nog steeds niet over breakup heen

het is al ruim 2 maanden uit tussen mij en mijn ex. Maar ik kom er maar niet overheen, ik heb een nieuwe vriend, maar soms twijfel ik of ik hem wel echt leuk vind of gewoon iemand nodig heb om mijn gemis te vullen zegmaar…
Het is op een rotmanier uitgegaan tussen mij en mijn ex, en nu heb ik geen contact meer met hem, maar ik zou zo graag met hem willen praten, maar ik weet niet hoe. Hij heeft gezegt dat ik nu een afgesloten hoofdstuk ben, alleen ik huil nog iedere dag als ik aan hem denk… help me alsjeblieft.

Ik zou hem toch vragen om te praten. Jij kan voor hem wel een afgesloten hoofdstuk zijn, maar andersom is dat het duidelijk niet. Het hoeft geen gesprek te zijn waarbij je verwacht dat het weer wat wordt, als je maar gewoon weet waarom het is gebeurd. Sterkte!

Misschien handig om iets meer info te geven. Ik maakte het uit met hem, en de dag erna ben ik nog bij hem geweest en heeft ie ontzettend veel spijt gehad dat ie me zo slecht had behandelt (onrespectvol) en dat ie zoveel blowde ( hij is nu ook gestopt ) Maar nu heb ik dus spijt dat ik het heb uitgemaakt…

Het is 2 maanden geleden. Heel logisch dat je er nog niet overheen bent.

Echt meid, van een beetje serieuze relatie kost het de meeste mensen ongeveer een jaar voordat ze er goed en wel overheen zijn.

Ondertussen lijkt het me het beste als je het uitmaakt met de jongen waar je nu verkering mee hebt. Het is niet eerlijk voor hem als jij eigenlijk nog bij je ex wilt zijn.
Probeer trouwens ook niet je ex terug te winnen. Hij heeft duidelijk geen zin meer in een relatie met jou, dus ga jezelf geen pijn doen door toch contact met hem te zoeken.
Ga gewoon door met leven. Als je maar door blijft gaan, merk je dat het op een gegeven moment makkelijker wordt. Je mag best huilen, maar niet de hele dag. Geef jezelf een schop onder je kont, en spreek af dat je per dag een half uur verdrietig mag zijn. Als je verder verdrietig over hem bent, of aan hem denkt, duw die gedachten dan gewoon weg.

Je komt er echt wel overheen. Zo ongeveer 99% van de volwassen wereldbevolking heeft wel eens liefdesverdriet gehad, en zoals je ziet zijn die er allemaal overheen gekomen.

Probeer toch met hem te praten…meer kan je denk ik niet doen. Nog veel sterkte!

Hier zeg ik Amen tegen!

Wauw, hier herken ik mezelf precies in.
Bij mij is het mijn allereerste vriendje. Hij heeft het uitgemaakt via sms, geen idee waarom het via sms was. Net toen de zomervakantie begon. Na twee maanden heb ik twee weken met een andere jongen gehad die hier vanaf wist en wist dat ik rustig aan wou doen. Maar ik gunde hem het niet om met mij te hebben aangezien ik zelf wist dat ik nog niet over hem heen was. Dat was dus mijn tweede vriendje. Ondertussen was er nog een jongen, Danny noem ik hem maar even, die mij ook leuk vond. Terwijl ik met mijn tweede vriendje had. En het was een goede vriend van me, Danny. Ik heb eerlijk verteld hoe ik me voelde, dat ik niet wist wat ik moest. Uiteindelijk zijn we nog steeds vrienden.

Maar mijn eerste vriendje, Dennis noem ik hem maar, had het dus via sms uitgemaakt. In een msn gesprek concludeerde ik dat hij er al 3 weken mee zat. Ik heb 4,5 maand met hem gehad. Alleen in die laatste 3 weken was totaal niets merkwaardigs te merken. De laatste 3 dagen leek het net alsof hij me een beetje negeerde. En toen ging het uit. En hij zei dat we vrienden bleven en ieder een eigen pad kiezen. Hij doet net alsof ik een vreemde ben, ik vind dat zo vervelend. Op school kijkt hij me niet meer aan, of hij bang is voor mn reactie: ik heb geen idee. En als ik een gesprek begin op msn, wat ik 2 á 3 keer heb gedaan, beeindigd hij hem heel snel of antwoord gewoon niet. Laat me dan op z’n minst normale vrienden blijven. Hij zei dat we nog wel af en toe konden afspreken en al die dingen, maar dat lijkt er niet op.

Een vriend van hem zei dat hij hem die ochtend heel down had aangetroffen, en hij me wou opbellen om het uit te maken. Maar volgens die vriend was het te vroeg en moest Dennis het maar uitmaken via sms. Dus ik heb geen idee…