'Nog steeds dreiging islam in Noorwegen'

OSLO (ANP) - De aanslagen die Anders Behring Breivik pleegde, mogen het debat over de dreiging die uitgaat van islamisten in Noorwegen niet overschaduwen. Dat heeft de voorzitster van de rechtspopulistische Vooruitgangspartij dinsdag gezegd.

,Alle debatten die we voerden voor 22 juli zullen terugkomen. Al-Qaeda is er nog steeds", aldus Siv Jensen. Breivik schoot onder anderen 69 aanwezigen van een jeugdkamp van de regerende Noorse Arbeiderspartij dood, als onderdeel van zijn ‘kruistocht’ tegen de islam en het multiculturalisme.

Dit kan ik dus echt niet begrijpen hé! het is nog niet eens 2 weken geleden dat een man die tegen de islam was tientallen onschuldige mensen doodschoot en dan gaan ze dit zeggen.
hoe zouden de nabestaanden zich voelen vraag ik me af?

Dit is allemaal ziek. Maar wie was zijn idool, zijn inspiratie persoon? JA GEERT WILDERS. Wie nu nog zegt dat wilders geen gevaar voor de samenleving is kan de pot op!
Al jaren roepen mensen dat wilders geen bedreiging vormt, mensen geloven dat hij voor verandering kan zorgen. Met wat? Idioten die hem geloven en een halve kamp moorden. Is dit de verandering die deze rechtse idioten willen? Dit is wel een bedreiging voor de samenleving.

En ja wilders zegt wel dat hij dit niet had gewild en hier niet achter stond, de moorden, want dat is gewoon hartstikke triest dat zoveel jongeren zijn omgekomen. Maar hij staat wél achter de islamvervolging en dit is toch wel zijn schuld gedeeltelijk

Er zijn moslims die gedwongen worden om een hoofddoekje te dragen. Hij zegt niet dat dit bij iedereen het geval is.
Geert Wilders op zich is geen gevaar voor de samenleving, vind ik. Het de schuld geven aan mensen, wel.

De inspiratiebron van breivik was wilders. En wat is daaruit voortgekomen, een bloedbad in de samenleving van Noorwegen.
En natuurlijk mag hij zeggen wat hij wil, dat mag iedereen. Maar toch ben ik van mening dat het soms wel uit de hand kan lopen.

Dezelfde ideeën als wie?

Whut? Je zegt dat die islamieten dezelfde ideeën hebben als Wilders? Dit moet niet veel gekker worden!

Hmm het is geen directe link dat ik zet tussen dat bloedbad en wilders. Ik zeg ook niet dat hij het gedaan heeft ofzo. Het gaat erom dat het bestáát, dat een gestoord iemand als Breivik wilders als voorbeeld ziet. En ik heb het ook niet bedacht hoor, dit is gewoon toegegeven in de kranten/nieuws.

Voor de rest ga ik me niet meer mengen in deze discussie. Ik hou niet zo van dit soort onderwerpen.

Oeps! Mijn fout! Wow, ik ben echt heel scheel vandaag, excuzeer.

Ik ken toch echt Marokkanen (of Turken, sorry hoor ik vind ze zo op elkaar lijken hehe) die op Wilders hebben gestemd. Nu vind ik hem persoonlijk helemaal niks maar zij vinden dat ie gelijk heeft :’). Was wel even een apart momentje, zat echt met open mond te luisteren. iig, zijn ideeen die niet over moslims gaan schijnen in elk geval goed te zijn haha.

En inspiratie is een beetje een vaag woord he, die man wilde gewoon bepaalde dingen horen en dat heeft hij gekregen. Er zijn meer mensen op de wereld die zo denken, maar dat maakt ze niet meteen gevaarlijk. Extremisten in wat dan ook zijn altijd gevaarlijk, die inspiratie - zwarte schaap, vinden ze wel.

Beetje makkelijk om de schuld te geven aan Geert Wilders? Wilders heeft zelf gezegd dat de dader een gewelddadige zieke psychopaat is! De PVV gelooft in de kracht van de stembus en de wijsheid van de kiezer. Niet in bommen en pistolen. Ja, dat heeft hij allemaal gezegd.

Ik vind het bullshit dat mensen wilders ervan de schuld geven.
Omdat er een man is die zijn mening uitspreekt (in dit geval een beetje stom en kort samengevat; tegen buitenlanders) moet dat het startsein zijn voor geestelijk gestoorden om zo’n mensen neer te knallen?
Er zijn ongetwijfeld duizenden mensen die dezelfde mening delen als wilders.
Als een iemand publiekelijk zegt dat (een heel stom voorbeeld) mensen met rood haar slecht zijn, dan gaan mensen toch ook niet ineens denken: hey, hij zegt dat mensen met rood haar slecht zijn dus laten we die eens even neer gaan schieten.
Als mensen zo ziek zijn om zoiets te willen doen dan doen ze dat toch wel, ongeacht wat andere mensen zeggen of niet.

Als Geert Wilders een bedreiging is voor de samenleving omdat iemand een aanslag pleegt, geldt dat dan ook voor Allah? Is het islamitische geloof dan een bedreiging voor de samenleving, omdat Allah hun inspiratiebron is en er af en toe een aanslag wordt gepleegd, in de naam van Allah?

Gaan ze nou serieus iedereen aansporen om breivik te volgen? Dat is echt, ECHT ziek.

ik smeek jullie, willen jullie aub nooit meer een topic aanmaken over ‘dreiging islam’ ‘de geloof islam’ of wat dan ook. want ik word serieus ziek van dit soort opmerkingen die jullie schrijven dan wordt ik boos en dat wil ik ook niet. please, sluit dit topic.

Sorry hoor, maar wie denk jij wel niet wie je bent ?? Als mensen een discussie willen voeren over een bepaald onderwerp, dan mag dat toch gewoon. Je moet niet verwachten dat de topic gesloten wordt, “omdat jij er niet tegen kan”. Als je hier niet tegen kan, moet je ook niet op het onderwerp klikken.

Lees dit even heel goed.
Als Breivik letterlijk zegt dat Wilders, Ayaan Hirsi Ali en Pim Fortuyn zijn ‘voorbeelden’ zijn, en wat hem betreft wel de Nobelprijs voor Vrede mogen winnen in plaats van Al Gore… hij daarbij ook nog eens zijn ideeën kreeg door onder andere Geert Wilders. Hoe kan Geert Wilders dan als volledig onschuldig worden gezien? Natuurlijk heeft Wilders zelf geen bloedbad aangericht of moorden gepleegd, maar hij was waarschijnlijk wel een druppel die de emmer deed overlopen bij Breivik, waardoor dit gebeurde.

Daarbij heeft Wilders een publieke functie, waarbij hij dingen heeft gezegd die gewoon niet kunnen. Hij hoort een voorbeeld voor mensen te zijn. Natuurlijk mag je je mening geven, maar waar ligt de grens met je mening geven en discrimineren?
Hij heeft letterlijk gezegd: Voer onmiddelijk een totale immigratiestop in voor mensen uit moslimlanden.

Hoezo wel uit moslimlanden en niet bijvoorbeeld uit Frankrijk of de VS? Dit is wel degelijk discriminatie. Dit gaat er niet meer om dat het land te vol is, alleen te vol voor moslims…

Nog zo’n citaat:
“I believe that our culture is far better than the retarded Islamic culture.”

Hij had inderdaad ook gewoon de politiek in kunnen gaan, maar die man was gek in zijn hoofd, dan denk je niet meer helder na.