Hallo,
Ik was wat dingen aan het googlen omtrent bepaalde zaken en kwam toen op dit forum uit. Of er ook echt tips zijn die mij kunnen helpen weet ik niet en ik betwijfel het ook, maar ik sta er altijd voor open ^^
Nou het is eigenlijk vrij komisch dat ik op dit forum ben beland omdat ik heel erg veel dingen opzoek omtrent bepaalde onderwerpen en het zijn onderwerpen waar je dingen over opzoekt als je onzeker bent. Zelf vind ik de uitspraak: je moet eerst van jezelf leren houden voordat je van anderen kunt houden – erg mooi en hij is ook in zekere zin toepasbaar op mezelf. Ik heb erg lang moeite gehad met het accepteren van mijn lichaam tijdens de pubertijd en zelfs nu kan ik het nog niet helemaal accepteren (maar dat is meer omdat ik geslachtsorganen gewoon lelijk vind, dus ook penissen dus dat mag ik van mezelf hier niet onder rekenen). Toch is het mij in de afgelopen jaren nog niet gelukt om echt een relatie of iets wat erop lijkt te hebben. Sterker nog: ik ben negentien en heb nog nooit iemand gekust, gezoend, getongd of heb seks gehad – laat staan dus een (serieuze) relatie.
Negentien is nog een vrij jonge leeftijd, ondanks dat ik mezelf oud vindt omdat ik oorspronkelijk uit een dorpje kom waar die leeftijd dus wel oud is, maar ik maak me toch een beetje zorgen. Dit is wel voornamelijk mijn eigen schuld want als je dingen gaat googlen kom je met dit soort zaken soms uit op vrouwen van dertig die in ongeveer hetzelfde schuitje zitten en dan ga je toch naar jezelf kijken en je dus zorgen maken. Ik ga ook niet liegen als ik zeg dat ik graag een relatie wil, ergens omdat ik gewoon van al dat gedoe en de spanning af wil zijn. Maar toch blijft er dat meisje in mij dat zegt: ja maar het moet toch ook wel speciaal zijn hoor!
Geheel kan ik dit probleem niet schuiven op mijn omgeving, wel gedeeltelijk maar ik ben hier niet om smoesje voor mezelf te verzinnen, maar uiteindelijk ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk toch bij mezelf. Nee, ik heb geen bindingsangst maar je kunt me wel mensenschuw noemen. Op het eerste gezicht ben ik een enthousiaste en sociale meid, maar mensen echt binnenlaten? Ho maar. Om het op een platte manier te zeggen: ik ben in het verleden vaak genoeg genaaid door mensen die ik als vrienden beschouwde dat ik het nu moeilijk vind om iedereen zomaar binnen te laten. Ik ben wantrouwig als het erop aankomt. Of dit ook de reden is waarom het zo moeilijk is voor mij om iemand te vinden weet ik niet, maar het zou er wel mee te maken kunnen hebben. Nu moet ik ook toegeven dat ik niet actief opzoek ben, maar je voelt je soms toch eenzaam en het feit dat je twee zussen hebt die allebei vriendjes hebben zorgt ervoor dat je je opnieuw zorgen gaat maken. Wat nou als ik dadelijk die vrouw ben van dertig die nog steeds geen relatie heeft gehad?
Ik heb wel vaker mannelijke aandacht gekregen, god ik heb zelfs een keer een jongen uit mijn kamer moeten commanderen omdat hij seks met me wilde, en ondanks dat ik het als een fijn compliment opvat (want het laat wel blijken dat je er mag wezen) is dat alles waar het bij blijft. Hoogstwaarschijnlijk omdat ik ook erg afstandelijk kan zijn en dat op zowel een subtiele als een duidelijke manier, misschien dat ik mensen wel onbewust wegduw als ze te dichtbij komen. Misschien ook omdat ik veel waarde hecht aan de inhoud van een persoon. Mensen kunnen aantrekkelijk zijn, zowel vrouwen als mannen, maar ik weet van mezelf dat ik niet het soort persoon ben voor een onenightstand – nee als ik het doe, doe ik het ook goed: ik wil dan ook gelijk een relatie.
Dat is overigens ook wel een puntje: mijn seksualiteit. Wat ik nou precies ben… Dat is een hele goede vraag, want ik zou het zelf ook niet weten. Een huisgenootje van mij merkte ook op tijdens een gesprek dat: ‘Geloof ik weet jij nog niet zo goed wat je wilt, of wel soms?’ En daar had ze gelijk in. Ik weet inderdaad niet wat ik wil, behalve dan dat ik graag wel iemand zou willen hebben die van me houdt (en dan niet zoals je ouders hé ) en waar ik ook van hou. Verliefd ben ik wel eens geweest in mijn leven, maar het was maar van een kant en ik heb er verder nooit wat mee gedaan – ik was destijds twaalf/dertien en een verlegen, bang meisje in de grote boze buitenwereld. Een ander huisgenootje vertelde me dat haar eerste zoen was met een meisje, maar ze daarbij ook erachter kwam dat ze gewoon niet op meisjes valt (wel dat de ander ontzettend goed kon zoenen, maar ze is en blijft hetero). Nu heb ik ergens het gevoel dat de enige manier waarop ik uit kan vinden wat mijn seksualiteit nu is, is door dus intiem contact te hebben met anderen en dan te kijken hoe ik erop reageer. Iets wat gemakkelijker gezegd is dan gedaan.
TL;DR Ik weet niet wat ik moet doen met mijn leven, ik weet niet eens hoe ik opzoek zou moeten naar een relatie en om eerlijk te zijn denk ik ook gewoon dat het maar op je pad moet komen – want anders bestaat er de kans dat je het forceert. Maar stiekem ben ik het wachten ook gewoon beu en wil ik dingen gewoon gedaan heb zodat ik er zelf niet meer moeilijk over kan doen.
Sorry voor de lange lap tekst (ik had zelfs nog wel even door kunnen gaan maar kapte mezelf maar even af), maar ik denk dat dit ook gewoon was om mijn hartje even te luchten want het is toch moeilijker om erover te praten dan het rustig uit te typen, naar mijn mening dan (;
x Hert