nog nooit een relatie gehad/gezoend

Ik ben een meisje van 16, en al mijn vriendinnen hebben wel eens een flow of een vriendje gehad, en gezoend. nu heb ik dat nog nooit gedaan. Ik vind jongens wel leuk maar ik durf niet echt op ze af te stappen, want ik weet niet wat ik dan moet zeggen en dan word ik verlegen. En als ik jongens leuk vind, zien ze me alleen maar als een hele goede vriendin en ik heb geen idee wat ik moet doen. Ik doe echt mijn best om zelfverzekerd enzo over te komen… Iemand tips?

no worries, komt vanzelf

Laat het los. Het komt echt vanzelf wel. Ik had ook nooit flirts of iets met jongens. Toen ik ging studeren, kwam ik opeens een hele leuke jongen tegen. Na driekwart jaar goed bevriend te zijn, bekenden we dat we elkaar leuk vonden. Hij was mijn eerste zoen en is nu al 8 maanden mijn vriend.

Je zal echt niet alleen blijven. Geloof dat maar van iemand die verlegen en onzeker is. :sob::muscle:

gewoon jezelf zijn, je komt wel een keer de juiste jongen tegen.

geen zorgen over maken.
Zoiets komt vanzelf, het is een cliché maar je kan er niets aan doen.

Je komt vanzelf een keer een leuke jongen tegen! Geen zorgen over maken! :slightly_smiling_face:

Je kan er wel wat aan doen, door naar de kroeg te gaan bijvoorbeeld. Zoiets gaat dan ‘sneller’ dan wanneer je het afwacht lijkt me. Maar dan kun je je zelf de vraag stellen of je dat wilt. Ik vind namelijk dat je eerste zoen speciaal moet zijn.

Wauw je haalt gewoon de woorden uit mn mond… Heb echt precies hetzelfde

16 is echt geen rare leeftijd om nog nooit gezoend te hebben of nog nooit een vriendje te hebben gehad hoor. Wat hier boven ook al is gezegd: het komt echt vanzelf. Dit is ook altijd tegen mij gezegd, en uiteindelijk kwam het ook echt vanzelf. Ik ben overigens ook 16, en maakte me er ook eerst best zorgen/druk om. Maar nadat het zo vaak tegen mij is gezegd dat het vanzelf zou komen, en ik toen hoorde dat een jongen mij wel zag zitten (nu mijn vriend), wist ik echt dat ik geduld moest hebben.

Ik ben bijna 16, en word al zenuwachtig als een jongen tegen me praat. Hihi komt vanzelf wel xcherry

Komt vanzelf.

Komt vanzelf inderdaad, en je bent nog maar 16 hoor.

Ik snap de frustratie. Heb er ook last van. Ik ben zelf biiiijjjjnnaa 15. Dus ook nog jong i know :cold_sweat: . Maar als al je vriendinnen om je heen wel al vriendjes hebben is het erg vervelend. :hammer:

Je bent 16…
Ik ben 18 en heb ook geen relatie gehad, maar zoiets komt echt nog wel. Geen zorgen maken

Zoiets komt vanzelf, ik zei ook niet dat je je moet opsluiten in huis.

Je doet gewoon je ding, ga uit met vriendinnne zoals altijd, blijf thuis zitten zoals altijd, whatever.
m.a.w je moet niet iets speciaal gaan doen om iemand te vinden, zoiets werkt toch niet