nog steeds melktanden..

ik ben 13 en ik heb nog 1 melktand over. is dat “normaal”? die vorige is deze week er nog uitgevallen. het was de 3e tand van je grote tand, een kies (?). en die nog een beetje wiebelt is de zelfde maar dan aan de andere kant =). sommig zeggen dan “je hebt dan hele goede tanden”.ik wil hier geen grote drama van maken. groetjes, eliza

Ik weet niet of het normaal is, maar ik zou me er niet druk om maken als ik jou was. Die andere valt er ook nog wel uit.

Bij mij duurde het ook heel lang voordat alles gewisseld was, daarom mocht ik ook pas toen ik 14/15 was een beugel. Vervelend, maar niets aan te doen! Ik zou me niet heel druk maken, als je je zorgen maakt kan je altijd nog even naar de tandarts gaan!

Als de vorige er deze week uitgevallen is zal die je nu nog over hebt er ook wel vanzelf uitgaan.

Had ik ook, maar bij mij kwam dat omdat er geen andere tand onder mijn melktand zat.
Dus uiteindelijk is die melktand er dan ook uitgetrokken.
Ik denk dat je het inderdaad gewoon aan je tandarts moet vragen.

Een vriendin van mij van zeventien is nog niet klaar met wisselen.
Don’t worry :3

Als het je echt dwars zit, moet je even met de tandarts overleggen.

dankje voor jullie reacties, ik voel me al een stuk beter =)

In principe is het geen ramp. Zolang je tanden maar niet in slechte conditie zijn. Ik was ook 12 toen mijn laatste twee getrokken werden, en dat was ivm mijn beugel. Maar ze waren nog in ‘perfecte staat’. (Het ging om 2 snijtanden).
Het is best normaal.

Mijn broer was ook maar op z’n veertiende klaar met wisselen, geen zorgen! (:

ik ben 16, heb nog een melktand, mijn tandarts zegt: dat maakt niet uit, hij valt er vanzelf uit… xd

Ik was juist heel vroeg klaar! Op mijn 10de kreeg ik al een plaatjesbeugel en hoefde ik nog maar 1 tand te wisselen. ( ik kreeg alleen maar boven beugel ) Wat ben ik blij dat ik van die beugel af ben.

een vriend van mij heeft net op zijn 21 jaar zijn laatste melktand verloren :grinning: dus ja, het kan geen kwaad!

Mijn moeder was 32 toen ze haar laatste melkkies verloor :'D
Bij mij zijn de laatste 5 eruit getrokken bij de tandarts toen ik 15 was. Dit omdat ik een beugel kreeg.

Ik had nogal een sterk melkgebit, net als mijn moeder, haha.
Een van de kiezen kreeg de tandarts er zelfs heel moeilijk uit bij mij.

Bij deze dus, niks om je zorgen over te maken, komt vanzelf goed :slightly_smiling_face:

het is normaal (=

Ik ben bijna zestien en heb nog drie melkkiezen of zo. :’)

De voorste melktanden gaan wanneer je 7/8 jaar bent ongeveer. Hoektanden en kiezen kunnen pas op veel latere leeftijd gaan. Ik was 12 toen de tandarts ze eruit heeft getrokken… dat moest toen voor mijn beugel.

ik heb nog 1 melkhoektand. maar mn andere zit in mn verhemelte :’) Heel leuk allemaal. moet naar de kaakchirurg etc. om het weg te laten halen. en mn kaak weer recht te zetten. Maar het is normaal :slightly_smiling_face:

Helemaal niet erg volgens mij, mijn tandarts zit nog steeds aan mijn kiezen te voelen als ik langs kom, en hij zegt er nooit iets over dus volgens mij is dat geen probleem :slightly_smiling_face:

Ik heb er ook nog een paar, en die zal ik moeten houden zolang als ik kan, want ik mis 7 volwassen tanden :grinning:
Het is een erfelijke “aandoening”. Misschien heb jij dit ook?

Dat is normaal hoor. Ik moet een beugel maar ik mag hem pas als al mijn tanden zijn gewisseld, en dat is pas na de zomer. Ben nu 14…