nog steeds niet ongesteld!

hee meiden!,

ik ben in januari voor het eerst ongesteld geworden. en het was nog heel onregelmatig tussen de 1e en 2e keer. toen tussen de tweede en de derde keer 29 dagen dus dat was wel goed.
maar nu ben ik het nog steeds niet! ik had het 21 mei al moeten worden! en ik heb 18 juni schoolfeest en nou ben ik bang dat ik het dan word want we gaan dan ook zwemmen bij iemand achter het huis. ik wil dan niet zwemmen maar ik ben bang dat jongens mij dan in het water gaan duwen.

owja ik heb geen seks gehad dus daar kan het niet aan liggen haaha!

xxxx

Niks raars dit hoor. In het begin kan het nou eenmaal heel erg onregelmatig zijn. Kan zomaar zijn dat er gewoon 2 maanden tussen zit. Er zit niks anders op dan afwachten.

Zeker in het begin van je menstruatieperiode kan het ontzettend onregelmatig zijn, en soms wel dat het een maandje uitblijft. Niet te druk over maken, het trekt vanzelf wel recht. Als je er echt last van hebt kun je altijd nog de pil gaan slikken, dit reguleert je menstruatie.

En op dat feest gewoon even een tampon meenemen en als je merkt dat je ongesteld wordt even indoen.

okee dankjewel! is het niet zo dat ik ziek ben ofzo?

In het begin is de menstruatie bij veel meiden gewoon erg onregelmatig. Je zou die dag voor de zekerheid een tampon in kunnen doen, zodat áls je toch toevallig ongesteld bent, je toch het water in kunt en zorgeloos kunt gaan feesten.

jaa dat is normaal… en ongesteld zijn is niet zo erg hoor,
gewoon tampon gebruiken met zwemmen…

Ik ben nu al sinds groep 8 ongesteld, maar nu ben ik het al 2 maanden niet geweest.

doe voor de zekerheid een tampon in =)

tampons vind ik niet zo fijn! :face_with_raised_eyebrow:

Is normaal, misschien een dun inlegkruisje voor de zekerheid in doen, maar je iig geen zorgen maken.

okee maar daar kan je toch ook niet mee zwemmen?

Oja, ik had je post eigelijk nog niet gelezen xd
Nou dan zou ik gewoon niks indoen.

^Nee daar kan je niet echt mee zwemmen. Begin met de kleinste tampon en oefen eerst een beetje. Uiteindelijk wen je daaraan en dan is het veel handiger als maandverband!

ik heb het eigenlijk al een paar x geprobeerd maar ik voel het zitten ook al druk ik 'm heel ver door. ook doet het zeer als ik het eruit trek!

maar als ze een tampon in doet en ze is/word dan niet ongesteld dat is toch slecht?

ik ben het al sinds 2009 en ik sla nog steeds soms 2 of meer maanden over… nou was het het laatste half jaar wel regelmatig, maar het is nu ook al 2 maanden geleden? is dit normaal…?

ow haha okee, ik dacht als als je ongesteld bent ik het daar ook nat van binnen enzo (klinkt vies haha) dan krijg je m er makkelijker in als je het niet bent is het droger.

Inderdaad :slightly_smiling_face:
En als je bang bent dat anderen je in het water duwen, doe je gewoon een tampon in. Dan is er niets aan de hand.

Slecht? Nee. Het gaat alleen wat moeilijker omdat het wat droger is.

Hoe lang is dat nu? En heb je in die tijd seksuele gemeenschap gehad? Zijn er misschien grote, indrukwekkende veranderingen in je leven geweest/bezig?