Nog nooit een vriendje, nog nooit gezoend, nog nooit seks gehad

Hoi,
Ik zit ergens mee en ik wil het graag even kwijt.

Ik ben 16 jaar, heb nog nooit een vriendje gehad, heb nog nooit gezoend en heb nog nooit seks gehad. Ik heb het gevoel dat ik daar allemaal ook nog helemaal niet aan toe ben, maar mijn omgeving is dat duidelijk wel. Ik heb me altijd al een beetje zorgen gemaakt dat ik met dit alles laat zal zijn en dit lijkt ook werkelijkheid te worden. Vrijwel iedereen om mij heen heeft relaties of relaties gehad. Mijn vriendinnen hebben al verschillende vriendjes gehad en zijn zelfs al ontmaagd, terwijl ik zelfs amper nog amper met een jongen durf te praten. Er is wel eens een jongen geweest die een oogje op mij had, maar het jaagde mij zo’n angst aan dat het op niets uitliep. Ik vind uitgaan helemaal niets, maar afgelopen week was is dan toch een keer naar een feest met veel mensen van mijn school. Op het einde van de avond was zowat iedereen dronken (ik drink trouwens niet) en stond bijna iedereen met elkaar te vozen. Ik voelde me verschrikkelijk :frowning_face:

Ja, je leven is voorbij. 16 jaar geen vriendje of niets rond zoene gehad?
Zodra de klok middennacht slaat als je 16 bent, is het officieel voorbij. Ga in de hoek staan en ga een paar katten kopen.

Ik zou vééééél liever niet dronken op een feestje staan en nog geen vriendje te hebben dan dronken op een feestje te staan en dat iedereen met iedereen aan het vozen is. Dat is niets voor mij.

Of wil je liever dat doen?

^Kom, kom, beetje begripvol; ik kan me goed voorstellen dat ze zich onzeker voelt doordat haar omgeving een bepaalde druk uitoefent. Het is juist niet dat de TS eraan mee wil doen, maar dat ze druk ervaart. Ik vind dat je bericht een beetje hard overkomt daardoor, alsof je het anders interpreteert dan hoe ze het bedoelt. Ze zegt niet: Ik ben al 16 jaar, wanneer is het mijn tijd? Maar: hoe kan ik mijn onzekerheid door groepsdruk loskoppelen van mijn eigen gevoel (namelijk er niet klaar voor zijn)?

@TS
Aw, ik kan me voorstellen dat je groepsdruk ervaart doordat anderen er wel mee bezig zijn, maar blijf dicht bij jezelf; je hoeft niet mee te doen. Alles op zijn tijd. 16 jaar is nog heel jong, ook al denken velen dat het bij die leeftijd allemaal hoort.

Je bent nog héééél lang volwassen en daar komt heel veel tijd bij om deze dingen allemaal te ervaren. Je bent niet de enige, hoewel dat misschien wel lijkt. Niet je grenzen verleggen als je er niet prettig bij voelt en zeker niet jezelf in twijfel trekken; vertrouw op je gevoel, ondanks dat groepsdruk je onzeker laat voelen.

Ik denk dat mijn sarcasme niet goed is overgekomen. Niet slecht bedoeld wat ik zei.
:flushed: :cold_sweat:

Kom op meid, je bent maar 16 jaar. Er komen zoveel meiden voorbij in dit forum het hetzelfde probleem:
ik ben X jaar oud en ik heb nog nooit gezoend en/of vriendje gehad en/of seks gehad…

Doe je eigen ding, TO. Ik zou veel liever mijn eigen ding doen dan je niet goed voelen in wat zij allemaal doen.

Helemaal eens met @Eevee.

De afgelopen jaren, toen ik nog in het middelbaar zat, had ik precies hetzelfde voor als jou. Jouw situatie is dus enorm herkenbaar en je bent absoluut niet de enige. Nu ervaar ik dat gevoel wel niet meer (andere omgeving, andere vrienden, etc.).
Onlangs had ik het er over met vrienden (18-20 jaar) en daarbij bleek dat velen zich ook zo voelden. Je bent dus écht niet de enige, al lijkt dat momenteel misschien wel zo.
Laat het los, geniet van je dag en maak je er vooral niet te druk over. Je hebt nog zo ontzettend veel tijd.

Ach, ik ben 18 en op het gebied van jongens/zoenen/uitgaan heb ik ook precies 0 ervaring. Maak je er niet te druk om, het komt allemaal vanzelf een keertje. Je bent nog zo jong.

Same, alleen heb ik 2/3 weken geleden een jongen voor het eerst gekust :cold_sweat:

Ik voelde me ook altijd zo, vriendinnen hadden al meerdere relaties gehad en vaker gezoend en/of seks gehad, ik hoorde daar dan voor mn gevoel niet echt bij.
Ookal werd er niks van gezegd ofzo.

Tot ik mijn huidige vriend tegenkwam toen ik 20 jaar was. (hij is niet mijn eerste zoen maar wel eerste keer seks) en nu ben ik maar al te blij dat ik op mijn 16e niet gewoon meedeed en ook maar zomaar met iemand zoende/seks had, want dan had ik daar nu zeker spijt van gehad.

Wat ik wil zeggen, maak je er niet te druk over. Wanneer het voor jou goed voelt en met de juiste persoon is, maakt het écht helemaal niks uit hoe oud je bent, of dat nu 17 of 37 is. Komt echt goed!!!

Ik zou je er niet te druk over maken, 16 is echt geen leeftijd waarop je al die dingen al moet hebben gedaan! Ik was zelf ook pas 18 toen ik een leuke jongen ontmoette en al die dingen heb gedaan. Het is vooral belangrijk dat je doet wat je zelf wilt, laat je niet onder druk zetten door je omgeving. Doe lekker wat goed voelt voor jou, zo is de ervaring alleen maar leuker als het wel gebeurt!

Don’t worry! :slightly_smiling_face:

Je bent 16 zeg je… Ik ben zelf nu 22 en ik was ongeveer 16 toen ik voor het eerst zoende met een jongen wat niet heel veel betekende.
Toendertijd genoot ik vol op van het leven met mijn familie en vrienden en was ik nog helemaal niet bezig met liefde. Mijn omgeving had allemaal al meerdere relaties, maar dat deed me niet zoveel. Ik wilde wachten op degene met wie ik dat echt wilde delen.

Toen ik 18 was kreeg ik een relatie met een jongen waar ik nu bijna 4 jaar mee heb. En ik heb er niet naar gezocht. Gewoon dingen gedaan die ik leuk vond en dan komt het meestal vanzelf.

Maak je niet druk inderdaad. Er zit geen leeftijd aan vast :slightly_smiling_face: Beter een relatie die iets betekent dan met duizenden jongens zoenen en wat krijgen… In mijn optiek.

Ik ben 26 en heb nog nooit een relatie gehad, wel gezoend etc maar voor de rest heb ik 0 ervaring. Ik heb nooit een druk ervaren van ‘ojee, ik ben te laat met deze dingen’. Dingen die je niet wil doen moet je vooral niet doen, jouw tijd komt nog wel! De een is met 13 jaar klaar voor dit soort dingen en de ander op 20 jarige leeftijd.

Ik ben 15 en heb met 1 iemand gezoend, maar dat was het dan. Je mist niet echt wat hoor. Ik was d’r juist vroeg bij voor mijn leeftijd, maar dat wil niet zeggen dat ik er gelukkiger van word. Laat je in ieder geval niet beïnvloeden door anderen. xxx