Nog niet over hem heen na 1 jaar

Lieve meiden,

Het is inmiddels al een jaar geleden dat het uitging met mijn laatste vriendje. Op dat moment vond ik hem nog steeds leuk en hij mij, maar het werkte niet vanwege onze drukke levens en verschillende kijk op relaties. In het afgelopen jaar hebben we nadat het uit was elkaar nog best vaak gezien, we zijn blijven whatsappen (in het begin iedere dag, nu iedere week) en we hebben ook nog zo’ n 6 keer gezoend. En dan bedoel ik niet 1 keertje zoenen, maar echt de hele avond zeg maar… Helaas is hij van mening dat we nog steeds geen relatie kunnen hebben vanwege onze verschillen, maar hij wil dus wel de hele tijd nog met me praten en afspreken. Ik vind dat dit nu echt moet stoppen, want ik ga hier echt langzaam aan kapot. Juist omdat alles maar door blijft slepen kan ik er maar niet overheen komen. We zitten ook nog in dezelfde vrienden groep. Deze groep zie ik niet dagelijks (ik studeer in een andere stad) maar wel zo 1 keer in de 2 weken. Het liefst zou ik hem helemaal ontlopen, maar ik ben bang dat ik dan deze vrienden kwijtraak en dat wil ik niet!

Hoe kom ik ooit over deze jongen heen het heeft al zo lang geduurd…

Gewoon niet meer individueel met hem afspreken, dat is belangrijk. Daarnaast moet je hem afweren als hij lichamelijk contact wil. De gesprekken met hem zo oppervlakkig mogelijk houden en niet meer in gaan op zijn avances.

Thanks, dit heb ik al meerdere keren geprobeerd en het lukt opzich wel. Maar het grootste probleem is dat ik eigenlijk als snel een kut avond heb als hij bijvoorbeeld mij compleet negeert en steeds bij andere meisjes gaat hangen. Ik voel me dan zo rot dat ik eigenlijk wou dat ik niet geweest was… Als we individueel afspreken heeft hij ineens wel weer oog voor mij.

Je moet verder gaan, want hij gebruikt je gewoon. Dat lijkt me eerlijk gezegd kutter dan dat je genegeerd wordt. Het is zwaar, maar ik zou toch het contact minimaliseren. Je kunt toch gewoon met de rest van de vriendengroep omgaan? Hij wil alleen maar de lusten en niet de lasten, dus zet uit je hoofd dat het ooit nog wat wordt.

^ precies ! Alleen zo kom je verder. Je moet hem helaas echt uit je leven bannen. Zodat je hem niet continu ziet en dus ook niet steeds aan hem hoeft te denken. Op deze manier kom je namelijk nooit over hem heen. Ik heb dat wel zo met een ex gedaan. Heb z’n nummer verwijdert en zo kon ik hem ook niet lastigvallen en het werkte. Elkaar gelukkig nooit meer gesproken, zodat het proces makkelijker ging om over hem heen te komen.