proberen om echt heel veel kwijl erbij te doen (eerst mondwerk bij allebei met veel speeksel). Verder niet meerdere keren op een avond doen, want daar raakt het geirriteerd van. Als dat allemaal niet werkt zou ik toch naar de dokter gaan. Verlies je ook bloed?

Glijmiddel.

Verder: span je jezelf aan? Zelf heb ik ook pijn gehad het eerste jaar. Zelf heb ik veel gegoogled toen. Zou je dit of dit kunnen hebben? Kom veel voor bij jonge meisjes. Zelf dacht ik dat het tweede had, maar achteraf bleek gewoon dat ik niet opgewonden genoeg was en niet nat genoeg. Gebruik nu altijd glijmiddel en geen pijn meer gehad.

In elk geval: NIET doorzetten bij pijn. Pijn betekent stoppen, het is een signaal van je lichaam dat er iets niet goed is. Als je doorzet, wordt het alleen maar erger. Ik zou toch eens naar de huisarts gaan of anders naar de GGD, daar zijn ze heel lief voor je!

hm daar besteden we al wel redelijk wat aandacht aan, maar misschien inderdaad nog wat meer dan jaa…

soms verlies ik ook inderdaad bloed, dan denk ik huh hoe kan dat het is niet meer de eerste keer ofzo…

glijmiddel heb ik nooit geprobeerd, maar als dat echt helpt, ga ik dat denk ik wel proberen

dankjewel!

edit mod: Reclame maken is niet toegestaan